رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید یا در مورد این اثر محق هستید، با ما تماس بگیرید.

امیران دربار: شرح احوال خاندان سیل سپور (صفوی تا قاجار)

امیران دربار: شرح احوال خاندان سیل سپور (صفوی تا قاجار)
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
این کتاب نگاهی است بر زندگی و چگونگی پیدایش نژاد سیل سپور از خاندان‌های اصیل آریایی که حدود ۴۵۰ سال از دوره‌ی صفویه تا قاجار حکومت کرده‌اند نیز رابطه‌ی سیل‌سپورها با دربار، مشارکت آن‌ها در جنگ، و محل اسکان سیل سپورها. هم‌چنین در خصوص پیشوایان ادیان (اولین پادشاهان قبل از اسلام در ایران)، نیز تحولات ایران پس از حمله‌ی اعراب به ایران تا زمان دولت صفوی، تحولات ایران در زمان صفویه و سران قزلباش، و تحولات ایران پس از فروپاشی دولت صفویه در کتاب مطالبی فراهم آمده است.
از جمله نخستین افراد خاندان سیل‌سپور، «خلیل سلطان سیل‌سپور»، است که از امیران دربار صفوی بوده است. دیگر افراد این خاندان که به مقام امیری رسیده‌اند عبارت‌اند از: کلبعلی‌خان سیل سپور، منصور خان سیل‌سپور، (از امرای دربار شاه سلیمان ثانی صفوی)، حاجی محمد ولی‌خان سیل‌سپور، باباخان، اسدالله خان، حاجی محمدحسین خان، خانرخان و حیدربیک سیل‌سپور.
از مزایای این کتاب آن است که بخش مهمی مربوط به مسائل و جزئیات ناگفته تاریخ ایران باستان و اقوام آریا و تحولات اجتماعی و نظام‌مندبودن عصرهای قبل و بعد از حمله اعراب و ناشناخته ماندن برخی از اقوام و جماعتی که برای این مرزوبوم زحمت رنج وافر کشیده‌اند، مانند جماعت آریایی «سیل سپور» که تاکنون هیچ‌گونه تالیف مستقلی از آنها طبع نگردیده است، در این کتاب بدان پرداخته شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/12/14
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی امیران دربار: شرح احوال خاندان سیل سپور (صفوی تا قاجار)

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
امیران دربار: شرح احوال خاندان سیل سپور (صفوی تا قاجار)
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک