رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دایره المعارف کف شناسی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 4 رای
نویسنده:
مترجم:
کامبیز شمس
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 4 رای
دانش کف شناسی نیز از جمله علومی است که هنوز نتوانسته حقانیت خود را در دنیا به اثبات برساند. البته ناگفته نماند که در کشورهای اروپایی و آمریکایی این موضوع تا حدی جاافتاده تر است و حتی مردان نامی تاریخ چون ناپلئون بناپارت و اسکندر مقدونی خود کف شناسانی برجسته بوده اند. آدمی مسلح به این دانش هرگز فریب دیگران را نخواهد خورد و با شناخت استعدادهای خود و دیگران می تواند مفید و سازنده باشد. شاید بتوان سیمای ظاهر را به هر نحو تغییر داد اما تغییر دهنده کف دست تنها گذر زمان و اراده انسانهاست. از این رو کف دست شناسنامه ای قابل اعتماد از گذشته و حال و آینده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
نانوشته
نانوشته
1401/10/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دایره المعارف کف شناسی

تعداد دیدگاه‌ها:
2
1 ) شناخت دست ( طول و ضخامت انگشتان ، ابعاد کف دست و ... ) در طراحی انواع دستکش ، دستگیره ، کیبورد و .... اثر تعیین کننده دارد . گمان نمی کنم از این نظر کسی با لزوم دست شناسی مخالف باشد !
2 ) « اثر انگشت » هر کس ویژه اوست ؛ حتا شیارها و برجستگی های پوست تک تک انگشتان هر فرد با یک دیگر تفاوت دارند ، و این گویا یافته ای باستانی است که با ابزارها و نمونه گیری های روشمند تأیید شده است . اخیراً در خبرها بود که بین اندازه انگشتان انگشتری و اشاره افراد و بیماری های قلبی همبستگی یافته اند . با توجه به این نمونه ها ، بعید نیست تصور کنیم که دیگر انگاره های باستانی و متواتر کاملاً بی اساس بوده اند و در خور بازنگری نیستند و نمی ارزند که وفق روش های عینی ـ آماری سنجیده شوند . مشخصاً شاید این گزاره ها که « سرگذشت هر کس در کف دستان او ثبت می شود و قابل بازنمایی است » از واقعیت بهره ای برده باشد .
با این حال ، درسته بلعیدن این گزاره ها نیز خردمندانه نیست . تشخیص « مقتصد » یا « دست و دل باز بودن » با درز انگشتان ، « از خودگذشتگی » با پستی و بلندی کف دست ، طول عمر با درازی شیار ، امید به زندگی با حجم ماهیچه ... هم نیازمند تعریف مفاهیم است ، هم به آسانی قابل سنجش آماری نیست .
در مجموع ، کف بینی به ارث رسیده از نیاکان همانند دیگر بافته ـ ساخته های فرهنگی آنان ، نه یکسره در خود خوارداشت است ؛ نه تماماً و بی چند و چون و چرا ، قابل پذیرش .
"کف دست شناسنامه ای قابل اعتماد از گذشته و حال و آینده است"
در قرن بیست و یکم این حرف ممکن است فقط برای نوشتن یک کتاب زرد و کاسبی از قبل تقویت توهمات عوام از دهان کسی در بیاید.
دکتر؟؟؟؟!!! 690 صفحه؟؟؟!! کف دست!!!!!؟؟؟
دایره المعارف کف شناسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک