رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.
مفاسد خاندان پهلوی
امتیاز دهید
5 / 1.6
با 33 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 1.6
با 33 رای
از مقدمه:
تاریخ معاصر ایران، سرشار از حوادث و جریانهایی است که بررسی آنها می تواند ابعاد اقتصادی سیاسی و اجتماعی بسیاری از مسائل امروز را تبیین و تفسیر کند و چنان چه این بررسی در پرتو اسناد و همراه با انتشار آنها باشد البته اهمیت کار مضاعف خواهد بود. آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی دارای بسیاری از اسناد ساواک و... می باشد که مربوط به شخصیت ها، احزاب گروه ها و موضوع های متنوعی است و در دوره ی پهلوی با اهداف گوناگون تهیه و تولید شده است. گرچه فساد مالی و اخلاقی خاندان پهلوی به خصوص پهلوی دوم بر آشنایان با تاریخ این دوره پوشیده نیست توصیف چند و چون آن با ارایه ی اسناد و مدارک به پژوهشهای علمی و تحقیقی نیاز دارد تا در پرتو آن بتوان نتایج زیانبار این فساد و سوء استفاده های مالی و اخلاقی را در جامعه و فرهنگ ایران تبیین و تحلیل کند. به این منظور مرکز اسناد انقلاب اسلامی این کار مهم را که ابعاد گوناگون مالی و اخلاقی خاندان پهلوی چون زمین خواری، فرار از پرداخت مالیات، انحصار اقتصادی، فساد اخلاقی، قمار، مصرف و قاچاق مواد مخدر، شراب خواری تجملات، هزینه های هدایا و جشنها و مهمانی ها و سفرهای تفریحی را در بر می گیرد، به انجام رساند. پرواضح است که اسناد ساواک نمیتواند گویای همه ی ابعاد فساد مالی و اخلاقی خاندان پهلوی باشد و به احتمال قوی ساواک نیز محدودیتهایی برای انعکاس همه ی موارد مربوط به این امر داشته است با این حال از لابه لای همین اسناد نیز به خوبی می توان به عمق فساد در دربار دستگاه و خاندان پهلوی پی برد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1403/05/26
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مفاسد خاندان پهلوی

تعداد دیدگاه‌ها:
73
می‌دونی گیر اصلی قضیه و شماها چیه؟ دیگه نه پلی پشت سر هست که بشه ازش گذر کرد و در رفت و نه تپه‌ای مونده، در مورد انتشار آمار و گزارش بنظرم هیچکس نباید حرفشم بزنه همین چند پیوند خبری جان مطلب رو می‌رسونه:
شنبه 2 اسفند 1399:
" آمار کرونا در ایران همیشه بسیار دقیق و به موقع به اطلاع مردم رسانده شده است "
https://president.ir/fa/119752
پنجشنبه 7 دی 1402:
" پنهانکاری مسئولان ایرانی در اعلام رقم کشته‌شدگان کرونایی؛ آمار واقعی فوت کرونا در ایران حدود دو برابر گزارش رسمی است "
https://www.etemadonline.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-23/646161-%D9%BE%D9%86%D9%87%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%81%D9%88%D8%AA
یا شاید جزو تنها کشورهای باشیم که تا به رئیس جمهورشم آمار دروغ و غیرواقعی می‌خورنند! اونم می‌گیره دستش و میگه: نوووش!
https://aftabnews.ir/fa/news/861173
تازه اینا مواردیه که اینا اجازه انتشارش رو پیدا کردند و باقی موارد لاپوشونی رو فقط خدا عالمه.
بنابراین هرجا دیدید کسی از آمار داره حرف می‌زنه خیلی راحت با یه پوزخند سبک ردش کنید و خیلی جدی نگیریدش.
من پانزده سال زمان شاه را درک کردم. در مرکز یک استان زندگی میکنم. فقط بگویم
که آن زمان هم خبری نبود. مردم فقیر بودند و هیچ کدام از امکانات فعلی را نداشتند.
مشکل برق، آب، خانه، وسیله شخصی، بهداشت، آسفالت، نداشتن رسانه و... بسیار بود. پول با این که ارزش بیشتری داشت ولی تو دست و بال مردم بویژه قشر ضعیف بسیار کم بود. یکی از دلایل سرنگونی شاه عدم توجه به مسلمان بودن بسیاری از مردم بود. در یک مملکت شیعه نمی شد کنار مسجد کاباره و سینما ساخت و فیلم های مثبت هیجده نشان داد. خود شاه در سخنرانی زنده تلویزیونی آبان 1357 به فساد و رانت و دزدی اعتراف کرد. "من پیام انقلاب شما را شنیدم و قول می دهم..." الان یک مدینه فاضله درست کرده اند برای آن زمان... در مجموع در هر حکومتی زندگی کنیم برای پول در آوردن باید زحمت بکشیم. اروپا و آمریکا نیز همین طور است. کسی پول در خانه نمی آورد. باقی بقای شما.
آیا سطح استرس و دلهره نیز مثل حالا بود ؟
اعصاب مردم آن زمان بهتر بود یا حالا
آن موقع ، مردم حرص پول بیشتر می زدند یا حالا
امکان ازدواج و خانه دار شدن و یافتن شغل در آن زمان آسان تر بود یا اکنون
در آن زمان مردم بیشتر به کمک یکدیگر می شتافتند یا اکنون ؟
و در نهایت آیا آن زمان شادتر بودند یا اکنون؟
مردمی که فقیر باشند و همسایگانشان هم فقیر باشند، احساس فقر و اضطراب نمی کنند. اتفاقا پهلوی با آوردن تلویزیون سبب ایجاد این حس ناکامی در بین مردم شد. اما تلویزیون حرام اعلام شده بود و جز اقلیتی از آن استفاده نمی کردند. تازه بسیاری از شهرها و تقریبا کل روستاها برق اصلا نداشتند. بنابراین مثل سادگی روستایی جوامع عقب افتاده احساس اسرس هم نبود.
به همین صورت می بینید که چرا در کشورهایی که بیشترین توسعه بافتگی و ارتباطات بخصوص در فضای مجازی برقرار است؛ آمار خودکشی و طلاق و افسردگی بسیار بالا است.
بروید ببینید آمار خرید قرصهای ضد افسردگی در اروپا با ایران قابل مقایسه است؟
پس جمهوری اسلامی را سرزنش کنید که توسعه یافتگی آورد!
گفتند:
"مردمی که فقیر باشند و همسایگانشان هم فقیر باشند، احساس فقر و اضطراب نمی کنند."
با این تفاسیر راه حل دولت برای ریشه کن سازی احساس فقر و اضطراب در بین آحاد جامعه مشخص شد! واقعا این سطح از منطق برازنده‌اش کمتر از دکتری افتخاری و کرسی فول پروفسورای فلسفه دانشگاه شریف نیست.
" بروید ببینید آمار خرید قرصهای ضد افسردگی در اروپا با ایران قابل مقایسه است؟"
من فکر نمی‌کردم پس از دوران درخشان فرزند ملت! جناب دکتر م.ا کسی دیگه روی ارائه آمار توی مملکت داشته باشه ولی خدا رو شکر که قزوین همچنان در حال تولید سنگ پاست.
کاش من هم ذهن بی آلایش و پاک شمارو داشتم.
اقتصاد ایران سال‌ها وابسته به نفت بوده و هست و خواهد بود، این مدیریت درجه یک نیست که مملکت رو به اینجا رسونده، پول باد آورده است. همون طور که توی این چند ساله تحریم می‌بینیم تمام زیرساخت‌ها استهلاک چند برابری پیدا کردند و اثرات دهشتناکشون ملموسشون هم سال‌ها پس از این پیام‌ها عارض خواهد شد.
در مورد آسفالت، نخست مهمتر از آسفالت شدن مسیری پایداری و نگهداری اونه، همیشه در پس این کارها شرکت‌های گوناگون رانتی هستند که به صورت ریز و درشت دارند ارتزاق می‌کنند و آسفالت هر چه بیشتر = با سود هر چه بیشتر این شرکت‌ها.
دوم، آسفالت شدن مسیر بابت این نیست که کسی عاشق چشم و ابروی شما و منه که اگر بود و جان و مالمون ارزش داشت از نظر بالادستی‌ها وسیله زیر پای بیشترمون پراید و پژو و آت و آشغال‌های از رده خارج 30 سال پیش نبود.
آسفالت شدن مسیرهای متعدد بابت دسترسی راحت‌تر به منابع و راحت‌تر چرخیدن چرخ سرمایه داری است نه اینکه هم و غم کسی رفاه حال شما باشه!
بله نمیشد کاباره ساخت ولی الان دست هر کسی یک گوشی موبایله که گاها بیشتر از یک کاباره در اون فسق و فجور اتفاق می‌افته، شرایط فرهنگی مملکت بی شک بدتر از پیش شده و البته شاید فکر کنید دارند تلاش می‌کنند برای بهتر شدنش که باید به نظرت برسونم که اصلا اینجوری نیست و اتفاقا ریل گذاری فرهنگی و شرایط رو بسیار خوب می‌دونند از دید خودشون.
کسی که فکر کنه آمریکا و اروپا در منزل پول میارن و تخس می‌کنند باید به عقل خودش شک کنه، همونطور که اگر کسی فکر می‌کنه بیشترین نرخ مهاجرت از این کشور و ترجیح غم غربت و بی کسی بخاطر جاذبه خارجه که انجام میشه نه دافعه داخل باید به عقل نداشته‌اش رجوع کنه.
در پایان من نمی‌دونم ماها داریم برای چی بحث می‌کنیم؟ ناظر از آخرین پیام مرتبا دیدگاه‌ها رو حذف می‌کنه، برای چی آب در هاون می‌کوبیم؟!
در مورد معضلات و مشکلات هم ظاهرا آفتاب آمده دلیل آفتاب:
https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/221465
تازه این صحبت‌های آدم سرشناس مملکته که از نظر مالی، شهرت و جایگاه اجتماعی در مرتبه خوبی قرار داره و کلا نازش خریدار داره ولی وای به حال امثال منِ مردم عادی.
شما که 15 سال در ان زمان زندگی کردید. ایا مدرسه هم رفتید؟ رایگان بود یا نه؟ شیر و پسته و موز به همه دانش اموزان میدادند یا نه. چه دانش اموز در وسط تهران و چه دانش اموز در سیستان و بلوچستان. اگر شاه بود به نظر شما الان دانش اموزی داشتیم که در کپر درس بخواند؟
کاربر tanha1403
من نمی‌دونم تحلیلم از رفتار و گفته‌های شما درسته یا نه ولی بنظر میرسه شما از سطح دوگانگی، چند رنگی و چند چهره بودن افراد و اشخاصه که به تنگ اومدید و بُریدید، نه چیز دیگه‌ای.
اگر اینطوره من خودم سال‌ها پیش و زمانی که فهمیدم و دیدم خیلی‌ها در پَس کاسه‌شون نیم کاسه‌های بسیاری مخفی و از نظرها پنهان کردند و طرف با باد طوفان و اینها که هیچ با باد نفخ دیگری تمام باورهاش تغییر می‌کنه و نون به نرخ روز خوره و رنگ‌ها و اطوارهایی که از هیچ حیوانی تابحال ندیده بودم رو در این موجود دوپا دیدم مدت زمان زیادی در شوک بودم، زمان بسیاری سپری شد که تونستم مسیرم رو مقداری مشخص کنم از لابلای ضایعات و پسمان‌های که اسم خودشون رو انسان و گاها انسان آزاده! می‌گذارند خودم رو خلاص کنم.
زمانی که خود فرد به شعور آزادگی برسه میشه در یک جامعه با خیال آسوده‌تری زندگی کرد و در حال حاضر هیچ توقعی از جامعه پیش رو نداشته باشید، شرایط و اوضاع هم قراره به مراتب بدتر بشه، پس یا خودتون رو از کِشتی که در حال غرق شدنه نجات بدید یا اگر موندید دیگه موندید و سوخت و سوز هم که تر و خشک نمی‌شناسه.
با سلام به خوانندگان گرامی و مسئولان سایت . در باره نظرات کاربران محترم , آقایان sivash 110 و merchant که آخرین نظرات را در اینجا داده اند ( البته تا حال حاضر ) ، می خواهم مطلبی عرض نمایم . هر دوی ایشان به موضوعاتی در باره افغانستانی های مقیم ایران اشاره نموده اند . به نظر حقیر مشکل اساسی در مورد اتباع افغانستانی که در ایران حضور دارند ، تعداد بسیار زیاد آن ها است و بیشتر مشکلات به همین علت است . اخیرا در جایی خواندم که ۵ الی ۶ میلیون افغانی مجاز و ۱ تا ۲ میلیون افغانی غیر مجاز در حال حاضر در اقصی نقاط ایران حضور دارند . یعنی جمعا تقریبا ۸ میلیون نفر . البته برخی منابع دیگر آمار غیر رسمی را حتی نزدیک به ۱۰ میلیون نفر ذکر کرده اند . این ارقام ، اعداد بسیار بالایی است و حتی تصور آن ها به صورت واقعی دشوار و مشکل است . جهت اطلاع شما عرض کتم که جمعیت بسیاری از کشورهای شناخته شده جهان همین مقدار و حتی از آن کمتر است . مانند جمعیت ۴ کشور حوزه اسکاندیناوی در شمال اروپا که هر کدام آن ها تقریبا همین مقدار و کمتر جمعیت دارند . مثلا جمعیت دانمارک فقط ۵ میلیون نفر است ‌ اگر عدد ۸ تا ۱۰ میلیون تعداد افغانستانی ها در ایران را نزدیک به واقعیت بدانیم ، متوجه می شویم که به اندازه جمعیت یک کشور متوسط در ایران افغانی حضور دارد و این موضوع باعث نگرانی بسیاری از مردم و ناراحتی و تأسف آنها شده است . مانند اظهار ناخشنودی که آقای merchant در پیامشان ابراز نموده اند . این تعداد بسیار زیاد افغان ها در ایران ، یک خطر بالفعل و بالقوه قابل توجه برای کشور ایران در حال و آینده است . متأسفانه حاکمیت در یکی دو دهه اخیر این مسئله را جدی نگرفته است ، حال آن که در صورت بروز هرگونه اختلاف احتمالی با دولت طالبان در افغانستان ، در سال های آینده ، تعداد بسیار زیاد افغان ها در ایران می تواند خطرات جدی برای مردم و دولت ایران ایجاد کند . در ضمن اخراج افغان های غیر مجاز سود چندانی ندارد و مشکل را کامل برطرف نمی کند . چون همان طور که در آغاز سخن گفتم طبق آمار منابع معتبر مانند سازمان ملل متحد ، بیشتر افغان های ساکن ایران یعنی تقریبا ۶ میلیون نفر دارای حق اقامت مجاز هستند و تنها یکی دو میلیون غیر مجازند . به هر حال به نظر افراد آگاه و بی طرف بهتر است بیشتر تمام افغانی ها از مجاز و غیر مجاز به کشور خودشان افغانستان باز گردند و به آباد نمودن آنجا بپردازند . من در همان مطالب خواندم که کارشناسان و تحلیلگران حداکثر قابل قبول تعداد افغانی ها در ایران را ۱ تا ۱/۵ می دانند که همان را هم به خاطر اشتراکات دینی و زبانی و انسان دوستی و کمک به کشور همسایه افغانستان دانسته اند . روز و شب شما خوش
هر چند اساسا چنین نظراتی صرفا با هدف منحرف کردن بحث از کتاب خاص فوق داده می شود، اما همان پاسخی که ذیلا به Merchant دادم را باید تکرار کنم:
باور کنید مردم آلمان و سوئد و آمریکا و دیگر کشورها هم از حضور ایرانیان و سایر خارجی ها در آن کشورها بسیار ناراضی و عصبانی هستند اما دولتهایشان هیچ توجهی به حرف مردم ندارند و به هیچ وجه یک صدم فشارها و آزارهایی که به افغانستانی های ساکن ایران وارد می شود به آنها وارد نمی شود.
وانگهی، چینیها هرگز مردم تایوان را خارجی نمی دانند.
آلمانی های غربی هم هرگز به آلمانی های غربی بیگانه نگفتند.
کره جنوبی با همه وجود آغوشش را برای فراریان کره شمالی بازگذاشته و بالعکس.
حتی هیتلر هم که هیتلر بود، مردم اتریش را خارجی نمی نامید.
حال چه شد که چون بخشی از خراسان بزرگ با تدبیر انگلستان از ایران جدا شد اکنون مردمش را خارجی می نامید؟ آیا شما به مراتب بدتر از نازیها نیستید؟
وانگهی اگر این جماعت افغانستانی بروند، شما با افزایش دیوانه وار قیمت دستمزدها و افزایش قیمت کارگر که بیشترین نقش را در قیمت تمام شده محصولات و خدمات گوناگون خواهد گذاشت چه خواهید کرد؟
و باز هم یاد آوری می کنم اگر قرار بود مردم بومی امارات همین حرفها را بزنند و خواستار اخراج آفریقایی ها و هندی ها و بنگلادشی ها و... باشند که اکنون از خود بومیان امارات بیشترند، آیا هرگز به توسعه اقتصادی امروزش می رسید؟ موفقیت امارات مرهون همین کارگران ارزان قیمت بود.
به همین صورت ادعای آمار اینکه چه تعداد افغانستانی در ایران مطلوب است هم هیچ پایه و اساسی ندارد.
با سلام و درود به خوانندگان گرامی این پیام در هر زمان و مکانی که آن را می خوانند . پاسخ کاربر smabtahi به پیام شب گذشته این جانب که آن را با صرف وقت زیاد و با دقت فراوان و به صورت مستدل نوشته ام ، به هیچ قابل قبول و منصفانه نمی باشد .ایشان مثال هایی از دیگر کشورها زده اند , در حالی که کمتر کشوری در دنیا با این حجم عظیم از مهاجران غیر قانونی و قانونی از یک کشور همسایه روبرو است ( توجه داشته باشید ، حکومت طالبان در افغانستان در برخی اوقات مواضع خصمانه و مغایر با اصول همسایگی و حسن همجواری مسالمت آمیز داشته است ، و حتی گاهی تهدیداتی بر علیه ایران مطرح کرده است و هنوز هم گاهی همین گونه عمل می کند ، و این به عوض تشکر از ایران به علت پذیرایی از این تعداد کثیر افغانستانی می باشد و نشان دهنده طلبکار بودن بلا وجه آن ها است در حالی که در واقع بدهکار هستند ) .به نظر می رسد کشور ایران به علت همین تعداد بسیار زیاد مهاجران افغان یک استثنا در جهان باشد . گذشته از این ها بر خلاف سخن کاربر smabtahi همه افغانستانی ها افراد کارگر و انسان های مفیدی نیستند بلکه متأسفانه تعداد نسبتا قابل توجهی از آن ها در تمام این سال ها به کارهای خلاف قوانین جمهوری اسلامی و انواع جرم و بر هم زدن امنیت عمومی در کشور دست زده اند . آری در بین آن ها انسان های خوب و شریف هم هست اما آیا بهتر نیست همین افراد هم به جای حضور در یک کشور دیگر که باعث نارضایتی و ناخشنودی مردم آنجا یعنی ایران شده اند ، در کشور خودشان به سر ببرند و همان جا را آباد کنند . در ضمن عدد ۱ تا ۱/۵ میلیون نفر افغانستانی که به عنوان حداکثر قابل قبول تعداد مهاجران افغان در ایران مطرح شده است ، از طرف کارشناسان و محققان و دانشمندان علوم اجتماعی و جامعه شناسی ایرانی و بعضا خارجی بوده است و کاملا اعتبار داشته و قابل توجه و قابل اعتنا است و شما نمی توانید آن را کم ارزش جلوه داده و رد کنید . حتی امکان دارد برخی از مردم ایرانی به این تعداد هم راضی نبوده و آن را زیاد بدانند . از قول حقیر به عنوان یک شخص آگاه از مسائل سیاسی و اجتماعی و علمی بشنوید و باور کنید که اگر جمهوری اسلامی هرچه زودتر برای بازگشت ( داوطلبانه یا غیر داوطلبانه ) مهاجران قانونی و غیر قانونی افغان به کشور خودشان افغانستان آغاز ننماید ، ایران و مردمش خدای ناکرده به علت حضور ۸ تا ۱۰ میلیون افغانستانی در کشور ایران در آینده با مشکلات و خطرات بزرگ و عظیمی روبرو خواهند شد که انشاءالله چنان نخواهد شد . روز و شب بر شما خوش باد.
متاسفانه به جای دادن جواب منطقی باز حرف خودتان را تکرار می کنید. خیر. در سراسر دنیا، وقتی مشکلات جوامع را فرا می گیرد، رویکرد راستهای افراطی مانند شما در متهم کردن مهاجران است. حالا فلان کشورهای پیشرفته به زعم شما اصلا درصد بالای جمعیتشان مهاجرند هم برایتان محل اعراب ندارد. حتی در میانمار هم راه حل فرار از مشکلاتش را از تحریک مردم علیه اقلیت روهینگیا و مهاجر نامیدن آنها می داند.
در ایران هم وقیحانه می گویند مهاجران عامل گرانی مسکن هستند؛ تا شما هرگز مافیای عظیم پزشکان برج ساز و شهرداریهای تراکم فروش را نبینید. و فکر هم نکنید که اصلا امکان تهیه مسکن و لو اجاره برای مهاجران در اکثر شهرهای ایران ممکن است و خرید ملک که اساسا در عمل ناممکن است.
می گویند مهاجران عامل از دست رفتن فرصت های شعلی هستند تا شما بحران بیکاری ناشی از گسترش اتوماسیون و هوش مصنوعی و بیکار شدن گسترده میلیونی کارگران در اثر نسخه های امپریالیستی توسعه بهره وری IMF را نبینید و صرفا دنبال مهاجرانی باشید که با سخت ترین و پست ترین مشاغل و بدون بیمه اندک روزی ناچیزی به دست می آورند باشید.
مهاجران را عامل ناامنی و تغییرات فرهنگی می دانند برای آنکه فروش بی سابقه سلاح در فضای مجازی و حقیقی و نابودی اخلاق و فرهنگ در رسانه های مختلف و سطح جامعه را متوجه نشوید.
آری. افکار امثال شما تکرار دقیق نسخه های نئونازیهایی است که امروز شهرهای انگلستان را دارند به آتش می کشند. آتشی که البته چندان هم برای حکمرانان بد نیست!

و در عین حال این واقعیت را باید تکرار کنم چنین انحراف از بحثی را جنابعالی با نظر خود در مورد افغانی ها پایه گذاشتی. لطفاً ژست دانای کل را نگیرید و از افکار امتگرایی و جهان وطنی بپرهیزید! در قرن نوزدهم با خیانت قاجار و خباثت انگلستان بخشی بزرگ از خراسان از پیکر ایران آن روز جدا شد، اما اکنون ساکنان آنجا خواهان بازگشت شهرها و روستاهای خود به قلمرو حاکمیتی ایران هستند؟ میهن دوستی مترادف با فاشیسم نیست. پشتون های افغانستانی هیچ وابستگی نژادی و خونی و زبانی و دینی با ما ندارند. حتی تعداد بسیار زیادی از هزاره ها و تاجیکان افغانستانی نیز متمایل به خشونت و پرخاشگری و مفت بری هستند. اگر واقعاً خواهان آزاد کردن کشور خویش بودند می توانستند به احمد مسعود بپیوندند و مبارزه کنند. اما به صورت گله وار و با حمایت امت گرایان دولت رئیسی به ایران سرازیر شدند و شد آنچه نباید می شد. آیا همین کارگران افغانستانی بدون بیمه و با دستمزد پایین سبب از بین رفتن ارزش کار نیروی کارگر شریف ایرانی نشده اند؟ آیا همین زاد و ولد دیوانه وار افغانی ها سبب خستگی و فرسودگی کادر درمان و از بین رفتن فرصت های درمانی برای ایرانیان نشده است؟ آیا همین ورود خارج از قاعده کودکان افغانستانی به مدرسه های دولتی سبب تبعیض بیشتر در آموزش و از بین رفتن فرصت های بسیار برای کودکان ایرانی نشده است؟ آیا بهتر نیست یک جوالدوز به خودتان بزنید؟!!!!
امروزه در تایوان کمتر از 15 درصد مردم هنوز خود را چینی می دانند. اما دولت خلق چین برای تمام اتباع تایوان ویزای ویژه شهروند ساکن تایوان صادر می کند. حتما عقلشان نمی رسد که که اینکار وطن دوستی نیست!
اینکار یک سرمایه گذاری است. اگر برخورد توهین آمیز و بشدت غیر انسانی مردم ایران و قوانین عهد حجری مهاجرتش نبود، فرصت حضور مهاجران افغانستان به فرصت تاریخی برای ایجاد ایران بزرگ منجر می شد. اما افسوس که کوتاه بینانی چون شما نگذاشتند.
بقیه پاسخ های افکار سوپر شوونیستی شما را هم در پاسخ کامنت قبلی شما دادم. فقط اضافه می کنم در سوئد که بودم با یک جوان افغانستانی آشنا شدم که مسیحی شده بود. در جواب اینکه چه شد مسیحی شدی، گفت در ایران شیعه بودم و مادران ایرانی حتی اجازه نمی دادند با بچه هایشان بازی کنم. اینجا آمدم و طوری مردم سوئد و کلیسا مرا تحویل گرفته و هر روز مواظب و سرکشی می کند که فهمیدم حق با اینها است. یعنی همان سوئدی های سکولار با شعار مسیحیت افغانستانی همکیش و هم خون و همزبان مرا جذب کردند و ما مدعیان اسلام و تشیع و بلکه ایرانی گری و وطن بزرگ و کوروش.... چه کردیم...
درس خواندن کودکان افغانستانی جایتان را تنگ می کند؟ خیر. اتقاقا الان مدارس ایران در خالی شدن است! در بدترین شرایط دهه شضت با آن رشد جمعیت مشکل مدرسه نداشتیم چه رسد به الان...
صد رحمت به همان نئونازیها...
منشاء آمار 15درصد کجاست؟ تایوان یکی از کشورهای توسعه یافته است که به دلیل اختلاف روش حکمرانی و با حمایت ایالات متحده و توسط چیان کای شک و آن دسته از چینی هایی که تمایلی به مرام کمونیسم نداشتند ایجاد شد. اختلاف میان چین و تایوان اختلاف دو دسته هم نژاد با مرام های دموکراسی و کمونیسم است نه اختلاف میان روش های بنیادین زندگی. شما که عقلتان می رسد و حرف از ایران بزرگ می زنید، چرا از فرصتی که پارلمان نخجوان -با تصویب قطعنامه ای در تقبیح قرارداد ترکمنچای- در سال 1992 برای دولتمردان ایرانی مهیا کرد حرفی نمی زنید؟ چرا از مردمان آن شهرهای جدا شده ی آران و قفقاز که هنوز هم ریشه های ایرانی بسیار قوی و خاک حاصلخیز و فرهنگ والاتری دارند سخنی نمی گویید؟ به دیگر بیان چرا شما امتگرایان فقط به فکر افغانپرستی هستید و در برابر جنایات این قوم بدوی در ایران لال می شوید؟ بهتر نیست به جای خاطره گویی و مهمل بافی، اگر هنوز دل در گرو ایران دارید چشمان خود را بر روی واقعیت بگشایید؟! چرا حرف از دوست داشتن میهن که به میان می آید چپ گرایان و امت گرایان حرف از شوونیسم می زنند اما به کنه افکارشان که می رسی از هر فاشیست و نازی و نژادپرستی به مراتب بدترند؟
میزان و تعداد حامیان نظام :
هر چند عدد و تعداد ، بیانگر حق نیست و چه بسا نظر یک نفر مثل گالیله درست باشد و نظر تمام دنیا غلط ، ولی به هر حال با دلایل و مدارکی بسیار محکم می توان به میزان تعداد حامیان حکومت پی برد . مهمترین آن انتخابات ریاست جمهوری اخیر
- ۵۰ درصد ، علیرغم اصرار فراوان نظام و صدا و سیما اصلا در انتخابات شرکت نکردند
- ۵ درصد‌، رای باطله دادند و حدود ۳۰ درصد به کسی رای دادند که انتظار تغییر بر خلاف مشی نظام از او داشتند
- با یک حساب ساده خیلی سرانگشتی می توان به این نتیجه رسید که حامیان حکومت همان ۱۳ میلیون نفری بودند که به آقای جلیلی رای دادند
البته تعداد زیادی از آنها روستاییان و اقشار فقیری بودند که از ترس تبلیغات طیف رایت پای صندوق رفتند و تعدادی از آنها نیز منافع و پستها و ... داشتند
با این حساب طرفدار خالص و مخلص و معتقد و پاکار نظام چیزی حدود ۵ تا ۸ میلیون نفر است و السلام
تقریب مناسبیه. اون مقدار هم بیشترشون کارمند ادارات هستن که نمی خوان حقوقشون قطع بشه. بیشترشون هم سپاهی و اطلاعاتی هستن
به فرض که همین تحلیل صحیح باشد. اما شیعه ها پیرو کسی هستند که با کمتر از صد نفر با سی هزار نفر جنگید.
بگذریم که اصلا این موضوع هیچ جای پهلوی را تطهیر نمی کند.
قصد تطهیر پهلوی را نداشتم
ضمنا با این حساب باید ، کلمه جمهوری ( خواست و نظر اکثریت ) و ایران و اسلام را حذف کنیم و بگوییم
حکومت شیعه
هر طور که مایلید. اساسا حکومت ایده آل شیعیان در دنیا را امام مهدیشان نه بر اساس دموکراسی که بر اساس قیام 313 نفر با حداکثر چند ده هزار همراه ایجاد می کند. صد البته همانهایی که دموکراسی را در دنیا ایجاد کردند، نشان دادند تا جایی رای مردم برایشان اعتبار دارد که مخالف حاکمیت مطلق صهیونیسم و لیبرالیسم نباشد.
با سلام و درود به خوانندگان محترم این پیام . در زیر این کتاب بحث های زیاد و بسیار جدی بین دوستان کتابناک پیش آمده است که عمدتا مربوط به اوضاع سیاسی و اقتصادی و فرهنگی است . ضمن احترام به ایشان ، چون تقریبا تمام نظرات آن ها را در این یکی روز اخیر با دقت خوانده ام ، نظر خودم را نیز می نویسم شاید مفید فایده باشد . در حدود ۱۷ سال قبل با یک آقای جوان که برای من ناشناس بودند در خیابانی صحبت می کردیم ، وی موتور سیکلتی داشت و خود را فردی بسیار معمولی در اجتماع و دارای شغل آزاد معرفی می نمود . در جریان صحبت در باره اوضاع کشور به من گفت که بر خلاف نظر برخی ها ، به نظر وی بیشتر مردم کشور طرفدار اسلام و جمهوری اسلامی هستند و طبعا دلایلی برای این سخن و حرف خود می آورد . همچنین می گفت که خیلی دوست دارد رهبر انقلاب را از نزدیک ملاقات نماید و از من می پرسید که چگونه می تواند ، این فکر و آرزوی خود را محقق سازد . متأسفانه چون خود من هم شخصی عادی بیش نبودم نتوانستم کمک مهمی در این زمینه به او بنمایم . اما آن سخن مهم او که می گفت بیشتر مردم طرفدار جمهوری اسلامی هستند ، من را به فکر کردن جدی در این باره وا داشت و با توجه به دلایل و نشانه ها و واقعیات موجود به این مطلب اساسی پی بردم که وی حقیقتا راست می گوید و بیشتر مردم علیرغم سخنان و تبلیغات فراوان مخالفان داخلی و خارجی ، طرفدار جمهوری اسلامی بوده و آن را قبول دارند و هنوز هم بعد از گذشت این سال ها همچنان این سخن اعتبار دارد و مخالفان حکومت تنها گروهی اقلیت در خارج از کشور و همچنین گروه هایی در داخل عمدتا در برخی شهر های بزرگ هستند که با استفاده از تکنولوژی روز و صفحات و سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی مانور می دهند و با تبلیغات فراوان خود را نماینده بیشتر مردم می نمایانند. حال آن که اگر با دقت و بررسی عمیق و با روش علمی موضوع را بررسی نماییم ، متوجه می شویم که به هیچ وجه این مخالفان و سخنان شان نشان دهنده نظرات بیشتر مردم نیستند و حرف های مخالفان در این موارد ادعاهایی غیر مستند و غیر قابل قبول و در تعارض با حقایق و واقعیات است. اگر فرصت و وقت داشته باشم باز هم در این باره توضیح خواهم داد . فقط با اصرار و تأکید فراوان از دوستان خواهش می کنم که به یکدیگر توهین و بی احترامی نکنند و رعایت ادب و احترام را در کلام و گفتار تا حد امکان بنمایند تا از این تضارب و اختلاف آراء و نظرات حقایق روشن تر شده و سود و فایده ای برای خوانندگان محترم حاصل شود در جهت کشف و نیل به حقیقت . روز و شب تان خوش
الان فکر و ذکرت شده ادب. چه ادبی؟ اسم مملکت رو بذارید کشور حزب باد، نه جمهوریه نه اسلامی! بعضی از مردم نان شب ندارند، ولی خیلیا بیش از حد دارن. اختلاف طبقاتی زیاده و شراب خواری و زنا بیداد می کنه! ببینید خلق خدا از مواد مخدر به چه روز افتادن.
دینداری شده صفر و ریخت مردم از آدمیزاد برگشته. اگه به مردم بگین میفرستیمتون آمریکا ولی مسیحی بشید 99 درصد مردم ثبت نام می کنن. اینها از فقره یا سیاست غلط نظام؟ باور کنید اینطور نیست غالب مردم از اندازه کافی هم بیشتر دارن ولی فرهنگ زندگی کردن ندارن، بی فرهنگی بیداد می کنه. حرص میزنیم.
ما به اندازه یه کتابچه، لغات مودبانه و جملات پاچه خواری داریم ولی دستمونو باز بذارید هم بیت المال رو می خوریم هم زمین خواری و هم فحشا و غیره؛ داد هم نمیزنیم یکی یکی! میگیم هر چی هست بیاد.
الان مگر راه بسته است؟ به بقیه مردم هم بگویید بروند آمریکا مسیحی شوند.
متاسفانه شما نسلی هستید که ماجرای چهارراه سید علی را اصلا نمی دانید چیست. از جشن هنر شیراز خبر ندارید. تجاوز پسر 12 ساله به دختر 18 ساله را ندیدید. خوردن خون کودک توسط زن زامبی در تهران را هم اصلا نشنیده اید و خیال می کنید دوره شاه ایران بهشت بوده و فسادها مال الان است!
اما بدان ما دوره دهه شصت را دیدیم. دوره ای که پاکی و دیانت و صداقت و ارزانی و انصاف زندگی اکثر مردم بود. هر اتفاق و فسادی هم بعد از آن واقع شد که حکومت آن سختگیرها و جدیت انقلابی دهه شصت را کنار گذاشت...اتقاقا همان دهه شصت برای همینهایی که الان دارند برای مردم اشک تمساح می ریزند، دهه سیاه بود. چون تحت تعقیب و مجازات بودند...
در واقع جمهوری اسلامی یک کشور است که تمام گرداننده های آن از شیعه های غالی هستند.
تو این مملکت کمتر از یک درصد مسلمون داریم. کمی به دور و ور خودتون نگاه کنید. ادعای خالی هستیم. فقط توهم داریم، توهم مسلمونی!
چند نفر نماز خونن؟
چند نفر ماه رمضون روزه می گیرن؟ (خدا وکیلی)
چند نفر حجاب رو رعایت می کنن؟
چند نفر خمس و زکات می دن؟
چند نفر به فقرا کمک می کنن؟
یه عده که گمراهن. یه عده پهلوی پرست. یه عده ... خور! مگه 80 تا شلاق نداره؟ پس چرا بیشتر فک و فامیلاتون می خورن؟
حاضرم شرط ببندم همین که نوشته «در واقع جمهوری اسلامی یک کشور است که تمام گرداننده های آن از شیعه های غالی هستند» خودش یه رذل پست کثیفه!
این آماری که گفتم رو نگهدارین، اونهایی که نماز و روزه و فلان و بهمان رو ظاهرا رعایت می کنن اکثرشون رو دیدم. یا ریایی هست و برای دست یازیدن به بیت المال، یا خودشون هم خبر ندارن چکاره هستن، فکر می کنن مومنن. ولی از بیرون که نگاه می کنی دم خروس رو کامل می بینی!!!
تبریک می گم
شما نمونه یک طرفدار جمهوری اسلامی هستی
چون بیشتر شما ها وقتی در بحث ها کم میارین به طرف و خانواده اش توهین می کنید که نمونه اش را در شما دیدیم
مطمئنم که معنی کامنت من را نفهمیدید
من طرفدار اسلامم. مطمئن هستم که خودت هم نمی دونی چی نوشتی! مگه تو شیعه سنج داری ببینی که غالیه که نیس؟
پس از یک ماه و چندی بیای و بخوای چهارتا کتاب دانلود کنی با همچین نظرات مشعشعی روبرو بشی، اونم کجا، سایتی که مملو از کتابه.
اون بنده خدا نوشته "...تمام گرداننده ها...".
مگه در کشور مسئول مسیحی، بودایی یا هندو داریم و خبر نداریم!؟ اینا همگی وقتی سیاهه جلوشون می‌ذارن برای مذهب چه چیزی رو تیک می‌زنند و پُر می‌کنند؟ چرا بحث رو به بیراه می‌کشونید؟ مگه محمود رضا خاوری و مانندش چه مذهبی داشتند و توی چه خانواده‌ای رشد و نمو پیدا کرده بودند؟ شاید در خانواده شهید پرور آمریکایی؟!
بعدم مگه ماها داعیه دار مسلمان ناب بودن هستیم؟! اونایی که هستند و ریاست دارند و خط ویژه رو میرن و میان، محافظ شخصی دارند و حتی تو کوچه‌ای که زندگی می‌کنند ما مردم عادی نمی‌تونیم رفت و شد کنیم و مملکت رو به اینجا کشوندن باید پاسخگو باشند نه کاربری بنام Benyamin6 و x و y که احتمالا نه در دوران زندگانی‌شون مزه حقوق نجومی زیر زبونشون رفته و نه پُست و رده‌ایی داشتند.
با قشرق بپا کردن‌های اینجوری هیچ چیزی دَشت نمی‌کنی، خیالت راحت، شاید 10 سال پیش‌تر این حرفا خریدار و کارایی داشت ولی الان دیگه نه، دیگه حقایق با چار تیکه اَبر پوشونده نمی‌شه و مگر کسی خودش بخواد سرش رو زیر برف نگه داره و با ماتحتی که رو به هوا مونده تصمیم بگیره و مسیر زندگیش رو انتخاب کنه.
پ ن: البته شرط بندی هم حرومه بنابر آخرین روایات.
افرادی که گفتید یهودیان مخفی بودند. همان کاری که در اواخر دوره عثمانی کردند در طی چند دهه اخیر در ایران دارند انجام می دهند.
اما آیا در زمان شاه خط ویژه و محافظ و گماشته نبود؟ آیا می شد حتی مردم به کاخ شاهپورها و درباریها نزدیک شوند؟
راستی یک سوال، چرا همه اقشار فساد دوره جمهوری اسلامی و همه آنها که با چپاول مال ملت الان باستی هیلز نشین شده اند و اکثر قریب به اتفاق سوپر مرفهان بالاشهری از ولنجک گرفته تا دربند، همه ضد جمهوری اسلامی هستند؟
اصلا چرا عموم نماز جمعه برو ها و مردم حاضر در روز قدس و 22 بهمن و... عموما از جنوب شهری ها هستند؟ اصلا مگر جز جنوب شهریها انقلاب کردند و مگر اصلا اهالی تجریش و لواسان نقشی در انقلاب اسلامی داشتند؟
مدرکی برای این ادعاتون که محمودرضا خاوری "یهودی مخفی" بود (یا هست) دارید؟
اینترنت هست. کمی جستجو کنید. بخصوص افشاگری عبدالله شهبازی را.
اگر بخواهیم همچین دسته بندی داشته باشیم 60-70% مملکت رو یهودیان مخفی درنوردیدند و شاید بیشتر!
روی صحبت من با این بنده خدا اصلا موضوع شاه، پهلوی و ... نیست، در پاسخ شما هم من که مدعی نبودم میخوام کوخ نشینان رو به مقام والایی برسونم. اونی که مدعی بوده باید بیاد و پاسخگو باشه چرا روز به روز به شمار مردم کوخ نشین افزوده میشه.
نمی‌دانم، اطلاع ندارم. تشریف ببرید از مردم ولنجک و دربند و جاهایی که گفتید مصاحبه بگیرید که چرا ضد فلان و بهمان هستند، اون ها هم چون از آزادی پس از بیانشون مطمئن هستند احتمالا پاسخ شما رو خواهند داد!
خوب شاید اینهایی که گفتید میپندارند زندگی که دارند از سرشون هم زیادیه، اونم باید تشریف ببرید از خودشون بپرسید و اگر چه فکر نمی‌کنم جزء شماری شعار تکراری و نخ نما چیزی دستتون رو بگیره.

خطاب به کاربر smabtahi:
یه سوال برام پیش اومد
به نظرتون چرا در زمان طاغوت که جمعیت بیشتر از سی میلیون نبود ، تیراژ کتاب ها از ده هزار نسخه کمتر نبود ؟؟؟
و افراد با سواد هم از حالا بیشتر بودند.
تا حالا فکر کردید که چرا تعداد نوابغ ما در آن زمان بیشتر بود ؟ باز هم می گید حکومت نخبه کش؟ اون موقع خوب بود که دانش جویان با هزینه دولت به دانشگاه های مطرح جهان می رفتند یا حالا که دانش جویان دیگر بر نمی گردند .
یکی از هزاران خیانات رضا شاه فرستادن گروهی از نوابغ کشور به اروپا در سال ۱۳۰۶ بود و همه آن ها هم وقتی به میهن برگشتند جزو نام آوران شدند .
تا حالا به خیابان ها رفتید ؟ دختران امروزی را دید که اصلا حجاب ندارند ؟ در صورتی که حجاب یکی از اصول کشوران اسلامی است . کاملا معلومه که مردم دیگه شما رو نمی خوان دارید خودتون رو گول می زنید.
از آنارشیست های افغان هم نگیم که مملکت پر شده ازشون.
از اقتصاد داغون هم نگیم ، از قیمت خونه هم نگیم که یک کارگر با حقوق ۱۲ میلیون باید برای یه خونه ۵ میلیارد پول بده .
جواب حلبی آباد را نمی دم ، چون کس دیگری به بهترین نحو توضیح دادند.
اگر جایی برای تطهیر پهلوی نیست ، صد در صد جایی هم برای تطهیر  حکومت جمهوری اسلامی نیست.
سال ۵۷ هم کسی رژیم پهلوی را نمی خواست .....
آخه ما نابغه داریم؟ نوابغ کجا بودن.
ما ایرانی ها توهم نابغه بودن داریم، یه مشت دوروی متوهم، دروغگو و بی فرهنگ. آدمایی که دائم در حال زد و بند و پارتی بازی هستن و اگه ولشون کنی مملکت رو بار میزنن می رن خارج. البته بجز حدود یک درصد که شماها بعیده توشون باشید.

برای اطلاعتون که ما هزاران نابغه ایرانی در سرتاسر جهان داریم ، که می تونید فهرستشان را در سایت ویکی پدیا دیدن فرمایید. باعث تأسف است که هم وطنان ما اینقدر از حب وطن دور شده اند.
ضمنا حضرتعالی از اول که در سایت کتابناک عضو شدید ، شده یک کامنت بزارید که در آن دیگران را مسخره نکرده باشید؟؟
واقعا نمی دونم در سایت های علمی فرهنگی چی کار می کنید. کسانی که تابحال یک کتاب هم نخوانده اند که می گویند مگر ما هم نابغه داریم ، غیر از کتاب های مدرسه که احتمالا آن هم به زور کتک معلم بوده
تا حالا یک کامنت معقول یا لااقل یک کامنت بدون تمسخر هم در کتابناک نگذاشته اید. البته امثال شما آدم های سخن پراکن و بی ارزش زیاد داریم ...
تو که ظاهراً فقط با راسل آشنا هستی، پرفسور!
اینهایی که نوشته اید که تماما اکاذیب است.
کدام نخبه؟ چند مقاله؟ چقدر ارجاعات جهانی داشتیم؟ چند دانشمند بین المللی؟ چند اختراع؟چند مدال المپیادهای علمی؟ زمان پهلوی بود؟ زمان پهلوی ایران صرفا مصرف کننده ومترجم علم بود. حتی چند زن ورزشکار موفق داشت؟ کدامشان در المپیک مقام آورد؟
اتفاقا همان نخبه ها هم بر نمی گشتند طوری که خود هویدا در مجلس صریح گفت این افراد به بهانه اینکه ایران فقیر است و آنجا غنی است بر نمی گردند، و البته گفت که قطره ای اشک برایشان نمی ریزد.
جهت اطلاع شما هم در زمان پهلوی هم بیش از پانصدهزار افغان در ایران در حال کار بودند. چون پزشک نداشتیم، هزاران پزشک هندی و بنگلادشی در ایران کار می کردند. البته کسی اعتراض نمی کرد. کما اینکه الان بیش از سه چهارم جمعیت امارات غیربومی ست و کسی نگران نابودی امارات عربی متحده نیست!
از حقوق کارگر هم دوره پهلوی حرف نزنید. مردم عادی اگر درآمدشان برای خرید و اجاره خانه کافی بود که حلبی آباد نشین نمی شدند!!
این را هم بدانید اگر جمهوری اسلامی بدی محض هم باشد و فرضا همه مردم هم آن را نخواهند، باز هم چیزی از خیانتها و فسادهای پهلوی تطهیر نمی شود. اتفاقا باید فکر کنید پهلوی چه بلایی سر مردم آورد که به آن انفجار بزرگ منجر شد.

بفرض که باشد ، باز هم جایی برای تطهیر حکومت جمهوری اسلامی نیست.
هم اکنون بیش از ده میلیون افغان آنارشیست داریم.
الان هم اگر به مناطق حومه تهران برید می تونید حلبی آباد ها را ببینید.
خیلی هم راحت می تونیم در مکان های عمومی بحث کنیم ، فقط شاید در عرض چند دقیقه سر از اوین در آوردیم!!
مردم خودشان واقیعت را می دانند دوست گرامی ، دیگر لازم نیست بیشتر از این بحث کنیم....
اولا این پاسخ ها در نقد و بررسی کتاب فوق و حکومت پهلوی است. همه حرفم این بود که هر ایرادی هم جمهوری اسلامی داشته باشد، پهلوی قابل تطهیر نیست. صد البته ایرادات پهلوی هم تطهیر ایرادات جمهوری اسلامی نیست.
ثانیا اما احتمالا شما در ایران نیستید. چون مردم در مکانهای عمومی دقیقا همین حرفها را با خیال راحت همه جور حرف سیاسی می زنند! و خیلی بدترش را! چه رسد به فضای مجازی که گفتن ندرد. شما هرگز معنی دیکتاتوری واقعی و فضای پلیسی ساواک را ندیده و نچشیده اید. ندیده اید چطور تنها نشریه طنز منتقد دولت یعنی توفیق، فقط به خاطر انتقادات اقتصادی توقیف می شود.
ثالثا آمارهایتان را برای خودتان نگه دارید. افغانستانیها در ایران با وجود همه تبعیضها و فشارها - که هیچ جای دنیا در حق مهاجران اجرا نمی شود و اتفاقا یکی از ایرادات جمهوری اسلامی است- عموما مردمی زحمتکش و حلال خور و بی آزار هستند. صد البته تعدادی فاسد و نخاله هم بینشان هست. مگر در ایرانیان مهاجر به اروپا و آمریکا دزد و فاسد و متجاوز و... نیست؟ چرا اماراتیها نمی گویند هندیها کشورمان را تصرف کرده اند؟
رابعا خیر. مردم واقعیتها را یا نمی دانند - مثل نسل جدید- یا فراموش می کنند. اما کسانی هستند که یادشان هست سیم کاپوت پیکان زیر پای شاگرد بود و نه راننده، و یا برف پاک کنش جلوی شاگرد را پاک می کرد و برف را جلوی راننده می ریخت، فقط چون انگلیسی ها یادشان رفته بود وقتی ماشینشان را به ایران آوردند، همراه با فرمان، جای سیم کاپوت و برف پاک کن را هم از سمت راست ( مثل ماشینهای انکلیسی) به سمت چپ ببرند! و آن مدیران پهلوی حتی عرضه سوراخ کردن زیر پای راننده و رد کردن سیم کاپوت را نداشتند!
آری. مردم هیچ نمی دانند. والا فریب کسانی که از دوره پهلوی بهشت می تراشند را نمی خوردند!

جناب آقای ابطحی! با این بخش از سخنان شما که افغانی ها در ایران تحت فشار و تبعیض هستند اصلاً موافق نیستم. وجود بیش از حد این مهاجمانی که به لطف سیاست های دولت امتگرای رئیسی و با کارگردانی احمد وحیدی دسته دسته به ایران می آیند و علاوه بر مشکلات مضاعف اقتصادی و بهداشتی برای ایرانیان مشکلات و خطرات امنیتی نیز به همراه دارند قابل کتمان نیست. از سویی دیگر در کشور ما تسهیلات درمانی و آموزشی نیز به ایشان تعلق گرفته است که والله قسم بنده به عنوان یک ایرانی راضی نیستم حق من و دیگر هم میهنانم در حلقوم این متجاوزان و دشمنان تمدن و هویت ملی ایران و زبان گرانسنگ پارسی ریخته شود.
با کلیت حرف شما موافقم ولی باید افراد زیر را از افاغنه جدا کرده و بقیه را بفرستند خانه اجدادی خودشان :
زنان و دختران
بیماران
پیرمردها
کسانی که سرمایه بسیار هنگفت دارند
کسانی که تخصص بالایی در زمینه های علمی دارند
باور کنید مردم آلمان و سوئد و آمریکا و دیگر کشورها هم از حضور ایرانیان و سایر خارجی ها در آن کشورها بسیار ناراضی و عصبانی هستند اما دولتهایشان هیچ توجهی به حرف مردم ندارند و به هیچ وجه یک صدم فشارها و آزارهایی که به افغانستانی های ساکن ایران وارد می شود به آنها وارد نمی شود.
وانگهی، چینیها هرگز مردم تایوان را خارجی نمی دانند.
آلمانی های غربی هم هرگز به آلمانی های غربی بیگانه نگفتند.
کره جنوبی با همه وجود آغوشش را برای فراریان کره شمالی بازگذاشته و بالعکس.
حتی هیتلر هم که هیتلر بود، مردم اتریش را خارجی نمی نامید.
حال چه شد که چون بخشی از خراسان بزرگ با تدبیر انگلستان از ایران جدا شد اکنون مردمش را خارجی می نامید؟ آیا شما به مراتب بدتر از نازیها نیستید؟
وانگهی اگر این جماعت افغانستانی بروند، شما با افزایش دیوانه وار قیمت دستمزدها و افزایش قیمت کارگر که بیشترین نقش را در قیمت تمام شده محصولات و خدمات گوناگون خواهد گذاشت چه خواهید کرد؟
و باز هم یاد آوری می کنم اگر قرار بود مردم بومی امارات همین حرفها را بزنند و خواستار اخراج آفریقایی ها و هندی ها و بنگلادشی ها و... باشند که اکنون از خود بومیان امارات بیشترند، آیا هرگز به توسعه اقتصادی امروزش می رسید؟
مفاسد خاندان پهلوی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک