رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.

محاکمه رضاشاه و روشنفکران پیرامون او

محاکمه رضاشاه و روشنفکران پیرامون او
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 62 رای
درباره:
رضا شاه
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 62 رای
تالیف: گروه تحقیقی موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

موضوع اتهام: تغییر لباس ملی ایرانیان

رضاخان بایستی حقایق کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ را بازگو کند و به خاطر قول و قرارهائی که با یک کشور بیگانه و اشغالگر برای حفظ منافع آنها گذاشته بود، محاکمه شود. رضاخان بایستی در پیشگاه ملت بزرگ ایران از چرائی اقدامات جنایت کارانه خود علیه اجنبی ستیزانی چون میرزاکوچک خان جنگلی محمد تقی خان پسیان، شیخ محمد خیابانی بگوید و محاکمه شود.
رضاخان و تیم همراه او به خصوص منورالفکران بایستی پاسخ دهند که چرا و با چه توجیهی اقدام به تغییر سبک زندگی مردم کردند و سبک زندگی غربی را که بیگانه با مفاخر و عقاید و حیثیت آنان بود. آن هم بصورت سطحی و لاله زاری به مردم تحمیل کردند و جنایت عظیم مسجد گوهر شاد و اهانت به حرم شریف رضوی و اجبار زنان به کشف حجاب را مرتکب شدند؟
رضا خان بایستی بخاطر غصب اموال و املاک مردم و به خاک سیاه نشاندن خانواده ها و ایلات و عشایر که در کتابهای پژوهشگران و اسناد غربیها فراوان از آن ذکر شده و به او «جانور زمین خوار» و «دزد سیری ناپذیر» لقب داده اند. محاکمه شود. رضاخان می باید بخاطر قانون شکنیها و ضدیت با قانون اساسی مشروطه و طویله خواندن مجلس شورای ملی و دخالت گسترده در انتخابات مجلس و سلب مسئولیت وزراء و متصدیان امور و زبانها و خسارتهای مالی فروان که به کشور وارد کرد پاسخگو بوده و محاکمه شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1392/06/20
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی محاکمه رضاشاه و روشنفکران پیرامون او

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
محاکمه رضاشاه و روشنفکران پیرامون او
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک