رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
روایت آذرفرنبغ فرخزادان
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 15 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 15 رای
روایات آذر فرنبغ فرخزادان مجموعه‌ای است مشتمل بر ۱۴۸ پاسخی که آذر فرنبغ پسر فرخزاد، پیشوای زرتشتیان در سده سوم هجری به سؤالات زرتشتیان هم عصر خود داده‌ است. بسیاری از دانشمندان و فقهای زرتشتی به گفته های او استناد کرده اند، از جمله منوچهر پیشوای بهدینان فارس و کرمان در نیمه دوم سده سوم هجری نیز در اثر فقهی خویش، دادستان دینیگ، آذر فرنبغ را «برترین پیشوای بهدینان» خوانده و به فتواهای او استناد کرده است؛ آذر فرنبغ نخستین مدون دینکرد است و هموست که در حضور مأمون عباسی دوران حکومت از ۱۹۷ تا ۲۱۸ هجری شمسی با ابالیش مناظره کرده‌است. در این کتاب مانند روایات امید اشوهشتان و بعضی از فصول دادستان دینی به مسائل بسیاری بر می‌خوریم که زردشتیان در جامعهٔ مسلمانان با آن رو به رو بوده‌اند. این کتاب از جهت در برداشتن تعدادی جملات اوستایی که در جای دیگر نیامده‌است نیز در خور توجه‌است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sasanpeter1949
sasanpeter1949
1398/08/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی روایت آذرفرنبغ فرخزادان

تعداد دیدگاه‌ها:
1
سلام و درود.
یک زمانی بخش هایی از این نسک را خوانده بودم و دیگر بختی پیش نیامد که دوباره آن را مورد خوانش قرار دهم.
به Khwanirath پیشنهاد می کنم اگر این نسک را نخواندید، هرآینه بخوانید که نکته های نیکی از آن زمان بر آگاهی شما افزون می کند. و به کسانی که مانند بنده در زبان پهلوی پژوهش می کنند.
و از جناب بارگذارکننده سپاسگزارم.
رستگار باشید.
روایت آذرفرنبغ فرخزادان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک