رسته‌ها

نویسنده‌های مورد علاقه

نویسنده‌ای انتخاب نشده
نویسنده‌های بیشتر

آخرین دیدگاه‌ها

خب با توجه به اینکه امام رضا علیه السلام، استدلال هیربد را -در پذیرفتن اخبار انبیاء-رد نکردند، پس اخبار اشو زرتشت را هم نباید رد نمود. حال به سوالات شما بپردازیم. 1- آیا اینکه قدیمی ترین نسخه اوستا متعلق به 700 سال پیش است، به معنای این
سلام علیکم از وقتی سوالات شما را دیدم به فکر فرو رفتم که اصولا چگونه می توان ثابت کرد که فردی پیامبر بوده است؟ اگر نشانه ی پیامبری معجزه است، ما جز معجزه ی پیامبر اسلام، معجزه ی انبیای دیگر را ندیده ایم و اگر نشانه ی پیامبری، دعوت به اخلاق
مثال نقض مدعای شما اتفاقی است که چند وقت پیش در برخی بزرگراه های کشور افتاد. http://www.asrekhodro.com/Mobile/News/221856/%D9%85%D8%B5%D8%A7%D8%AD%D8%A8%D9%87-%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%82%D8%A7%D8%AA%D
من نمی فهمم کجای عرض مرا متوجه نشدید. تفاضل دیه چیست؟ وقتی که قاتل مرد باشد و مقتوله زن باشد، بدلیل اینکه در فقه شیعی و سنی دیه مرد دو برابر دیه زن است، از خانواده ی مقتوله (که زن باشد) می خواهند که برای قصاص قاتل (که مرد باشد)، نصف دیه
نمی شود سیاوش که شما خودتان روشی را پیش بگیرید و وقتی بنده هم بخواهم بر همان منهج گام بردارم، بفرمایید آمار 7 ساله است و قانون 1000 ساله. مگر نخستین بار، شما نگفتید که آمار جنایت در ایران افزایشی است؟ انتظار دارید آمار کاهش جرم و جنایت از ز
بله در قانون بایستی مبنایی وجود داشته باشد، ولی چه کسی گفته این مبنا سن و سال است؟ طبیعتاً اینکه چند نفر روانشناس تشخیص دهند که قاتل به تکامل عقلی و تشخیص سره از ناسره رسیده یا خیر، به عقلانیتی متکی است که مبنای سن و سال از آن بی بهره است.
نشد سیاوش، شما وقتی طعن می زدید که در قصاص حیات نیست، یعنی برداشت کرده بودید که در قصاص عضو قرار است حیات باشد؟ یعنی اگر کسی ناخن شما را بشکند، حکم قصاص حیات می بخشد؟ خیر و شما نیک می دانستید منظور از قصاص در آیه 179 البقره با توجه ب
53 کشور در جهان عملاً حکم قصاص را اعمال می کنند. قانون قصاص در ژاپن، ایالات متحده، پاکستان، امارات، قطر، کویت، بحرین، ایران، هند، چین، اندونزی، مالزی، میانمار، تایلند، ویتنام، افغانستان، عراق، سوریه، اردن، عربستان، بلاروس، مصر، سودان شمالی،
تفاوت و تغییری در محتوای آیات ایجاد نشد. ما در سوره های مدنی هم آیات اخلاقی می بینیم. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که احکام قضایی و سیاسی و اجتماعی صادر گردید که طبیعتا در مکه و در شرایط عدم تشکیل حکومت اسلامی بی معنا بود. به عبارت دیگر
بله ما مواردی از صدور ناگهانی احکام و عدم تبعیت از عرف داریم. 2 موردی که الان به خاطر دارم یکی حلیت ازدواج با همسر پسرخوانده است که حتی در قرآن هم از ترس پیامبر از آبروی خویش سخن گفته شده است. مسئله دوم قوانین ارث برای زنان است. به واقع
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک