رسته‌ها
معمای چین
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 16 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 16 رای
امروزه برخی چین را ابرقدرت شرق می نامند؛ کشوری که می رود نامش را در زمره یکی از کشورهایی که قواعد بازی سیاست و اقتصاد را در قرن 21 تعیین می کنند تثبیت کند. اگر شوروی در قرن 20 عنوان ابرقدرت شرق را یدک می کشید اما نتیجه بی پرواییها و بلندپروازی های این کشور در سال 1991 نمایان شد یعنی زمانی که 15 کشور از دل ابرقدرت سابق زاده شدند. اما چین با احتیاط بیشتری به پیش می رود و رهبرانش از الگوی شوروی درس عبرت گرفته اند. چین حتی جامه ابرقدرتی شرق را بر قامت خود کوچک می بیند و درصدد است تا طرحی نو در اندازد سازد. نویسندگان این کتاب معتقدند که چین از آمریکا پیشی خواهد گرفت و اقتصاد چین با نرخ رشد بالایی در حال پیشرفت است اما آمریکا به دلیل جنگهای پرهزینه در عراق و افغانستان و کسری بودجه و درگیری در بسیاری از پرونده های جهانی عملا وارد دورهای از فرسایش شده است. دقیقا بخاطر همین نگرانی بود که ترامپ ظهور کرد و سیاست های تازه ای را در پیش گرفت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
510
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
esmaeel Feizi
esmaeel Feizi
1399/01/30
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی معمای چین

تعداد دیدگاه‌ها:
10
چرا از تمدن اسلامی حرفی به میان نمی آید اگر چه ممکن است سایر تمدن ها نیز بخشی از تفکرات و عقاید اسلامی را دارا باشند. تمدن اسلامی عاری از گمانه زنی ها و تجارب ناکارآمد است و بر اساس تعقل و احکام مصلحت دار الهی گام برمی دارد. برای همین است که دشمنان اسلام از آن هراسانند تا مبادا این اندیشه بر سایر اندیشه ها غالب آید و سایر ادیان نیز بوی مسلمانی واقعی گیرد.
با یک مثال ساده ، موضوع را برای شما می شکافم . چند سال قبل فیلم مستندی دیدم از یک کارخانه لاستیک سازی در آفریقا ( متاسفانه نام کشور را فراموش کردم ) سیاه پوست بدبخت که یک جوان یه لا قبا بود داشت برای خبرنگار با داد و بیداد توضیح می داد که آقا این چه وضعیه چینی ها درست کردند این کارخانه قبلا دست آمریکایی ها بود ما روزی 8 ساعت کار می کردیم با ماهی ( مثلا 1000 دلار ) و هر ماه 2 روز هم مرخصی داشتیم و هر هفته هم دو روز تعطیلی داشتیم و همه خوش و سرحال بودند . . . . بعد آمریکایی ها رفتند و این چینی ها آمدند از مرخصی که هیچ خبری نیست تعطیلی شده هفته ای یک روز و روزی 12 ساعت هم باید کار کنیم حقوق ما هم شده نصف !‌!‌!‌ حالا هواداران چین پشت خودشان را برای تسمهها آماده کنند . البته این فقط بعد انسانی و اقتصادی اونه از بعد آزادی که دیگر نگو و نپرس . . . بینش حکومت چین از نوع بشر ، کارگرهای زنبور یا مورچه می سازه همین و بس ( باز هم توصیه می کنم فیلم توازن را مشاده نمایید )
باید پرسید همه اویغورها تکفیری هستند؟عملکرد دولت چین چه تاثیری در ایجاد افراطی گری داشته؟در مورد امریکا فقط میتوانم بگویم رطب خورده کی تواند منع رطب کند.

مهمترین عامل پیشرفت هر کشور فرهنگ است. فرهنگ کار و کوشش و قانونمندی و خردگرایی از ویژگی های مردم و سیاستمداران چینی باعث پیشرفت اقتصادی آنها شده است. البته ازجنبه فرهنگ انسانی حکومت چین با نظرات اقای سیاوش موافق هستم . نمونه اش برخورد با اقلیتهای دینی در چین.
اگر از "اقلیت های دینی " منظورتان این اویغور ها باشد که در این چند دهه گذشته دستاویز آمریکا برای چین ستیزی شده است باید دانست که در میان این ایغور ها گروهی پانترک و تکفیری هستند که هر کشوری بدرستی باید و شاید آنها را سرکوب کند .
عزیزجان چرا متوحش میشی؟! این چه طرز حرف زدنه؟؟؟
آدم بهتر است بمیرد تا تن به ذلت بدهد . . . به خصوص ملتی که 14 قرن شعارش این بود :
هیهات من الذله
روزی که چین ابرقدرت جهان شود روز بسیار شومی خواهد بود برای اینکه دقیقا متوجه شوید قرار است چه بلایی بر سرتان بیاید توصیه می کنم حتما فیلم سینمایی توازن را مشاهده کنید .
فاتحه انسانیت و شادی و آزادی و رستگاری خوانده می شود . . . . . خدا به همه ما و به نوع بشر رحم کند . . . .
با استناد به یک فیلم که نمیشه آینده رو پیشگویی کرد! ضمنا چه بخواهیم چه نخواهیم چین تبدیل به ابرقدرت جهانی شده و در شرایط امروز که ما از دنیای غرب روی برگردوندیم بهتره حداقل چین رو از دست ندیم.وگرنه از اینی هم که هست منزوی تر و ضعیف تر خواهیم شد
چین ابر قدرت باشد یا نباشد، آمریکا تابرقدرت باشد یا نباشد، برای ملت ما چندان فرق نمیکند.
مردم ما باید آگاه، باشند. و مسئولین آگاه و دلسوز را سرکار بگمارند. و از غلطیدن مسئولین و کشور در دامان این ابر قدرت، آن ار قدرت یا در دامن این ایدولوژی و آن مذهب جلوگیری کنند.
ولی هیهات، که متاسفانه مردم ما نه آگاه هستند و نه میخواهند که آگاه بشوند. منتظر هستند که منجی از عالم غیب بیاید (فرقی نمیکنه رضا چهلوی باشد از غرب یا هر کسی)
PDF
7 مگابایت
معمای چین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک