رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
حافظ ، حافظه ماست
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 24 رای
درباره:
حافظ
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 24 رای
کتاب «حافظ حافظه ماست» نوشته نويسنده، مترجم، فرهنگ‌نويس، حافظ شناس معاصر بهاالدين خرمشاهي است. خرمشاهي در اين کتاب در ادامه‌ي پژوهش‌هاي حافظ شناسي خود 14 مقاله که نتيجه بازنويسي از سخنراني‌هاي موسسه نشر و پژوهش فرزان است را گردآوري کرده است. هر يک از اين مقالات با موضوعي مستقل از يکديگر ولي مرتبط نگاشته شده‌اند. 5 مقاله اول اين کتاب حول محور قرآن‌پژوهي در مطالعات حافظ شناسي است. مقاله ششم تحت عنوان «حافظ در فرهنگ ما و فرهنگ ما در حافظ» يکي از کليدي‌ترين مقالات اين مجموعه است. در اين مقاله به طور خلاصه از عمق و ارزش جايگاه حافظ در فرهنگ ايران سخن گفته است. بخشي از اين فصل با عنوان «حافظ، حافظه ماست» با تاثيرپذيري از روانشناسي يونگ، به شرح و تفصيل پرداخته است. مقاله هفتم از اين مجموعه به علاقمندان منابع و مراجع مرتبط با حافظشناسي را معرفي مي‌کند. در مقاله هشتم تحت عنوان طنز حافظ که مفصل‌ترين بخش اين کتاب است، نمونه‌هايي از وجود طنز در اشعار حافظ را آورده است. در فصل بعدي نويسنده به دنبال پاسخگويي به اين سوال که آيا حافظ شيعه است بي‌طرفانه شواهدي را مي‌آورد. مقاله دهم اين مجموعه اشعار عاشقانه حافظ را از اشعار عارفانه وي تميز مي‌دهد. مقالات يازدهم، دوازدهم و سيزدهم در اين مجموعه از باب عرفان، حکمت، فلسفه و معرفت شناسي اشعار حافظ را مورد نقد قرار مي‌دهد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sadnaee
sadnaee
1398/04/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی حافظ ، حافظه ماست

تعداد دیدگاه‌ها:
1
با سلام خدمت جناب جمید خان مدیر محترم فنی مجموعه محترم کتابناک
چرا سهمیه روزهایی که استفاده نکردم برای امثال من ذخیره نمیگردد مگر سهمیه روزانه ده جلد نیست===چرا یک طرفه به قاضی میروید!!!!؟؟؟؟
خدا وکیلی این انصاف است؟
حافظ ، حافظه ماست
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک