رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
خاطرات صفرخان
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 187 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 187 رای
گفتگو با: علی درویشیان

خاطرات صفر قهرمانیان ،سی و دو سال مقاومت در زندان های شاه
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
golbagh
golbagh
1389/02/29

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خاطرات صفرخان

تعداد دیدگاه‌ها:
13
صفرخان بیشتر از ماندلا در زندان ماند. اما چون مبارز راه آزادی آذربایجان بود، در گمنامی به سکوت گرایید.
مرحوم صفرخان از افسرهای فرقه دموکرات آذربایجان بود که تحت فرماندهی سیدجعفرپیشه وری(رهبرفرقه) بدنبال آرمان خودکه همانا برقراری مساوات و عدالت وحذف طبقات اجتماعی و احیای حقوق کارگران و کشاورزان(که خود او هم از همین طبقه بود) بود. ولی متاسفانه غافل از آنکه همیشه انسانهای فریبکار و خائن به ملت و مملکت در هر دوره ای از تاریخ وجود دارند که از صداقت و سادگی آنان سوء استفاده نموده و بسوی گمراهی هدایت میکنند. فرقه دموکرات آذربایجان و مهاباد، بدنبال امتیازخواهی و گردن کلفتی حکومت کمونیستی شوروی باهدف جداسازی مناطق شمال و شمالغربی ایران تشکیل شد و یک سری از هموطنان آذری و کرد که فریب استالین و باقراوف و ایادی آنها(پیشه وری و قاضی محمد)را خورده و باصطلاح علم آزادگی و استقلال برافراشتند. دولت وقت ایران پس از اعمال سیاستهای درست در زمینه برقراری حاکمیت ملی، ارتش را جهت آزاد سازی مناطق اشغال شده اعزام کرد. بمحض باخبرشدن مردم از آمدن قوای دولتی و تاقبل از رسیدن آنها، بسیاری از اعضا و کارگزاران فرقه بدست مردم کشته شدند و تنی چند از مسئولین رده بالا هم، ازجمله پیشه وری ازمرز جلفا به خاک روسیه گریختند. البته پیشه وری پس ازمدت کوتاهی درهمانجا به طرز مشکوکی ازسوی ایادی کمونیست کشته شد. قاضی محمد که رئیس جمهور فرقه دموکرات کردستان بود توسط ارتش ایران درمهاباد به جرم خیانت به وطن اعدام شد. صفرخان قهرمانی اوایل سال 1326 درعراق که پس از شکست فرقه بدانجا گریخته بود دستگیر و زندانی و اواخرسال1327 به ایران تحویل داده شد. او هم قراربود اعدام شود که بایک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم و در جریان پیروزی انقلاب اسلامی 1357 همراه با سایر زندانهای سیاسی آزادشد.وی درسال 1381 درگذشت و درامامزاده طاهرکرج به خاک سپرده شد.
صفرخان تورادریادمان نگه میداریم تا روزش فرارسد ،روزآشکارشدن نهانهای خفته درخاک ورهاازبند:!
ممنون خیلی زیبا بود
فقط من یه مشکلی دارم از صفخه 111 به بعد ذانلود شده 1-110 تو فایل zip نبود
دوستان اگه کامل این کتاب و دارن لطف کنن برام mail کنن.
با تشکر از همگی :-)
tarikhe iran por ast az safar khanha,,az jazaniha,,az golesorkhiha,,che dardnake ke inhame zahmat baraye azadie mardom,,va baraye payane ranje tabagheye ranj keshide tahamol kardand va kame in mobarezato unaee ke hagheshun nabood bordan,,zende bad ruhe azad andishe ghahramanan iran va jahan
32سال زندان.فكرشو بكن. يه عمره. جز فرود آوردن سر تعظيم شايسته چيست؟؟

راز اين حلقه كه در چهره او
اينهمه تابش و رخشندگی ست
مرد حيران شد و گفت:
حلقه خوشبختی است، حلقه زندگی است
خاطرات صفرخان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک