رسته‌ها
ساواک از تاسیس تا انحلال
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 8 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 8 رای
گفتار ناشر:
این کتاب، رویدادها و خاطرات اطلاعاتی مهم زندگی یک افسر عالی رتبه ضد جاسوسی ساواک می باشد. اطلاعات و امنیت هر کشور نهادی است بسیار پر اهمیت که اگر درست عمل کند اهمیت آن دو چندان می شود. در مورد سازمان اطلاعات و امنیت کشور ایران (ساواک) دیدگاههای مختلفی وجود داشته و دارد که باید هم چنان مورد داوری و پژوهش قرار گیرد. مرتضی موسوی به هزینه دولت شاهنشاهی ایران دوره های تخصصی خود را در دستگاههای اطلاعاتی مهم دنیا شامل CIA آمریکا، MI6 انگلستان، موساد اسرائیل گذرانده و نیز تحصیلات خود را در دانشکده ضد اطلاعات ارتش شاهنشاهی و مرکز آموزشی ساواک به پایان رسانده است. مرتضی موسوی یکی از افرادی است که با نگارش این کتاب که حاصل ۷۰ ساله تجربه و بیش از ۲۲ سال خدمت در ساواک است. توانسته است اطلاعات مفید و جامعی در مورد عملکرد ساواک بویژه در باره اقدامات ساواک در مورد مسائل ضد جاسوسی و برون مرزی را در اختیار نسل امروز و فردای ایران قرار دهد. او بر بسیاری از ناگفته‌ها، نادیده‌ها، ناشنیده‌ها و ناخوانده ها در مورد ساواک را با نوشتن این کتاب پرتو افکنی کرده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
360
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
PEIMAN2003
PEIMAN2003
1401/11/15
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ساواک از تاسیس تا انحلال

تعداد دیدگاه‌ها:
4
ساواک خدمت کرد یا خیانت و اصولا سازمانهای امنیتی در کشورهای جهان سوم خدمت می کنند یا خیانت؟باید به این سوال جواب دقیق و علمی داده شود!
چند نفر از کهنه کارهای مبارز ( که اکنون پیر شده اند ) به من گفتند یکی از علل اصلی که باعث شد مردم در سال 57 به خیابان ها بریزند این بود که از شکنجه ها و اعدام های ساواک مطلع شدند و از خشم و عصبانیت ریختند بیرون . . . ( البته مسائل دیگری مانند کشتار 17 شهریور و سینما رکس و کشتار تبریز و قم و . . نیز بر این آتش می دمید ولی جرقه اصلی و اولیه خشم از ساواک بود )
جرقه اولیه، ۱۵ سال قبل از بهمن ۵۷ زده شد. در ۳۲/۵/۲۸. این بغضی بود که با چماق ساواک و مشکلات اجتماعی و اقتصادی و حماقت یک شاه تمامیت خواه و در عین حال بزدل، نهایتا ترکید.
آتش زدن سینما رکس که کار مذهبى هاى دوآتشه بود این به همه ثابت شد
ساواک از تاسیس تا انحلال
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک