رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخ عرب قبل از اسلام
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 38 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 38 رای
هنوز توضیحاتی برای این کتاب ثبت نشده
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Reza
Reza
1389/09/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ عرب قبل از اسلام

تعداد دیدگاه‌ها:
13
برای یعضی ایرانیهای تنگ نظر ک فکر میکنند فقط خودشون صاحب تاریخ بودن، فکر خواب چیز خوبی باشه، گرچه خیلی وقته ک خواب تشریف دارند

چی باعث میشه در مورد یک کتاب که به تاریخ کشوری غیر از ایران پرداخته کسی چنین نظری داشته باشه؟
پاسخ آشکار است
ایران ستیزی و نفرت از تاریخ و فرهنگ و میراث ایران عمدتا از طرف چپ ها و اسلامیست هاست مگرنه چه دلیلی ممکن است وجود داشته باشه کسی چنین حرف بی ربطی نسبت به این کتاب بزند؟
تاریخ ایران و تاریخ کشوری هم که امروز عربستان سعودی نامیده می شود مشخص و آشکار است می توانید تاریخ ایران را بخوانید و از فرهنگ و میراث ماندگار ما بیش از پیش متنفر شوید
اینکه کسی فاشیست و ناسیونالیست و نازیست نباشد و به دروغ ضعفها و نقاط منفی تاریخ هموطنانش را انکار نکند، نشانه انسانیت و شرف او است. فقط نازی ها می توانند به طور یکجانبه قومیت خود را برتر بدانند و تطهیر کنند. صد البته هیچ فرقی از نظر منطقی بین جریانهای پان ترک و پان عرب و پان ایرانیست و نظایر آنها نیست. همه پلیدند و نژاد پرست.
مردمی که تاریخ خودشان را وارونه فهمیده باشند،درد،بلا و گرفتاری های فراوانی گریبانشان را خواهد گرفت.
پس کسی که به دروغ تاریخ سازی کند ایران ستیز است نه کسی که حقیقت را میگوید
[quote='sss0100']برای یعضی ایرانیهای تنگ نظر ک فکر میکنند فقط خودشون صاحب تاریخ بودن، فکر خواب چیز خوبی باشه، گرچه خیلی وقته ک خواب تشریف دارند[/quote]
عرب‌ها تاریخ‌شان به آن اندازه کهن است که کشور عربستان هنوز 100 سال هم نشده است که بنیانگذاری شده است، اگر یک گله بادیه‌نشین از تاریخ‌ شمرده شود، همه‌ی مردم داشته‌اند، همانگونه که می‌دانید مردم عراق، یمن، عمان، شام و بالای آفریقا عرب نیستند و عرب‌زبان هستند، این عربی که امروز شما عرب‌زبان به آن سخن می‌گویید در ریشه به لهجه‎‌ی قریش است هر چند امروزه‌ در آن ژ، چ و گ هم دیده می‌شود، ریشه‌اش را گفتم نه زبان عربی فضیح شما که از عربی فصیح فرسخ‌ها دور است. مردم مکه تاریخی جز آن اسلامیزه کردن‌ها با باج‌ستانی (جزیه) و تروریسم (جهاد)، دست‌درازی به ناموس مردم، کتاب‌سوزان‌ها تاریخی نداشتند، هر چند بازخواست کردن آنها برای وحشی‌گری‌هایی که در گذشته انجام داده‌اند درست نیست زیرا خود ما هم کشتارهایی از دیگران کرده‌ایم، با این روی هیچ‌گاه مانند تازیان به آن‌ها نبالیدیم و زبان و دین کسی را هم دگرگون نکردیم، با این روی مردم عرب‌زبان عراق سازه "شمشیر‌های قادسیه" را به یادبود پیروزی درست کردند و "قادسیه صدامی" را درست کردند که بسیاری از کشورهای عرب‌زبان پشتش بودند. امروزه عرب‌های راستین نه عربیزگان عراق، در دین خودشان عُمَر را که آن همه را کشت و تاراج کرد به دیده‌‎ی ارج می‌نگرند و با گزاره‌ی "رضی الله عنه" (الله از آن خشنود باشد)، این یهودیان آن زنده‌سوزی یا هولوکاستی که ازشان شد را فراموش‌ نکرده‌اند و همیشه ازشان یاد می‌کنند و باخترزمین هم با آن هم‌درد و هم‌صدا می‎شود ولی آن هولوکاست آن سوسمارخوران وحشی که در ایران کردند اگر ما ایرانیان به یاد بیاوریم می‌شویم آریاگرا و نژادپرست و این‌ها هرچند عرب‌ها یادشان رفته است که با نازیان همکاری می‌کردند و محمد امین الحسینی نماینده‌ی عرب‌زبانان بوده است. آن بعثی‌گری هم که درست کردند با آن بسیاری از کرُدان ایرانی‌تبار را آزردند و کشتند، هم مانند نازیسم ایدئولوژی‌اش "ناسیونال سوسیالیسم" بود و هم تئوری‌پردازهایش مانند میشل افلق از اندیشمندان نازی اثرپذیرفته بودند ولی ما آریاگرا و نازی هستیم نه این‌ها! امروزه گول عرب‌ها و عرب‌زبان‌ها را نخورید بسیاری‌شان من به چشم دیده‌ام که با بالندگی گفته‌اند اسلام دین عرب‌ها است و ایرانیان آن را دارند و به خواری هر چه بیشتر قبله‌شان خاک کشور ما هست. این مردم جنگجو آدم بشو نیستند. امروزه عبدالحمید العبین، کارشناس عربستانی پیشنهاد می‌کند که عربستان با اسرائیل یگانه شوند و ایران را بگیرند، همانگونه هم که می‌دانید عربستان انیمیشن یورشش به ایران را درست کرده است. این مردم عرب بسیار جنجگو و ترویست هستند. عرب هر که باشد به من دشمن است/کژاندیش و بدخوی و اهریمن است. - (ناشناس) خوب است بدایند چه هستید سپس بیاید به ما خرده بگیرید، اگر هم کشمکش قومی در میان ما است این بدست تازیان آغاز شده است نه ما، ناسیونالسم عربی یا پان-عربی پیش از ناسیونالیسم ایرانی درست شد و ناسیونالیسم ایرانی به ناسیونالیسم فاشیستی عربی است.
نه عزیزم. فاشیست همان اقوام وحشی آریایی بودند که با حمله به فلات ایران و هند فعلی، و با نسل کشی بیرحمانه اقوام بومی آن کشورها تمدن وحشی خود را بنیانگذاری کردند. و البته با وقاحت و افتخار هم شرح جنایات خود را در کتابهایی مثل ریگ ودا و شاهنامه نوشتند و مردم بومی این سرزمینها را دیو و شیطان نامیده و طوری نسل کشی کردند که نه تنها آثار تاریخی و فرهنگی بلکه آثار ژنتیکی آنها هم نابود شد. طبق سن سنجی های دقیق ایزوتوپی، شهر سوخته ناگهان و به شکلی کاملا مرموز در 1900 پیش از میلاد خالی از سکنه شد دقیقا شبیه اتفاقی که به طور همزمان برای تمدنهای سند، سیالک ، آرماد، مارلیک، شهداد و خیلی مناطق دیگر افتاد. زمانی که دقیقا منطبق بر مهاجرت آریاییان وحشی بود.
با کمال تاسف این زمانها بر دوره تاریخی نابود اقوام بومی اروپا هم مسلط بود. امروز از آنها تنها قوم باسک در گوشه کوههای پیرنه باقی مانده اند.
آیا ماجرای نسل کشی آریایی ها تنها به همان دوره ختم شد؟
متاسفانه خیر. بعدها تمدنهای دیگر توسط امثال کوروش و داریوش نابود شدند و وداریوشها با افتخار از به سیخ کشیدن 5000 بابلی نوشتند و آن را در کتیبه بیستون جاویدان کردند. جنایاتشان تا به حدی بود که روزی که اسکندر مقدونی حمله کرد، مردم تحت حکومت ایرانیان؛ مانند منجی از اسکندر استقبال کردند.
همقطاران آریایی شما هم در اروپا بعدها استعمار را پدید آورند. با وحشیگیری هر چه تمامتر تمدنهای با شکوه قاره آمریکا محو کردند همانطور که روزی تمدنهای ایران و هند شمالی را محو کردند.
در مقایسه با این جنایات، انصافا اعراب متمدن ترین مهاجمان تاریخ بوده اند. حتی چنگیزخان هم در مقایسه با آریایی ها فردی مهربان و انسان دوست محسوب می شود.
فقط یک سوال از شما دارم. اصلا شاهنامه را خوانده اید؟
دبستان بودیم . یک پسری بود به نام حمید مرعشی . موهای بوری داشت و سپید رو بود . روزی در نمازخانه دبستان با پسر دیگری که همه می دونستیم پرورشگاهی هست دعواش شد . پسر پرورشگاهی گویا فن بلد بود به چابکی حمید مرعشی رو زمین زد . حمید مرعشی که جلوی همه ضایع شده بود بلند شد و گفت : بچه ها ، بچه ها ، این(نامشو یادم نمیاد) پرورشگاهیه . هممون نگاهی به حمید مرعشی کردیم و فهمیدیم حمید مرعشی بدجوری کم آورده که اینو گفت ... از این نمونه ها بسیار است که پیش از هر چیز ناتوانی و خاک برسری حمید مرعشی مانند ها رو آشکار می کنه .
از قضا آنچه از آن پرهیز می کنم، نقد سخنگو به جای نقد سخن است و تا دلتان بخواهد از طرف مخاطبان از این کرامتشان بهره مند شدم. حالا آقای مهندس خوش سیمای کتابناک، اگر دلتان خنک می شود چهار پنج جای دیگر هم عین همین متن را کپی پیست کنید چون آنطور که پیداست، گفتگو و مباحثه را با کُشتی بچگانه در نمازخانه اشتباه گرفته اید.
اگر کسی در این‌جا بتواند سه دلیل محکم و مستند برای فرضیه‌ی اثبات‌نشده‌ی «کوچ آریایی‌ها» بیاورد، پیشِ من جایزه دارد. دیگر یاوه‌سرایی‌های این پیام که برآمده از معده است، بماند.
جلوه ای دیگر از پانترک اللهی ها در قالب مدافعان اعراب و اسکندر مقدونی ها، بزرگوار! نیازی به دفاع این چنینی و توهین آنچنانی که کم سوادی تاریخی شما را عیان می کند، نیست! کسی که به درستی تاریخ را خوانده باشد از هیچ گروهی به طور مطلق جانبداری نمی کند و بر هیچ گروهی به طور مطلق نمی تازد. نژادپرستی در هر قالبی ناتپسند و نارواست.
[quote='تردید']خواب هم چیز خوبی است دوستان[/quote]
برای یعضی ایرانیهای تنگ نظر ک فکر میکنند فقط خودشون صاحب تاریخ بودن، فکر خواب چیز خوبی باشه، گرچه خیلی وقته ک خواب تشریف دارند
تاریخ عرب قبل از اسلام
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک