رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
لوییز امور
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 12 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 12 رای
✔️ دلباختگی یا لوییز امور' آخرین رمان 'کریستین بوبن' (نویسنده فرانسوی) داستانی است. عاشقانه‌ای که از زبان راوی اول شخص بیان می‌شود. دیدگاه‌ها, اندیشه‌ها و لحن و بیان راوی به خوبی نشان می‌دهد که داستان این کتاب از ماجرای زندگی خود نویسنده سرچشمه می‌گیرد. در حقیقت بوبن نیز در ایام جوانی با عشقی پرشور آشنا شد اما سرانجام غم‌انگیزی داشت. وی در نگارش دلباختگی سبکی شاعرانه تغزلی و پرتشبیه و استعاره برگزیده است. عشقی که بوبن از آن سخن می‌گوید عشقی جسمانی و معمولی نیست بلکه جنبه‌ای غیر مادی, آسمانی, خیال‌انگیز و حتی عرفانی دارد. محبوب راوی نه یک زن عادی بلکه مظهر عشق و محبت است و حتی نامش بر این نکته تاکید دارد (Amour نام خانوادگی لوییز قهرمان داستان در زبان فرانسه به معنای عشق است). او فرشته‌ای است که گویی معشوق جاودان در وجودش متجلی می‌گردد.

از متن کتاب:
لوییز امور همه‌جا بود، روی کاناپه و هم‌چنین در ذهن من، در زوایای نهانی مغزم نشسته بود. . . دیگر هیچ‌کس غیر از او در جهان نبود، تنها او وجود داشت و بس. اینک حقیقتا خواندن و نوشتن می‌آموختم و سرانجام پا به عرصه حیات می‌گذاشتم، و حریص و وحشت‌زده صورت و اندام موجودی تنومند و سترگ را تماشا می‌کردم. لوییز طاقت‌فرساترین دردی بود که می‌توانستم به آن مبتلا شوم و نیز تنها درمان آن درد بود...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sirveykan
sirveykan
1396/08/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی لوییز امور

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
لوییز امور
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک