رسته‌ها
بیخانمان
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 50 رای
نویسنده:
مترجم:
روحی ارباب
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 50 رای
این کتاب یکی از ارزنده ترین آثاری است که برای جوانان و نوجوانان نوشته شده است. هکتور مالو رمان های متعددی با رعایت نکات و ملاحظات تربیتی برای جوانان از خود به یادگار گذاشته که از آن میان کتاب " بیخانمان " دارای شهرت و محبوبیت جهانی است . از روی این اثر تا کنون فیلم های سینمائی و کارتون و برنامه های تلویزیونی متعددی تهیه شده و نویسندگان و مترجمین بسیاری آن را به شیوه های گوناگون و برای استفاده گروه های های سنی متفاوت کودکان و نوجوانان ترجمه و تلخیص و بازنویسی کرده اند که این ترجمه نیز از آن جمله است .
رمان بی‌خانمان (Nobody’s boy) در سال ۱۸۷۸ به زبان فرانسوی منتشر شد و داستان آن نیز در قرن نوزدهم می‌گذرد. شما در اثر تحسین‌شده‌ی هکتور مالو (Hector Malot) تجربیات رِمی را می‌خوانید که از ابتدای زندگی خود پدر و مادر واقعی‌اش را ندیده است و به دست ناپدری و نامادری خود بزرگ می‌شود و در نهایت آن‌ها نیز به خاطر مکلات مالی او را به نوازنده دوره‌گردی می‌فروشند. رمی در تمام مدتی که در جاده‌های انگلیس و فرانسه به کارهای گوناگونی اشتغال دارد، ریشه‌های خود را نیز جست‌وجو می‌کند.
هکتور مالو کتاب بی‌خانمان را برای اشاره به شرایط وحشتناک زندگی فقرا در فرانسه نوشت. به همین دلیل است که شما شاهد سفرهای متعدد رمی خواهید بود چرا که در چنین شرایطی او می‌تواند تا حد امکان با افراد مختلف ملاقات کند و اوضاع آن‌ها را ببیند. درنهایت رمی در مسیر پرپیچ و خم خود با مشکلاتی دست به گریبان می‌شود و شما را در این ماجراجویی همسفر خود می‌کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
364
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بیخانمان

تعداد دیدگاه‌ها:
12
تلخ ترین بخش داستان آن قسمت است که رمی هشت ساله با بازگشت غیرمنتظره باربرین آغاز می شود. با توجه به اینکه رمی هنوز آنجاست، مزون فلج تصمیم می گیرد که از شر او خلاص شود. روز بعد، باربرین با یک هنرمند دوره گرد در کاباره محلی ملاقات می کند. این هنرمند به نام ویتالیس که با سه سگ - کاپی، دولچه و زربینو - و میمون Joli-Cœur در سراسر فرانسه سفر می کند، پیشنهاد می کند از رمی مراقبت کند. هنگامی که معامله منعقد می شود، رمی باید خانه دوران کودکی خود را ترک کند، بدون اینکه حتی فرصت خداحافظی با مادرش را داشته باشد.
کتاب خیلی خوب و آموزنده ایه.. به نظر من از با خانمان بهتره... مخصوصا آخرشو خیلی دوست دارم.
این ترجمه ی خوبیه
کاملم هست
پیشنهاد میکنم این کتابو بخونید

معروف‌ترین رمان هکتور مالو بیخانمان به دریافت جایزه آکادمی فرانسه نایل آمد و تنها کتابی است از مالو که هنوز تازگی و تأثیر غم‌انگیز خود را در نسل جوان حفظ کرده و پیوسته از آن تجدید چاپ شده است.
با سپاس از سایت محبوبم کتابناک
قشنگه.....ولی باخانمان یه چیز دیگس!!!!!:-*;-(
کتاب خیلی خوبیست و پراحساس و البته گاهی هم غم انگیز................:((:((:((
کارتونشو خیلی دوست داشتم ولی کتابشو نخوندم
کتاب کاغذیش رو دقیقا در تاریخ 23 آبان1374 خریدم .در دوران نوجوانی بیشتر از بیست بار این کتاب رو خوندم.با دیدن نام کتاب بی خانمان در کتابناک به اندازه یه دنیا خاطرات خوش برام زنده شد.
وای کم با کارتونش کلی خاطره دارم ... ولی کتابشو نخونده بودم
PDF
10 مگابایت
بیخانمان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک