رسته‌ها
فرزندان کاپیتان گرانت
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 18 رای
نویسنده:
مترجم:
جواد محیی
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 18 رای
✔️ رمان "فرزندان کاپیتان گرانت" یک ماجراجویی تمام عیار است که هم در دریا و هم در خشکی ماجراهای خود را پی می گیرد. "لرد گلناراوان" و همسرش به همراه "مری" و "روبرت" (فرزندان هری گرانت) و خدمه کشتی "دونکان" در جستجوی "هری گرانت"، کاپیتان کشتی "بریتانیا" عازم یک سفر دریایی عظیم می شوند؛ در حالی که تنها راهنمای آنها متن رنگ و رو رفته یک نوشته اسرارآمیز است که به سه زبان و به صورت نامفهوم نوشته شده است.
نقطه شروع سفر آنها بندر "گلاسکو" در اسکاتلند است. آنها ابتدا با توجه به آنچه که به صورت نامفهوم از نوشته دریافت می کنند، عازم سواحل "پاتاگونیا" در آمریکای جنوبی می شوند و سپس جستجوی خود را از طریق خشکی و در دل آمریکای جنوبی ادامه می دهند. اما سپس با پی بردن به اشتباه خود و بررسی دقیقتر نقشه، محل تقریبی کاپیتان را استرالیا حدس می زنند. آنها دوباره راهی اقیانوس اطلس و عازم استرالیا می شوند. با توجه به اینکه عرض جغرافیایی 37 درجه جنوبی در نقشه ذکر شده است آنها جزیره هایی همچون تریستان دا کونا و جزیره آمستردام که در این عرض و در مسیرشان قرار دارد، در جستجوی کاپیتان مورد بررسی قرار می دهند.
در تمام این جزیره ها و حتی در استرالیا، آنها هیچ اثری از کاپیتان گرانت نمی یابند و در حالیکه در استرالیا کشتیشان نیز مفقود شده بود، با روحیه ای ناامید تصمیم به بازگشت به اروپا و اسکاتلند می گیرند. آنها سوار بر یک کشتی عازم "اوکلند" در شمال نیوزیلند می شوند تا از آنجا عازم اروپا شوند اما در پی طوفانی کشتی دچار حادثه شده و آنها قدم به ساحل جزیره ای ناشناخته می گذارند. جزیره ای که به طور اتفاقی کاپیتان گرانت را نیز در آنجا می یابند.
جزیره ای که آنها به همراه کاپیتان گرانت در آن اسیر می شوند، جزیره ای است تخیلی در شرق نیوزیلند، واقع در طول جغرافیایی 153 درجه و عرض جغرافیایی 37 درجه در اقیانوس آرام که در برخی نقشه های جغرافیایی با عنوان جزیره ماریا ترزا و در برخی دیگر با عنوان جزیره تابور به آن اشاره می شود. این جزیره تخیلی در همسایگی جزیره تخیلی دیگری به نام جزیره لینکلن قرار دارد که مکان وقوع حوادث رمان معروف دیگری از ژول ورن با عنوان جزیره اسرارآمیز می باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
865
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mahjoob
mahjoob
1399/01/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فرزندان کاپیتان گرانت

تعداد دیدگاه‌ها:
6
کتاب بسیار خوبی است. افسوس که همانگونه که دوستان اشاره کردند تعدادی از صفحات آن (از 504 تا 521) آپلود نشده است و با توجه به زمانی که از درخواست قبلی درخصوص اضافه کردن صفحات میگذرد و نتیجه ای حاصل نگردیده، بنظر نمیرسد اضافه شود.
درود بر شما گرامی. من موقع تهیه جلد سوم متوجه این نقصی صفحات شدم و با این وجود حیفم آمد بقیه صفحات اسکن نشوند.
متن این نسخه مصور با نسخه غیر مصور هیچ فرقی ندارد اگر از دوستان کسی به نسخه غیرمصور هم دسترسی داشته باشد و این چند صفحه را اضافه کند بسیار لطف خواهد کرد. متاسفانه من به نسخه کامل کتاب دسترسی ندارم. تصاویر این چند صفحه را هم می توانید از صفحه پروژه گوتنبرگ کتاب اضافه کنید.
متاسفانه صفحات بین ۵۰۴ تا ۵۲۱ در فایل وجود ندارن. ممکنه لطف کنین این صفحات رو اضافه کنین؟؟
واقعا" دستتون درد نکنه!!! سالها بود که دنبال این کتاب می‌گشتم. خاطرات خوش بچگی‌‌هامو با این کتاب زیبا برام زنده کردین! خیلی ممنون و متشکرم!!!
شکر خدا بالاخره نسخه کامل و اصلی این اثر جاودانه را در سایت قرار دادید ..هرجا نگاه کردم ترجمه های مریض هجوی ابلهانه چند ورقی بود غیر از این سایت..
تشکر فراوان
عنوان اصلی این کتاب به انگلیسی "In Search of the Castaways"می باشد. به نظر بنده بهترین کتاب ژول ورن از نظر شخصیت پردازی می باشد.
فرزندان کاپیتان گرانت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک