رسته‌ها
نمایش در ایران
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 45 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 45 رای
کتاب نمایش در ایران کارِ بهرام بیضایی است و به تاریخ نمایش ایران می‌پردازد. سلسله مقالات «نمایش در ایران» در دوره سوّمِ مجلّهٔ موسیقی از شماره ۶۲ تا ۷۷ به سال‌های ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ چاپ شد. سپس‌تر در سال ۱۳۴۴ مجموع این چهارده مقاله در کتابی به نام نمایش در ایران: با شصت تصویر و طرح و یک واژه‌نامه طبع شد. این کتاب سال‌ها نایاب بود و به صورت غیرقانونی تکثیر می‌شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
247
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mtabrizi
mtabrizi
1396/10/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نمایش در ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
8
این کتاب یکی از بهترین منابع برای دانشجویان نمایش است و دانشجویان با مطالعه این کتاب اطلاعات جامع و مفیدی را درباره سیر پیشرفت نمایش در ایران را متوجه میشوند.
کتاب نمایش در ایران یکی از کتاب های ارزشمند در زمینه پژوهش و تاریخ نمایش در ایران و ریشه های آن می باشد. و برای رسیدن به جواب این سوال که ریشه نمایش در ایران چیست؟ پژوهشی عمیق در سنن و مراسم مذهبی و غیر مذهبی در ایران را به خواننده عرضه می کند.
این کتاب با این که کمی و کاستی هایی داره و اگر اقای بیضایی امروز می خواست این کتاب را در امریکا بازنویسی کند برخی مطالب اشتباه را که مجبور بود در ایران اضافه کند حذف می کرد که سندیت ندارد.
اما کتاب خوبی است ولی به درام نپپرداخته گویی نمایش در ایران تنها روایت بوده و درامی در تاریخ نمایش ایران وجود نداشته که این اشتباه هست ما درام داشتیم همانگونه که غرب درام داشت.
خیلی کتاب خوبیه ممنون ازینکه کتاب و گذاشتین توسایت
ببخشید مگه کتاب رایگان نیست؟ پس چرا من وقتی روی کلمه دریافت میزنم دریافتی انجام نمیشه و فقط صفحه ام به سمت پایین میره..اگر جوابمو بدید ممنون میشم
چند مدتی هست که خیلی دنبال این کتاب می گشتم
بسیار ممنون از اشتراک‌گذاری
جزو کتاب های مهم تاریخ فرهنگی ایران هست؛ چیزی مثل سرگذشت موسیقی روح الله خالقی
نمایش در ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک