رسته‌ها
فالنامه شیخ بهایی
امتیاز دهید
5 / 4
با 6 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 6 رای
کتاب حاضر نسخه ای کهن از فالنامه منسوب به شیخ بهایی است که در سال ۱۳۷۲ توسط انتشارات ارم به چاپ رسیده است و ناشر طریقه گرفتن فال را نیز در ابتدای کتاب توضیح داده است.
فال شیخ بهایی یکی از مشهورترین فال های ایرانی محسوب می شود. البته اکثر مردم این فال را به نام فال حاجت یا آرزو می شناسند زیرا این فال به دلیل جامع بودن در برگیرنده بسیاری از آرزوها می باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
35
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فالنامه شیخ بهایی

تعداد دیدگاه‌ها:
3
یکی از مهمترین نقطه ضعفهای ذهن انسان، در همیشه‌ی تاریخ، همین محتوم فرض کردن آینده بوده و طبعاً اگر چنین فکر کنی چه چیزی جذابتر از این که بفهمی آن «قسمت» آینده تو چیست. همه مهملاتی که با نام فال، تعبیر خواب، احضار و ارتباط با ارواح و امثال آنها در فرهنگ عامه دارد، مولود این نقطه ضعف مادرزادی است.
عالم ماورا بسیار مبحث پیچیده ای هست که متاسفانه با خرافات درآمیخته. ولی منکر شدن وجود علوم غیبی هم بسیار اشتباه است. در طول تاریخ عده ای از انسان ها به طرق مختلف به این قبیل علوم دست پیدا کردن از جمله مصریان باستان.
البته بنده منکر «وجود» چیزهایی با ادعای «علوم غیبی» نشدم. بسیار هست و دانش مدرن هم نام مستطاب‌شبه علم (Pseudoscience) را بر آنها نهاده (تلویحا یعنی مشخصه های آنچه علم نامیده میشود را ندارند). بنده منکر «ماهیت علمی» آن شدم. اتفاقا مدعیان این عرصه فراوانند (و کاسبان و مریدان) هر چند امثال من آنها را مهمل بدانند (و توضیحا عرض میکنم که مهمل یک عنوان توهین آمیز نیست بلکه در اصطلاح به چیزی گفته میشود که با ابزار علمی قابل اثبات و آزمایش و مشاهده نیست).
فالنامه شیخ بهایی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک