رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
در انتظار گودو
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 104 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 104 رای
ساموئل بکت می­گوید، " آنگاه که خسته شدی، آنگاه که از پای در آمدی، مهم نیست. باز مقاومت کن، باز بجنگ و شکست بخور. این بار، شکست بهتری خواهی خورد."
در واقع همیشه شکست خواهی خورد و شکست خوردن سرنوشت محتوم بشریت است. اما برای همین شکست دوباره خوردن نیز، باز باید تلاش کرد و خسته نشد. چرا که جز این راهی وجود نخواهد داشت.
در جهانی که بنیان آن بر پوچ بودن گذاشته شده، در واقع، تلاش کردن، خسته شدن و از پی آن دوباره تلاش کردن، کنش­هایی بیهوده و پوچ اند که راه به جایی نخواهند برد، اما تنها دستاویزهای زندگی و زنده ماندن هستند که در عین حال، گریزی از آنها نیز، متصور نیست.

"در انتظار گودو" به گونه­ ای تراژیک و در عین حال مضحک این وضعیت و سرنوشت محتوم انسان را (شاید در جهان کنونی) ترسیم کرده است، که در عین فرسودگی و خستگی و رسیدن به پوچی، همچنان مذبوحانه به دستاویز امیدهای واهی، دلبسته و هم چنان آرمانگرا و قهرمانگرا دل به منجی ای سپرده که در نهایت، جز ماهیتی پوشالی، چیز دیگری برای ارایه کردن نخواهد داشت.
حکایت در اینجا، حکایت ناتوانی مطلق انسان است و امید بی سرانجامش به بهبودی. امیدی که تنها موجب تداوم زیستن اش شده و بوسیله آن، توانسته شرایط سخت و دشوار را تاب بیاورد و بر خود هموار کند. تصویر در اینجا، ترسیم وضعیت دردناک بشر است در پیچ و خم زیستن....
درانتظار گودو به بیش از بیست زبان ترجمه شده است و در سوئد ، سوئیس - فنلاند - ایتالیا نروژ - دانمارک - هلند اسپانیا بلژیک ترکیه یوگسلاوی برزیل مکزیک آرژانتین اسرائیل چکسلواکی و لهستان ژاپن آلمان بریتانیا امریکا و حتی در دوبلین اجرا شده و طی پنج سال بعد از اولین بار در پاریس بیش از یک میلیون تماشاگر آن را دیده اند که در آن استراگون ولادمیر پوتزو لاکی و پسر بچه اشخاص بازی را تشکیل می دهند
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1391/11/23

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی در انتظار گودو

تعداد دیدگاه‌ها:
15
کتابی نیست که هر کسی خوشش بیاد باید تیز باشی بفهمی منظور نویسنده از هر اشاره ای رو . شاید باید چندبار خوند.
"هیاهوی بسیار برای هیچ" ، چقدر آبکی و سطحی. به چندین زبان ترجمه شده این نوشته بسیار زشت و با محتوای بسیار سبک.
ولادیمیر : چیکار کنیم ؟
استراگون : اگه دیروز اومده و ما اینجا نبودیم ، خیالت تخت که دیگه امروز نمیاد .
ولادیمیر :اما تو میگی ما دیروز اینجا بودیم .
استراگون : ممکنه اشتباه کرده باشم ، بیا یه دیقه حرف نزنیم ، باشه .
بعضی متنها هست ک هرقدر هم ک مترجم ماهر باشه باز نمیتونه قشنگیشونو ب یه زبون دیگه برگردونه.
هنوزم نمیدونم داستان در انتظار گودو رو دوست داشتم یا نه اما میدونم ک عاشق سبک کوتاه و زبان صریح ساموئل بکت هستم.
موضوعش برام تازه بود و همینطور حسی که نویسنده تجربه اش کرده بود،تا یه جاهایی باهاش رفتم ، قشنگ روایت میکرد و خوشمزه اما ته مزه اش ...تلخ بود خیلی تلخ !
فیلم روزنکرانتس و گیلدنسترنر رو هم ببینید اگر به بکت و شیوه او علاقه دارید
انتظار استراگون و ولادیمیر برای آمدن گودو که حاصلی در پی ندارد نقطه ی اوج ادبیات امروز است که در یک سرگردانی بی وقفه به سر می برد.جهانی که به قول هایدگر انسان درونش پرتاب شده است و بدون زمان به جنگ معناها و ایدئولوژی ها و فراروایت ها می رود.بکت بر خلاف اندیشمندان قبل از خودش معتقد بود که هبوط واقعی نه در بهشت که در عصر ما رخ داده است.عصری که امیدها و آرمانهایش در راه رهایی انسان با شکست مواجه شده است.بسیاری از منتقدان اشخاصی مثل نیچه و کامو را پوچ گرا نامیده اند؛ چرا که تحلیل منظمی از جهان را ارائه نمی دهند.بکت هم شخصیتهایش و هم خوانندگانش را در خلا رها می کند.به نظرم این به معنای پوچ گرایی بکت نبوده است؛ بکت به دنیای پیش رو پشت نکرده بود، او تنها سعی کرد روایت تازه ای از انسان معاصر که به خاطر از دست دادن زمان و مکان شکل آویزانی به خود می گیرد را ارائه دهد.
در درون همه ی ماها گودوهایی هستند که بیهوده انتظارشان را می کشیم.بیهوده، بیهوده، بیهوده...
در انتظار گودو
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک