رسته‌ها
مسافرت به مرکز زمین
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 16 رای
نویسنده:
مترجم:
سعید چرخچی
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 16 رای
✔️ سفر به مرکز زمین رمانی علمی–تخیلی از ژول ورن است. داستان این رمان در مورد یک پروفسور آلمانی به نام اوتو لیدانبراک است که معتقد است که برخی دالان‌های گدازه به سمت مرکز زمین می‌روند. او به همراه برادرزاده‌اش اکسل و هانس که راهنمای آنهاست از آتشفشانی در ایسلند پایین می‌روند و با ماجراهای متعددی مانند حیوانات ماقبل تاریخ و خطرهای طبیعی مواجه می‌شوند تا اینکه در نهایت در جنوب ایتالیا در استرومبولی دوباره به سطح زمین بازمی‌گردند.

از متن کتاب:
در بیست و یکم ماه مه یکی از روزهای با نشاط قرن نوزدهم، (پروفسور لیدنبروک) از اساتید معروف دانشکده معدن شناسی و ساکن خیابان کونیگ شهر هامبورگ، با هیجان خاصی وارد منزلش شد. خدمتکار وی (مارتا) که انتظار ورود وی را در این ساعت نداشت، با تعجب گفت:
الان داشتم با خودم می گفتم که خدا کند واقعا گرسنه نباشد چون هنوز غذا حاضر نیست.
مارتا پرسید: چطور شده که امروز آقای پروفسور به این زودی برای صرف ناهار تشریف آورده اند؟...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
163
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1398/08/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مسافرت به مرکز زمین

تعداد دیدگاه‌ها:
2

سفر به مرکز زمین یکی از مشهورترین رمان های ژول ورن ‏نویسنده، شاعر و نمایش‌نامه‌نویس فرانسوی می باشد. ماجراهای این رمان پیرامون سفر استاد زمین‌شناسی است که پس از یافتن نوشته‌ای اسرار آمیز مصمم می‌شود با برادرزاده خود و به راهنمایی این نوشته ازدهانه آتشفشانی خاموش به مرکز کره زمین راه یابد. او در این سفر با حوادث گوناگونی مواجه می‌شود که از آن جمله است: گم کردن راه، تشنگی طاقت فرسا، برخورد با شیء زیر دریایی که به وسیله موجودی الکتریکی و ناشناخته روشنایی می‌یابد، نباتات غول آسا، مبارزه مرگبار با خزندگان زیرزمینی، توفان، کشف فسیل و برخورد باموجود زنده آدم نما.
خط سیر داستان:
حوادث کتاب در می 1863 و در خانه پروفسور لیدنبراک در شهر هامبورگ (واقع در کشور آلمان) آغاز می شود. پروفسور لیدنبراک، یک استاد زمین شناس است که در زمینه ­­­­ی معدن شناسی، مقاله های علمی بسیاری نوشته است.
در روز یکشنبه 24 می 1863 میلادی، پروفسور لیدنبراک با عجله وارد خونه می شود و کتابی قدیمی را در دست دارد که به صورت اتفاقی آنرا پیدا کرده است. وقتی که کتاب را ورق میزند، متوجه کاغذی می شود که در بین صفحات کتاب پنهان است و روی آن جمله ای رمز گونه نوشته شده است. پروفسور خواب و خوراک را بر خودش و برادر زاده اش آکسل حرام می کند تا رمز جمله را کشف کند. سرانجام به صورت کاملا اتفاقی، آکسل رمز را کشف می کند در این نوشته رمزی، "آرنه ساکنوسم"، کیمیاگر ایسلندی قرن شانزدهم، شرح می­دهد که چگونه از طریق یکی از دهانه­ های کوه آتش­فشانی خاموش اسنِفِلس در ایسلند تا مرکز کره زمین پیش رفته است.
پروفسور لیدنبراک که فردی بسیار ماجراجو و کله شق است، بلافاصله مهیای سفر شده و همراه برادر زاده اش به ایسلند سفر می کند و به سمت همان دهانه آتشفشان روانه می شود. در این سفر مردی ایسلندی به نام هانس نیز به عنوان راهنما، همراهیشان می کند و پس از مشقت های فراوان دهانه آتشفشان را پیدا می کنند و این شروع ماجراجویی عظیم و بسیاری اتفاقات هیجان انگیز است. آنها با ماجراهای متعددی مانند حیوانات ماقبل تاریخ و خطرهای طبیعی مواجه می‌شوند تا اینکه در نهایت در جنوب ایتالیا و از طریق دهانه کوه آتشفشانی استرومبولی (واقع در شمال شرقی سیسیل) دوباره به سطح زمین بازمی‌گردند.
اطلاعات کتاب
• کتاب سفر به مرکز زمین ترجمه ای است از کتاب Voyage au centre de la Terre (به فارسی: سفر به مرکز زمین) نوشته ژول ورن که نخستین بار سال 1864 توسط انتشارات Pierre-Jules Hetzel در فرانسه منتشر شد.
ترجمه نسبتاً کاملی از رمان معروف ژول ورن می باشد.
مسافرت به مرکز زمین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک