دسته‌ها

نویسنده‌های مورد علاقه

نویسنده‌های بیشتر

آخرین دیدگاه‌ها

شما همین کتاب را مشاهده کنید. خود خطبه ساده و رسا و واضح اما شرح آن.... از این مطلب که همیشه ترس از تکفیر دیگران سبب اینگونه پیچیده گویی و تصنع شود که بگذریم می بینیم که کلا چیزی که به اسم علم در حوزه های ما تدریس می شود مصداق علم ض
[b]سلام[/b] دوست دیگری این خطبه را مستند و موثق ندانسته بود.یعنی سلسله حدیثش را مخدوش و غیر موثق دانسته بود.(خدا رحمت کند شمس تبریزی را که هنگامی که در حلقه ای وارد شد و دید که دارند درباره سلسله احادیث صحبت می کنند گفت: کیست که از پر
[b]سلام[/b] فرموده بودید که در کلام علی(ع) فقط راز و نیاز با خالق هستی است و کمک از او. حرف درستی است.اما هر حرف درستی می تواند هم سبب گمراهی شود و هم سبب هدایت.همانطور که در خود قران نیز آمده که این کتاب برای [b]مومنان[/b] مایه هدایت
[b]سلام[/b] علی پسر خدا نیست.همانگونه که مسیح هم پسر خدا نیست.و خداوند منزه است از داشتن فرزند(یعنی انسان نسیان زده چون بقای خودش را در شجره و نسلش می بیند برای خداوند نیز چنین مثلی زده). علی ظهور خود خداست. ظهور حق با فرزند حق
یک مطلبی را هم طرح فرموده بودید به عنوان غلو و غالی و ... اینکه کرامات اولیا و امامان را از خودشان بدانی این غلو است.(مثلا عیسی شفا می دهد غلو است.) خدا شفا می دهد. خدا کجاست؟ خدا در وجود و سیمای اولیا اوست. کلا شیعه یع
این "هو" علی (ع) است.که ظهور الله است.معرفی الله است.خدای آشکار است.نه خدای غیبی و ذهنی و فلسفی و ... این مصرع مولانا ناظر به همین امر است: چرخ در گردش اسیر هوش ماست. یعنی تمام فلک را ما تدبیر می کنیم.(رابطه مولوی (یا هر علی وا
مثل اینکه شمس تبریزی به چنین مقامی رسیده بود و مولانا در شمس خدا را می دید.یعنی علی را با همین وصف خطبه بیان در شمس می دید.(نه خدای مرده،بلکه خدای زنده با تمام اوصاف و زیباییها و حیرانی ها و...) اگر دقت کرده باشید در دیوان شمس مولانا
[b]سلام[/b] فرموده بودید که آیا این بیانات عین شرک نیست؟ اگر علی (ع) را جدای از خداوند بدانی عین شرک است. موضوع این خطبه خلافتی است که در قرآن آمده: وَإِذْ قَالَ رَبُّکَ لِلْمَلاَئِکَةِ إِنِّی جَاعِلٌ فِی الأَرْضِ[b] خَلِی
[b]"سایه"[/b] [b]سایه معشوق اگر افتاد بر عاشق چه شد[/b] ما به او محتاج بودیم او به ما مشتاق بود اولین باری که این بیت خواجه را شنیدم هم بر دلم نشست و هم موجب تفکر شد.در طی مطالعه این رساله از شیخ الرییس (ره) مدام در نظرم می آمد.اینب
[b]مطلب عالی بیان رسا نویسنده چشیده مثال ها درخشان دریابندگان چه اندک...[/b] هر چه مطلب از این استاد عزیز خوانده ام روشن(به معانی لغوی برهان) است.حیف که استفاده کنندگان اندکند و افق عقلها کوتاه و زبان طاعنان و منکران دراز

عضو نیستید؟ ثبت نام در کتابناک