رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دخترم فرح: خاطرات فریده دیبا
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 10 رای
نویسنده:
درباره:
فرح پهلوی
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 10 رای
بخشی از مقدمه کتاب:
افرادی مانند شاه سابق در (پاسخ به تاریخ) و یا ارتشبد عباس قره باغی و یا کریم سنجابی و شاپور بختیار و ... کوشیده اند، ضمن پرداختن به حوادثی که سرانجام سقوط رژیم را به دنبال داشت خود را در پیشگاه تاریخ و آیندگان تبرئه نمایند. تمامی این آثار اگر چه هدفمند نوشته شده است اما در عین حال دارای رگه هایی با ارزش از حقیقت اند که پژوهشگر و خواننده ی تحلیل گر میتواند با جدا کردن سره از ناسره و بیرون کشیدن حقایق، از لابه لای کوهی از مطالب مغرضانه، به تصویری روشن و راستین از سیر حوادث و رویدادهایی دست یابد که در پایان به فروپاشی رژیم انجامید.
با ارزش ترین این آثار همانا کتابهای خاطرات اعضای خانواده ی پهلوی، دیبا و سیاستمداران و رجال حکومت گذشته است. گرچه هر یک از این افراد در کتابهای خود کوشیده اند با رقیبانشان تصفیه حساب کنند و همه ی گناه فروپاشی رژیم گذشته را به گردن یکدیگر بیندازند و خود را نیز بی تقصیر نشان دهند در نهایت خویشتن را هم رسوا کرده و اسرار و مطالب فراوان را هم رو کرده اند.
از خاطرات نامه هایی که از سوی خود افراد خانواده پهلوی نوشته شده است می توان به کتاب خاطرات اشرف پهلوی پاسخ به تاریخ محمدرضا پهلوی، پس از سقوط (احمد علی انصاری - پسر خاله فرح دیبا) برادرم شاه (غلامرضا پهلوی) و دخترم فرح (فریده دیبا) اشاره کرد.
به باور بیشتر تحلیلگران مسائل ایران دو کتاب پاسخ به تاریخ (محمدرضا پهلوی) و خاطرات بانو فریده دیبا (دخترم فرح) برجسته تر از دیگر کتابهاست. بویژه خانم فریده دیبا (مادر فرح پهلوی) به علت ناآشنایی با ساخت و پاختهای سیاسی و غلبه ی احساسات زنانه بر مصلحت اندیشی بی پرده تر از دیگران سخن گفته و اسرار مگوی خانواده ی پهلوی و دیبا را آشکار ساخته است. کتاب دخترم فرح (خاطرات بانو فریده دیبا) را انتشارات نیما در ژوئن ۱۹۹۹ در لندن منتشر کرد. ناشر چاپ انگلیسی کتاب در مقدمه یی کوتاه، اشاره می کند که متن کتاب بدرستی از روی نوار کاست صدای خانم دیبا پیاده شده است.
خانم فریده دیبا از پی کهولت و بیماری از یادآوری پاره یی نامها و تاریخها بخوبی برنیامده است لیک به نحوی شگرف رویدادهای تاریخی را که خود شاهد آن بوده با بیانی ساده و گیرا شرح داده است. مطالبی که خانم فریده دیبا بیان میکند گوشه های تاریک تاریخ معاصر ایران را روشن می سازد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1403/01/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دخترم فرح: خاطرات فریده دیبا

تعداد دیدگاه‌ها:
10
با درود . شهبانو فرح گرامی در مصاحبه ای گفتند که مادشون (بانو فریده قطبی) هیچگاه کتابی ننوشتند و بنابراین این کتاب جعل و دروغ هست .
با سلام به همه خوانندگان گرامی و محترم که این نظر را می خوانند . من در سه روز قبل با زحمت بسیار و جستجو در سایت های مختلف اینترنتی و حتی ضبط نمودن صدا با گوشی تلفن برای نوشتن نام سایت ها و موسسات علمی پژوهشی , فهرستی از سایت ها را فراهم آوردم و در اینجا نوشتم که اعتبار و درستی و صحت این کتاب را تأیید می نمایند . اما گویا پیام و نظر من در انبوه پیام هایی که در ساعت های بعدی در همان روز در صفحه اصلی کتابناک ظاهر شدند ، ناپدید شد . و افرادی که از من تقاضای نوشتن نام سایت ها و موسسات علمی تأیید کننده این کتاب را نموده بودند یا اصلا پیام من را ندیدند و یا این که مطالعه ننمودند . و فقط زحمت بررسی در اینترنت و نوشتن پیام طولانی را برای ما ایجاد نمودند . البته وجود اشکالات و ایرادات بسیار و فساد در همه شاخه های آن در حکومت پهلوی آن قدر روشن و واضح است و اسناد و مدارک و کتاب های فراوان برای آن موجود است که اصلا نیازی به تأیید صحت این کتاب نیست و مطالب این کتاب در برابر آن همه مدارک و اسناد معتبر و کتاب های متعدد ، کاهی است در برابر کوهی . خود آن ها برای اثبات موضوع مورد بحث در این کتاب یعنی فساد در زمان پهلوی کفایت می کند . در حال حاضر به همین حد بسنده می کنم . روز و شب بر شما خوش باد

با سلام . در پاسخ به افرادی که نام سایت ها و یا مؤسسات علمی و تاریخی که اعتبار این کتاب را تأیید می کنند از من خواسته اند ،در حال حاضر این ها را می نویسم . سایت معتبر دوران به نقل از دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران ، مؤسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی در سایت psri.ir و سایت های seraj book و gisoom که هرچند فروشگاه کتاب هم هستند .اما با نوشته هایشان عملا سندیت کتاب را تأیید نموده اند . سایت معتبر و پر مخاطب Karaketab یا کاراکتاب . سایت تخصصی لام تا کام، واژه نامه آزاد . سایت جهان نیوز و سایت مشرق . سایت iketab یا آی کتاب . سایت خبرگزاری بسیج و برخی سایت های دیگر که هم خودتان می توانید ، به راحتی با جستجو پیدا نمایید و هم من اگر وقت و فرصت داشته باشم ، می نویسم . به فرموده بزرگان پندها و عبرت ها بسیارند اما پندگیرندگان کم و اندک ‌ . روز و شب شما خوش .
برخلاف نظر شما ، برخی منابع آگاه و سایت های معتبر علم تاریخ ، سندیت و اعتبار این کتاب را مورد تأیید قرار داده اند و ما به سخنان آن ها ارج می نهیم و این کتاب را کتاب معتبر و قابل استناد می دانیم و انکار مخالفان این کتاب فقط به خاطر این است که مطالب این کتاب آبرو و حیثیت آن ها را به باد می دهد . روز و شب بر شما خوش
دو تا از منابع معتبر علمی و تاریخی نام ببر
امیدوارم سوالت رو به طعنه پرسیده باشی و گرنه که بعیده جز منبع آب سوراخ خونشون منبع دیگه‌ ای رو بتونه نام ببره. کلا اراجیف و مهملات هم طرفداران خاص خودشو داره و قوت غالب اینا معمولا توهمات پوشالی و همین دست مزخرفات دون و سطح پایینه که البته از خوندنشون به حظ نهایی میرسند.
هم در خارج خود خاندان پهلوی گفتن این مهملات جعلیه هم کارشناسای داخل گفتن جعلیه و در سایت صاحب نیوز هم اشاره شده. منتها یک عده از زور بخل و حسد و بی عرضگی و مفتخوری و اینکه خودشون هیچی برای عرضه به دنیا ندارن شروع به تخریب بقیه میکنن.
از مجموعه کتابهای همه بدن فقط ما خوبیم
اثبات شده است که این کتاب جعلی است، ارزش تاریخی نداشته و قابل استناد نیست
دخترم فرح: خاطرات فریده دیبا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک