رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شهناز پهلوی، دختر فوزیه - جلد ۲
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 10 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 10 رای
روایت دلسوختگی، گزند دلبستگی

حکایت شهناز، کتابی که در دست دارید و میخوانید بخشی از تاریخ معاصر ایران است. شهناز دختر محمدرضا شاه پهلوی در تاریخ کشور نقش چندانی نداشته است و خود او از ابتدا نه سر آن داشت که به عرصه سیاست پا بگذارد و نه آن که به میدان قدرت و جاه طلبی وارد شود. او، مانند مام خود، تا حدود زیادی گوشه گیر و آرامش طلب و بی توجه به زرق و برقهای زندگی درباری بوده است. شهناز در محیطی سرد و به دور از مادر رشد و نمو کرد و در نخستین سالهای نوجوانی به کشور سوئیس روانه گردید و در دامان پرستاران و مربیان خشک و جدی و بی احساس اروپایی بزرگ شد. او به دلیل جدایی مادرش از پدر و احساسات نامساعدی که در دربار در مورد مادر به تبعید خود خواسته رفته اش وجود داشت، فردی چندان محبوب نبود و حتی شاه نیز با وجود تصاویری که از او در کنار دخترش برداشته می شد، آن توجه و علاقه ای را که معمولاً پدر به دخترش ابراز می دارد نشان نمیداد و لاجرم در جست و جوی یافتن همسر بعدی خود بود و بی توجه به شهناز.
شهناز تقریباً سراسر دوره شباب خود را در سوئیس گذراند و می توان گفت اگر چاپلوسی و مدیحه سرایی و ابراز احساسات درباری و حساب شده و از سر مصلحت مدیران سه موسسه بزرگ مطبوعاتی کشور، یعنی اطلاعات و کیهان و تهران مصور در مورد او نبود و اگر تصاویر تمام صفحه ای که به دستور مرحوم عباس مسعودی، مدیر روزنامه اطلاعات بر روی جلد مجله اطلاعات هفتگی و مجله اطلاعات ماهانه از شهناز به چاپ می رسید نبود، و نیز آنچه احمد دهقان و خلف او عبدالله والا در مجله تهران مصور انتشار می داد در میان نبود، مردم اصولاً وجود او را فراموش میکردند و از یاد می بردند. این وضعیت خاص شهناز در دربار عقده های گرانباری در او ایجاد کرد و بعدها در وضعیتی کاملاً مخالف دربار و پدرش قرار گرفت و دست به کارهایی زد که خشم و ناراحتی مکرر پدرش را برانگیخت. داستان شهناز به خودی خود تاریخ ایران نیست و اهمیت چندانی هم ندارد و خواننده نباید انتظار داشته باشد این کتاب حاوی مطالب پیچیده و رازهای نامکشوف باشد، اما از آنجا که برهه هایی از زندگی درباری و جنبه های پر از احساس زندگی دختر جوان را بیان میکند، حایز اهمیت است...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/04/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شهناز پهلوی، دختر فوزیه - جلد ۲

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
شهناز پهلوی، دختر فوزیه - جلد ۲
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک