رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
در آستانه فردا
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 49 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 49 رای
✔️ النا، شخصیت محوری داستان، در آستانه فردای دشوار جنگ کریمه ایستاده است و چه بسا جنگ را از سر گذرانده است. پشت به وطن، روی به مزار عشق، که دمی پیش به خاک سپرده است و جنگ را آیا مایه بیش از این است؟ این نویسنده اجتماعی روس وضع زندگی هم میهنان خود را که اکثریت آنان از زارعین و عامه ی مردم بودند در نوشته های خود توصیف کرده و حقایق تلخ و واقعیت ناگوار زندگی طبقات محروم را نشان داده است.

از متن کتاب:
در یکی از روزهای گرم تابستان سال 1853، کنار رودخانه "مسکوا" نزدیک آبادی "کونتسوف" دو جوان زیر سایه درخت زیرفونی روی سبزه ها دراز کشیده بودند. اولی که بلند قد و سیاه چرده بود و بینی نوک نیز و اندکی کج، پیشانی بلند و ظاهری بیست و دو ساله داشت، به پشت دراز کشیده بود. لبخند پهنی روی لبهایش نقش بسته و چشمان خاکستری ریزش را کمی تنگ کرده بود و متفکرانه به افق می نگریست. دومی هم روی سینه دراز کشیده، سرش را که موهای مجعد و بوری داشت، در میان دو دست فشرده به نقطه دور و نامعلومی خیره شده بود و با اینکه از رفیقش سه سال بزرگتر بود، ولی جوانتر می نمود...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی در آستانه فردا

تعداد دیدگاه‌ها:
4
جای کتاب یادداشتهای یک شکارچی اثر تورگنیف خالیه . با تشکر .
با سپاس فراوان از اسپارتاکوس نازنین
و اما در خصوص تورگینف، جدای از تبحر و تجرب این نویسنده شهیر روسی در ادبیات داستانی کلاسیک و روح و اتمسفر فکری و اجتماعی روسیه ی تزاری، پیشنهاد می کنم حتما در کنار تورگینف از کارهای نیکلای گوگول غافل نشوید، تنها به یک اظهار نظر معروف از تورگینف درباره گوگول اشاره می کنم که خود گویای بسیار است: "همه ما از زیر شنل گوگول برخواسته ایم"
#روح زنده روحی است که به کوچکترین زخمه ای پاسخ دهد
همان خصوصیتی که روح زن دارد#
گفتگوی شوبین و برسنو در آغاز کتاب و دوگانگی ظریفی که در باور و تجربیات خواننده ایجاد میکند علاوه بر ایجاد حسی دلپذیر سرعت خواندن را هم بالا میبرد !
مثل همیشه از اسپارتای عزیز سپاسگزارم
سلام باتشکر از زحمات بی دریغ شما. تورگینف از نویسندگان قوی و مطرح روسیه است که قدرت قلم او را در کتاب سیلاب های بهاری و نخستین عشق درک کردم. عشق و عاشقی را خیلی را لطیف و جالب بیان می کند
در آستانه فردا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک