رسته‌ها
سکه های ایران در دوران هخامنشی
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 21 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 21 رای
سکه ، سندی مکتوب، کتابی کوچک و پر محتواست که ضرورت و شناخت آن از جهات مختلف قابل اهمیت است. زیرا همان طور که می دانیم، سکه یکی از اختراعات مهم بشر است که عوامل تشکیل دهنده آن عبارتند از :
«نوع فلز، نقش و نگار،محل ضرب، نوع خط، تاریخ ضرب، ابزار ضرب و ...»
در سکه ، شناسایی مذهب ، اقتصاد ، هنر، اداب و رسوم، صنعت، سیاست و به طور کلی فرهنگ و تمدن نقش اساسی دارد و از طرفی مطالعه و بررسی سکه ، زوایای مبهم و تاریک تاریخ بشر را روشن می کند به ویژه آن سکه به نسبت دیگر یافته های باستان شناسی در طول تاریخ به علت وضعیت خاصی که دارد سالم تر به یادگار مانده است.
ارنست بابلون باستان شناس و سکه شناس دانشمند و عالیقدر فرانسه سالها موزه داری قسمت سکه ها را به عهده داشت و ضمناً عضو فرهنگستان وموسس موزه سکه در کتابخانه ملی پاریس بوده و تصنیفات و تالیفات بسیاری از خود به یادگار گذاشت با در نظر گرفتن اهمیتی که به تاریخ درخشان و تمدن ایران میداد، به تالیف کتاب حاضر پرداخت.
این کتاب که به همت والای انجمن اثارملی ایران ترجمه و در دسترس دانشمندان سکه شناس و علاقمندان به تاریخ ایران باستان گذاشته شده است، یکی از مهمترین و معتبر ترین اثاری است که نه تنها سکه های دوران هخامنشیان را از جهات سیاسی و اقتصادی و بازرگانی و هنری مشخص و معرفی می کند، بلکه اسناد یونانی و لاتینی و کتبیه هایی را که به زبانهای مختلف تا آن دوره کشف شده بود، مورد مطالعه و پایه و اساس خود قرار می دهد و یکی دیگر از راه گشائیها برای روشن شدن تاریخ ایران باستان می باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
655
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/10/15
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سکه های ایران در دوران هخامنشی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
این کتاب بعد از این همه سال هنوز خواندنی است و هنوز علمی. البته باید در کنار آثار جدیدتر مطالعه شود چون برخی از مطالب آن از نظر علمی دیگر چندان طرفدار ندارد. کار بابلون همچنین به سر و شکل خوبی نیز منتشر شده و طراحی کتاب خوب انجام شده است
سکه های ایران در دوران هخامنشی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک