دانلود کتاب و ايبوک
کارا کتاب

جمهوری افلاطون

دارای امتیاز 5.6 از 6 در کتابناک با مجموع 157 رای
جمهوری افلاطون
نویسنده:
حق تکثیر:تهران : ‏‫ابن سینا‏‫، [۱۳۵۳]

● برای آگاهی یافتن از چگونگی مطالعه این کتاب، ویکی کتابناک را ببینید.

» توسط: اسپارتاکوس در تاریخ ۱۳۹۰/۰۶/۲۶
» حجم: 4.94 مگابایت؛ زمان لازم برای دریافت 12 دقیقه و 19 ثانیه با Dial-up
» نوع فایل کتاب: PDF
» تعداد صفحات: 568
» مجموع دریافتها: 23387
» موردعلاقه 110 و موردتنفر 0 عضو

» کتابناکهای مرتبط:
هایدگر و دور هرمنوتیکی
دین در آینه ویتگنشتاین
اتمیسم منطقی


امتیاز دهید
  • اگر امتیاز "6" بدهید به فهرست کتابناکهای مورد علاقه شما افزوده میشود
  • اگر امتیاز "1" بدهید به فهرست کتابناکهای مورد تنفر شما افزوده میشود
به اشتراک بگذارید

امتیاز دهید!


آگهی ها

پاسخنگارش دیدگاه
حزین خوش نظر
Member
کسی که نمی داند از کجا آمده است و چیست آن هدف مقدس که باید خود را در رسیدن به آن هدف تهذیب نماید ، او خویشتن را انکار می کند .

افلاطون
نقل قول  
مری بلا
Member
نقل قول از nabeqe300092:


چه جوری میشه چیزی رو که ندونی، درک کنی؟!

(یعنی دونستن خودآگاهه و درک کردن ناخودآگاه. چیزی رو که درک می کنی حتماً میدونی دیگه! پس از کجا دونستی که درک کردی؟! )

خیلی تخصصی پرسیدی دوستم جان
خب برای من اینجور بود ک جزوه رو کنار گذاشتم و اول فلسفه ی همه ی فیلسوفای مورد نظر استادمو بصورت خودخوان خوندم...بعد بهش فک کردم.
و یه جرقه های توی ذهنم زده شد {همون قلقلک موردنظر استاد عزیزم}...بعد پارافریز کردم و یه چیزایی درک کردم ک در تضاد باهم بودن!!!بعد همونارو{همون تضادها} و چند بیتی از خیام رو ب فارسی توی برگه نوشتم و بفکر فرو رفتم:نکنه اون جرقه ها حاصل درک کردن نبوده و فقط اتصالی سیمهای مغزم بوده؟؟خلاصه عطای پاس شدنو ب لقاش بخشیدم ک نمره رو دیدم گفتم نه...درست جرقه زده بود.
تذکر: این ریسک رو{برداشتهای شخصی رو در برگه ی امتحان نوشتن} ب دوستان پیشنهاد نمیکنم...ممکنه یه بار نگیره و شرمنده بشم
نقل قول  
nabeqe300092
Member
نقل قول از مری بلا:

فیلسوفان عزیز همه سعی میکردن یه جوری فلسفه هاشونو بیان کنن ک هیچ احدی الا خودشون ازش سر در نیاره....ما یه استاد فلسفه داریم ک ایشون اون قسمتاییو ک فیلسوفان نتونستن نامفهوم بگن رو نامفهوم میفرمودن و ما در این هزار تو بی راهنما رها میکردن و هدف از فلسفه رو قلقک ذهن و ایجاد سئوال_هرچی بیشتر بهتر و فیلسوف تر_ و برانگیختن حس حیرت میدونن. و خب طبیعیه ک هرچی گنگ تر در امتحان براشون بنویسی بهتر نمره میگیری.برای مثال من نمیدونم تو برگم_واقعا نمیدونم_ چی نوشتم اما 18 گرفتم.
در هرحال فلسفه ب اون عجیبی ک مینویسن نیست....اگه درکش کنی درس شیرینیه...


چه جوری میشه چیزی رو که ندونی، درک کنی؟!
(یعنی دونستن خودآگاهه و درک کردن ناخودآگاه. چیزی رو که درک می کنی حتماً میدونی دیگه! پس از کجا دونستی که درک کردی؟! )
نقل قول  
مری بلا
Member
نقل قول از amenmarr:
حزین خوش نظر، عزیز
لطفاً گفته افلاطون را که مرقوم فرموده اید ساده تر بیان فرمائید و کمی شرح دهید تا ما هم بفهمیم منظور افلاطون چه بوده است؟ باتشکر

فیلسوفان عزیز همه سعی میکردن یه جوری فلسفه هاشونو بیان کنن ک هیچ احدی الا خودشون ازش سر در نیاره....ما یه استاد فلسفه داریم ک ایشون اون قسمتاییو ک فیلسوفان نتونستن نامفهوم بگن رو نامفهوم میفرمودن و ما در این هزار تو بی راهنما رها میکردن و هدف از فلسفه رو قلقک ذهن و ایجاد سئوال_هرچی بیشتر بهتر و فیلسوف تر_ و برانگیختن حس حیرت میدونن. و خب طبیعیه ک هرچی گنگ تر در امتحان براشون بنویسی بهتر نمره میگیری.برای مثال من نمیدونم تو برگم_واقعا نمیدونم_ چی نوشتم اما 18 گرفتم.
در هرحال فلسفه ب اون عجیبی ک مینویسن نیست....اگه درکش کنی درس شیرینیه...
نقل قول  
حزین خوش نظر
Member
نقل قول:
حزین خوش نظر، عزیز
لطفاً گفته افلاطون را که مرقوم فرموده اید ساده تر بیان فرمائید و کمی شرح دهید تا ما هم بفهمیم منظور افلاطون چه بوده است؟ باتشکر

دوست گرامی صادقانه عرض می کنم که بنده نه ادعای شاعری دارم و نه نویسندگی ولی دریافت های خود را از کلام افلاطون و دیگر بزرگان و مشاهیر ایران و جهان در کتاب ققنوس که بی تاب و بیقرار بدنبال خویشتن خویش در زمین و آسمان در جستجوی حقیقت است را به رشته ی تحریر در آورده ام . و اکنون در سایت در دسترس دوستان گرامی است .
با سپاس .
نقل قول  
amenmarr
Member
حزین خوش نظر، عزیز
لطفاً گفته افلاطون را که مرقوم فرموده اید ساده تر بیان فرمائید و کمی شرح دهید تا ما هم بفهمیم منظور افلاطون چه بوده است؟ باتشکر
نقل قول  
حزین خوش نظر
Member
افلاطون می گوید :

« روح انسان در عالم مجردات پیش از ورود به دنیا حقیقت زیبایی و حُسن مطلق یعنی خیر را بی پرده و حجاب دیده است .
پس در این دنیا چون حُسن ظاهری و نسبی و مجازی را می بیند از آن زیبایی مطلق که پیش از این درک نموده یاد می کند .
غم هجران در او بیدار می شود و هوای عشق او را برمی دارد و فریفتۀ جمال او می شود و مانند مرغی که در قفس است می خواهد بسوی او پرواز کند .
عواطف و عوالم محبت همه همان شوق لقای حق است .
اما عشق جسمانی مانند حُسن صوری مجازی است و عشق حقیقی سودائی است که به سر حکیم می زند ، و همچنان که عشق مجازی سبب خروج جسم از عقیمی و تولد فرزند و مایۀ بقای نوع است ، عشق حقیقی هم روح و عقل را از عقیمی رهایی داده مایۀ ادراک اشراقی و دریافتن زندگی جاودانی یعنی نیل به معرفت جمال مطلق و خیر مطلق و زندگانی روحانی است .
و انسان به کمال دانش وقتی می رسد که به حق واصل و به مشاهدۀ جمال او نائل شود و اتحاد عالم و معلوم و عاقل و معقول حاصل گردد . »
نقل قول  
farzad91133
Member
این کتاب ابدیست یادگاری برای تمام اعصار.
نقل قول  
علی که ندانم
Member
این کتاب سفارش شده استاد بزرگ محی الدین قمشه ای است بسیار سپاس«برای مشاهده لینک عضو شده و وارد شوید»
نقل قول  
american worlds
Member
با سلام به دوستان عزیز.من خیلى دنبال یه کتاب از ایشون بودم که بالاخره پیداش کردم.از دوستم budah به خاطر راهنماییش تشکر میکنم.
نقل قول  

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.


Powered by You