رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

تاریخ ایران زمین از روزگار باستان تا انقراض قاجاریه

تاریخ ایران زمین از روزگار باستان تا انقراض قاجاریه
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 16 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 16 رای
از متن کتاب:
وقتی صحبت از تاریخ ایران از آغاز به میان می آید، یکباره فلات ایران در پیش چشم ما مجسم می شود. این سرزمین یکی از بزرگترین فلاتهای آسیاست که از مشرق به فلات پامیر و از مغرب به فلات ارمنستان و آسیای صغیر و دشت بین النهرین (سرزمین میان دو رود دجله و فرات) و از شمال به کوههای قفقاز و دریای خزر و رود جیحون (آمودریا) و از جنوب به دریای عمان و خلیج فارس محدود است.
بلندی متوسط این فلات در حدود 1200 متر از سطح دریاست. نشیب آن از جنوب به سوی شمال است و جز ناحیه کویر مرکزی، بیشتر آن فلات کوهستانی است. وسعتش بالغ بر دو میلیون و ششصد هزار کیلومتر مربع است و در بین رودهای جیحون در شمال شرقی و رود کورا در شمال غربی و رود سند در جنوب شرقی و رود دجله در جنوب غربی قرار دارد. کوههای زاگرس در مغرب و کوههای سلیمان در مشرق فلات، ایران را از فلات آسیای صغیر و پامیر جدا می کند. بنابراین فلات ایران به مانند پلی است که بین آسیای غربی و مدیترانه و آسیای مرکزی و هندوستان و چین قرار گرفته است...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sasanpeter1949
sasanpeter1949
1398/10/16
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ ایران زمین از روزگار باستان تا انقراض قاجاریه

تعداد دیدگاه‌ها:
1
این کتاب یکی از بی غرض ترین کتابهای تاریخ در ایران است و ضمن احترام به تمامی سلائق و اندیشه ها من از اینکه این کتاب رو مطالعه کردم خیلی خوشحالم . و توصیه میکنم حتما این کتاب رو مطالعه کنید ایشون بسیاری از مطالب رو با دقت و وسواس انتخاب کرده اند . آرزو میکنم کتاب مونس همیشگی ما در تمام طول زندگی باشه .
تاریخ ایران زمین از روزگار باستان تا انقراض قاجاریه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک