رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شاخ نبات حافظ
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 53 رای
درباره:
حافظ
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 53 رای
این کتاب حاوی شرح تمامی غزل‌های دیوان حافظ براساس نسخه‌ی غنی ـ قزوینی همراه با مقدمه، تلفظ واژگان دشوار، درست‌خوانی ابیات و فرهنگ اصطلاحات عرفانی است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
kalltun
kalltun
1392/05/02
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شاخ نبات حافظ

تعداد دیدگاه‌ها:
9
کتاب بسیار نفیس و مرجع ای است که شرح عرفانی و دستوری تمام غزل های حافظ رو داره.واقعا ارزش خرید نسخه چاپی رو داره
من به شخصه پژوهش های استاد خرمشاهی رو ترجیح می دم ==> کتاب حافظ نامه جلد 1 و 2
از منابع دست دهم حافظ شناسی هم به شمار نمیره برای فهم ساده ابیات میشه از خطیب رهبر و برای فهم عمیق آن کتابهای امثال استاد پورنامداریان و زرین کوب و... خوند.
ممنون از کتابناک.
گفت وگو با محمدرضا برزگر خالقی (به نقل از روزنامه ایران 88/2/8)
الآن عصر سرعت و عصر DVD است. برای یک نویسنده هنر است که در کمترین جمله بیشترین اطلاعات را به مخاطب بدهد. دیگر زمان نوشتن کتاب های 5جلدی و 10 جلدی سپری شده است. خواننده فرصت مطالعه کتاب های چند جلدی را ندارد. دوره اینترنت و ماهواره است، عصر شاهراه های اطلاعاتی است. با کمترین کلمه باید بیشترین حجم اطلاعات را منتقل کرد. الآن زمان فشرده سازی مطالب است، باید در نهایت ایجاز سخن گفت و نوشت. شرح سودی برای عصر حاضر مطول است. باید آن را خلاصه کرد. می توان این مجموعه را در یک جلد تلخیص کرد.
من شرح غزل های حافظ را که به نام «شاخ نبات حافظ» در یک مجلد تالیف و منتشر کردم، می توانستم در چهار جلد آن را شرح و بسط بدهم اما به فکر مخاطبان و فرصت کم آنها هم بودم.
ما به عنوان معلمان جامعه وظیفه داریم، آثار کلاسیک ادب فارسی را روزآمد کنیم تا برای نسل امروز قابل استفاده باشد. چون امروز بحث رقابت مطرح است. چون ماهواره ها از یک سو، DVD از سوی دیگر، اینترنت و دیگر ابزارهای سرگرمی در رقابتی تنگاتنگ با کتاب قرار دارند. هر یک سعی دارند با برنامه های رنگارنگ و جذاب مخاطبان بیشتری را به سمت خود بکشانند. کتاب باید در چنین عرصه پرخطری قدرت و توانایی جذب مخاطبان را داشته باشد. ما پاسدار میراث فرهنگ و ادب این سرزمین هستیم. باید این آثار را در قالبی نو و گیرا عرضه کنیم تا نسل امروز به سمت مطالعه این آثار ترغیب شود. اینکه بنشینیم شرح مثنوی را در بیست الی سی جلد کتاب بنویسیم و تحویل جامعه بدهیم، هنر نکرده ایم. چه کسی امروز کتاب های بیست ـ سی جلدی را می خواند؟ چه کسانی چنین فرصت هایی در اختیار دارند؟
کتاب مفیدی است اما در معرفی تفکر حافظ بسیار مختصر عمل کرده!!
شرط تحقیق بی طرفی و در نظر گرفتن تمام جوانب یک امر است
جا داشت از منابع بیشتری بهره بگیرد و حداقل اشاره ای به روایت تکفیر و قتل حافظ، تعلقاتش به آئین مهر یا میتراییسم وآن همه اشاره مستقیم و غیر مستقیم به پیر مغان و خرابات و مراسم آئین مهری و مغبچگان و غیره و غیره و زنده نگه داشتن همه اینها در شرایطی که باید به رمز بیان می شد بکند تا اینکه وی را مسلمان بی خطا و پیرو فلسفه های گوناگون و متناقض معرفی کند.
به نظر تحقیق جامع و بی طرفی نمی رسد.
دسستتون درد نکنه اگه میشه کتاب حافظ نامه ی بها الدین خرمشاهی رو بزارید
فصل اول کتاب شامل شرحی است بر غزلیات حافظ. در فصل دوم، فرهنگی از اصطلاحات عرفانی فراهم آمده و در فصل سوم کتاب نیز فهرست غزلیات حافظ به ترتیب شروع مصراع اول درج گردیده است . برای کسایی که دوست دارند دیوان حافظ رو بخونن ولی اطلاعات ادبیشون کمه خیلی خوبه.
این شرح از نقاط قوت زیادی برخوردار است. از جمله: تمام غزلها بررسی شده است و تمام ابیات به نثر ساده و روان برگردانده شده است و همچنین موارد دستور زبانی که ذکر شده، برای دانشجویان زبان و ادبیات فارسی بسیار مفید است. این کتاب برای کسانی که وقت کمی دارند و در عین حال می‌خواهند ببینند حافظ چه گفته، منبع بسیار خوبی به شمار می رود. لازم به ذکر است قیمت این کتاب در حال حاضر 45هزار تومان می باشد.
من این کتاب رو دارم خیلی با حاله از دستش ندین
باتشکر از آپلود کننده عزیز
شاخ نبات حافظ
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک