رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

کازانتزاکیس، جوینده ی بی باک خدا روی خاک

کازانتزاکیس، جوینده ی بی باک خدا روی خاک
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 27 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 27 رای
نیکوس کازانتزاکیس نویسنده، شاعر، خبرنگار، مترجم و جهانگرد یونانی بود. او نویسنده‌ای است که دغدغه جامعه بشری را داشته و عمیقأ به تحلیل آنها پرداخته‌است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1396/06/31

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کازانتزاکیس، جوینده ی بی باک خدا روی خاک

تعداد دیدگاه‌ها:
5
کازانتزاکیس را فقط میتوان از خلال آثارش شناخت و به سیر و سلوک معنوی وی پی برد. روح و روان جستجوگر وی هرگز از تکاپو باز نایستاد و به دنبال یافتن پاسخ بر پرسشهایی که ذهنش را مشغول داشته بود به هر گوشه ای سرکشید. د رجوانی به دنبال مسیحیت رفت و سرخورده از آن به جنبه های انسانی آموزه های مسیح رسید و ناقدی پر قدرت بر علیه کلیسای کاتولیک و ارتودوکس گردید. "مسیح باز مصلوب" شرحی است در سفر معنوی وی به دنیای مسیحیت و شناخت جدید وی از مسیح. با عبور از جریان مارکسیسم که به آن اعتقاد داشت ولیکن هرگز عضو هیچ یک از احزاب چپ آن زمان نگردید پا به جهان ناسیونالیسم و وطن گرایی نهاد که در کرتیها بسیار برجسته است و "آزادی یا مرگ" نتیجه این کاوش درونی اوست. سرخوردگی وی از ناسیونالیسم افراطی یونانی وی را سرانجام یه سمت انسان گرایی محض کشانید و "آخرین وسوسه مسیح" و "سرگشته راه حق" که به زندگی فرانسیس مقدس میپردازد شرحی از گذر فکری وی است. "زوربای یونانی" چکامه ایست در مدح انسان و آزادی. آزادی روح و آزادی فکر و آنچه که آنرا به شاهکاری بی بدیل تبدیل نموده نمایشی است که کازانتزاکیس از انسان عرضه میکند. فارغ و آسوده از نام و ننگ و انسانی که نه از دوزخ میهراسد و نه دل به بهشت بسته است. این کتاب سرودی است در مدح انسان که گاهگاه سایه هایی از ابرمرد نیچه را به نمایش میگذارد.
شاید برترین کتابی که میتواند شناختی از این نویسنده بزرگ ارائه کند "گزارشی به خاک یونان" است که خواننده میتواند از خلال آن به تحولات فکری نویسنده ای بزرگ پی ببرد که بر سنگ مزارش جمله ای از خودش نگاشته شده " نه میترسم و نه آرزویی دارم. آزادم".
نه "کازانتاکیس" pyruzbamdad و نه "کازانتراکیس" Aristoteles.
"نیکوس کازانتزاکیس" نویسنده ی حقیقت جویی بود و از ابراز و نگارش عقایدش که برمبنای روشنگری اساس و اصل پیدایش دین استوار بود، پروایی نداشت.
جناب pyruzbamdad
به گفته شما « هر کس زوربای کازانتاکیس رو نخونده باشه و فیلمشو ندیده باشه اصلا ادبیات را درک نکرده ..»
( شما نام نویسنده را به اشتباه " کازانتاکیس" بجای "کازانتراکیس" مینویسید و فارسی نوشتن تان هم غلط است )
آیا منظورتان اینست که تا پیش از کازانتراکیس " ادبیات نبوده و کسی ادبیات را درک نکرده بوده ؟
بیاییم یاد بگیریم تا سلیقه های ادبی خود را قانون ندانیم و بدیگران تحمیل نکنیم. (و یاد بگیریم تا درست بنویسیم ودرست بخوانیم )
Zorba the Greek ساخته Mihalis Kakogiannis با بازی های درخشان Anthony Quinn ,Alan Bates ,Irene Papas
وای که هرکس زوربای کازانتاکیس رو نخونده باشه و فیلمشو ندیده باشه اصلا ادبیات رو درک نکرده......کازانتاکیس با نوشته های پررمزو رازش به خصوص شجاعتش در بیان مسائل مذهبی مانند رمان آخرین وسوسه مسیح که Martin Scorsese از اون یه شاهکار سینمایی هم ساخته، ستاره درخشان ادبیات یونانه
کازانتزاکیس، جوینده ی بی باک خدا روی خاک
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک