رسته‌ها
عبور از خاتمی
امتیاز دهید
5 / 3.6
با 120 رای
امتیاز دهید
5 / 3.6
با 120 رای
نویسنده: جمعی از نویسندگان

این کتاب شامل مقالاتی است از بزرگان جریان اصلاح طلبی در ایران:
سعید حجاریان
حسین بشیریه
علیرضا علوی تبار
محسن آرمین
علیرضا جلایی پور
هاشم آقاجری
محمد رضا تاجیک.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
148
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
poorfar
poorfar
1392/01/15
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی عبور از خاتمی

تعداد دیدگاه‌ها:
1557
درست هشت سال پیش بود که اینجا سر رای دادن یا ندادن دعوا بود
ما که همون موقع حرفامونو گفتیم اما خیلی دلم میخواد اونایی که هشت سال پیش واسه روحانی سینه چاک میکردن رو دوباره ببینم
امیدواروم که طی این هشت سال به خواسته ها و آرمان هاشون رسیده باشن

ما که چیزی نمیفهمیم از سیاست
یه عده میان و میرن در نهایت
ما همون بدبختی بودیم که هستیم
آقا جون تو دعامونو بکن اجابت .
دوستان من علاقه مندم که نگاهی به مقالات این کتاب بندازم. علی رغم اینکه بیان شده حق تکثیر آزاده ولی امکان دانلود وجود نداره. لطفا اگه مقدور هست لینک دانلود رو برای من بفرستید
[quote='poorfar']پس از 100 روز
100 روز گذشت،در این صد روز تغییرات نسبی مثبتی را شاهد بودیم، و مگر قرار بود همه چیز یکباره درست شود، و اصلا مگر اصلاحات ثانیه ای است!؟ در این 100 روز خبرهای خوش بسیاری شنیدیم،و البته نقصان هایی نیز شاهد بودیم...
فعلا که بوی بهبود ز اوضاع جهان می شنوم !
اما در همین هنگامه،کلیپ جالبی ساخته شده است و در سایت رسمی روحانی قرار گرفته :
قسمتی از سخنان دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در مراسم تنفیذ با هم‌آوایی و تصویر بصورت نماآهنگ درآمده که نویسنده و کارگردان آن، حسین دهباشی می‌باشد.
با سپاس از حسین دهباشی، حبیب خزایی‌فر، امیرحسین مدرس و کلیه هنرمندانی که در خلق این اثر سهیم بودند.
قابل ذکر است که این نماهنگ به تقلید از کلیپی برای اوباما ساخته شده است.
ولی یکبار دیدنش خالی از لطف نیست ! کلمات زیبایی در آن نهفته است . . .توصیه می کنم ببینید :
دانلود کلیپ
همتم بدرقه راه کن ای طایر قدس !
که دراز است، ره مقصد و ، من نوسفرم[/quote]
کار خوبی است، ولی بهتر بود که اشاره می کردند ایده اصلی تقلیدی است از کار انجام شده بر روی سخنرانی اوباما در مراسم تحلیف تا کار ارزش خود را داشته باشد و البته اخلاق حرفه ای هم رعایت شود
[quote='مهرپویا1370']
خیلی ساده اگر این توافق حاصل نمی شد کار دولت روحانی و وعده های بهبود اقتصادی و فضای بازتر سیاسی نقش بر آب می شد.
...
سیاست سازش را شکست خورده معرفی می کردند و به سرعت آن را به کلیه ی سیاست های دولت از جمله در داخل کشور تعمیم می دادند و مانع توسعه ی سیاسی می شدند.
[/quote]
یک نمونه:
http://www.kayhan.ir/920826/2.htm#N200
درباره ی توافق هسته ای که بحث آن شد من از بعضی هم میهنان تعجب می کنم که تا دیروز انرژی هسته ای را صرفا برنامه ای برای ساخت بمب می دانستند که حاصلی مگر زیان برای مردم ندارد(که درست هم فکر می کردند) اما پس از توافق یکباره فریاد هیهات من الذله شان بلند شد که آی مردم! از حقوق هسته ای محروم شدیم و ترکمنچای دوم امضا شد!
در قرارداد به ایران حق غنی سازی 3.5% داده نشده و در این مورد حق با طرق غربی هست.البته ممکن است در مذاکرات آینده نهایتا ایران بتواند بدون تحریم غنی سازی را انجام دهد. اما محال است بدون عقب نشینیِ ایران از مواضع پیشین بخشی از تحریم ها تعدیل می شد. اینکه غنی سازی اورانیوم در داخل ایران به رسمیت شناخته شده خوراک داخلی هست که ثابت بشود زهری خورده نشده در حالی که به صورت قطره قطره و از طریق شیاف! زهر دارد وارد می شود و بدبخت ملتی که 10 سال درگیر غنی سازی(بمب سازی پنهانی) بودند در حالی که ایران نه منابع اورانیوم کافی برای این کار دارد و نه اولویتی برای ساخت نیروگاه اتمی. اما از قدیم گفتند جلوی ضرر را هر موقع بگیرید منفعت است.
موضوع از چه قرار است؟
تحریم ها هنگامی که به نفت رسید و بخشی از حاکمیت که بینش بالاتری دارند(مثل آقای ولایتی) بالاخره متوجه این موضوع شدند که این تحریم ها چالش های امنیتی شدیدی برای حاکمیت ایجاد می کند.( لازم به یادآوری هست که یکی از دلایل پایداری حکومت های استبدادی در ایران و کشورهای عربی درآمدهای کلان و بادآورده ی نفت است که نصیب دولت می شود و بر خلاف درآمدهای مالیاتی دولت نیاز چندانی به پاسخگویی در قبال نحوه ی هزینه ی این درآمدها ندارد )
بنابراین در انتخابات گذشته به یک همه پرسی تن در دادند که در آن هم آقای جلیلی و هم آقای روحانی که نامشان با پرونده ی هسته ای گره خورده است و نماینده ی دو برخورد متفاوت با این مساله هستند پیش روی مردم گذارده شدند و مردم هم با اختلاف بالا_4 میلیون در برابر 18 میلیون_ به رابطه با دنیا رای دادند.
این توافق چه اهمیتی دارد؟
خیلی ساده اگر این توافق حاصل نمی شد کار دولت روحانی و وعده های بهبود اقتصادی و فضای بازتر سیاسی نقش بر آب می شد. تندروها در ابتدای کار دولت همان کاری را می کردند که پس از «محور شرارت» خوانده شدن ایران توسط بوش با آقای خاتمی و اصلاحاتش کردند. سیاست سازش را شکست خورده معرفی می کردند و به سرعت آن را به کلیه ی سیاست های دولت از جمله در داخل کشور تعمیم می دادند و مانع توسعه ی سیاسی می شدند. در شرایطی که وضعیت اقتصادی کشور با وجود تحریم ها نمی تواند بهبود چشمگیری داشته بشد اقشار کم درآمد جامعه را هم با شعارهای پوپولیستی همراه خود می کردند... اما خوشبختانه این توافقِ «ظریف» ضربه ی کلفتی به پیکره ی تندروی زد.
بنابراین مبارزه کماکان ادامه دارد : لغو کلیه ی تحریم ها , آزادی زندانیان سیاسی , رفع حصر , جمع آوری گشت های ضدامنیت اخلاقی مطالبات اولیه است.
فعلا روحانی مچکریم.
متن انگلیسی و ترجمه اون رو میتونید از اینجا دانلود کنید. شاید بگین این متن انگلیسی دست خورده و کم و زیاد شده ولی اونچه که تا الان موجوده همین متن هستش و اگر دست خورده باشه مطمئنا در ساعات آینده مشخص میشه که متن اصلی چی بوده پس اگر در روزهای آینده متن دیگه ای ارائه نشد این متن و ترجمه اش حقیقت داره و دروغ نیست .
همین الان داشتم اخبار ساعت 7 رو نگاه میکردم.صدا و سیمای میلی! که جدیدا فقط در مواردی نسبت به صحت اخبار بسسسسیار وفاداره!! سخنان آقای اوباما و کری رو در مورد توافقنامه پخش کرد و به قولی القا کرد که اونا هیچ حقی به ایران ندادن و به صورت غیرمستقیم میگفت مذاکره کنندگان ایرانی دروغ گفتن. در حالی که اگر به متن توافقنامه توجه کنید متوجه میشین که در این توافق نامه اومده که همه چیز فعلا به صورت توافقی ادامه پیدا میکنه و در صورتی که طرفین به تهعداتشون عمل کنن در یک بازه یک ساله بعد از این توافق اولیه توافق نهایی به امضا میرسه. (( با توجه به گام نهایی و هر اقدامی که فیمابین این اقدامات صورت خواهد گرفت، اصل استاندارد « هیچ چیز مورد توافق نخواهد بود تا زمانی که در مورد همه چیز توافق صورت گیرد»، اعمال خواهد شد.)). پس ایران در این 6 ماهه حق غنی سازی زیر 5 درصد رو داره و آقای ظریف دروغ نگفته چرا که در طی این 6 ماهه الزامی برای توقف غنی سازی نیومده چرا که همانطور که گفته شد این توافق قدم اول یک توافق بلند مدت هستش. متاسفانه صدا و سیما و خیلی از سایت ها جوری القا میکنن که در توافق نهایی ایران حق غنی سازی نداره در حالی که توافق نهایی زمانی صورت میگیره که گام های اولیه(مثل همین 6ماه مورد توافق اخیر) انجام بپذیره و دو طرف به تهعداتشون عمل کنن و هنوز ما به توافق نهایی نرسیدیم لذا صحبت از چیزی که هنوز اتفاق نیفتاده بی معنیه اما چرا این موضوعات به صورت غیر مستقیم از طریق رسانه میلی کشور القا میشه؟؟ جوابش با شما!

ترجمه و متن اصلی توافقنامه
بله ، تابناک ترجمه رسمی وزارت امور خارجه را منتشر کرده :D;-)
روح جرج اورول شاد;-)
دنیای عزیز لینکی که از سایت تابناک ارائه فرموده اید سراسر خلاصه و تحریف شده است . هیچ کدام از تحریم های نفتی و پولی و بانکی برداشته نشده و مبلغ 100 میلیارد دلار سرمایه ایران در بانک های خارجی نیز کماکان بلوکه بوده و انتظار 5+1 این است که این مبلغ تا 6 ماه آینده افزایش یابد!!!! رآکتور اراک هم راه اندازی نخواهد شد . فقط میزان فروش نفت ایران تا یک میلیون بشکه افزایش خواهد یافت یعنی حدود 4.8 میلیارد دلار ....
متن کامل توافقنامه
بیانیه کاخ سفید در خصوص لغو تحریم‌ها
اعتراض حزب‌الله به توافقنامه هسته‌ای ژنو
آسوشیتدپرس: ایران و آمریکا مخفیانه مذاکره کرده بودند
البته برای مرور لینک های فوق نیاز به فیلترشکن دارید !
شکر خدا به توافق رسیدیدم.;-(:-)
گرچه خیلی دیر و خیلی سخت ولی خب کاچی به از هیچی است.
به همه هموطنانم تبریک میگم.:x
امیدوارم باز سنگ اندازی این بین نشه و کم کم به اون چیزهایی که میخواهیم برسیم.:!:-(
رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.
فکر کنم از کم شروع کنیم و اعتماد سازی کنیم هم به نفع مردم و هم به نفع جهان باشه.
امیدوارم به مرور دوباره به تمام چیزهایی که از دست دادیم برسیم و امیدوارم زندگی در ایران دوباره رونقی بگیره و ایران عزیزمون بهتر از همیشه در جهان بدرخشه.:x:x:x:x
عبور از خاتمی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک