رسته‌ها

دیوان کامل اشعار فتحعلیشاه قاجار

دیوان کامل اشعار فتحعلیشاه قاجار
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 26 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 26 رای
فتحعلی‌شاه قاجار (1151-1213 شمسی) دومین شاه قاجار بود که حدود ۳۶ سال بر ایران فرمانروایی کرد. وی در سالهای اول حکومت خود، به سرکوبی مخالفان و رقبایش مشغول شد. پس از به قدرت رسیدن با نزدیک شدن به علمای شیعه و مجتهدین تلاش زیادی کرد تا پایه های مشروعیت قدرت نوپای قاجار را در میان مجتهدین محکم کند. وی توانست در جنگهای ایران و روس از حمایت علما در ترغیب مردم به جهاد بهره مند گردد. اما جنگ های ایران و روس به جدا شدن بخش های بزرگی از شمال غرب کشور منجر شدند. کتاب پیش رو دیوان کامل اشعار فتحعلیشاه قاجار می باشد که با دیباچه ای از میرزا محمد صادق مروزی وقایع نگار دربار آراسته شده است. این کتاب در سال 1344 توسط انتشارات کتابفروشی قائم به چاپ رسیده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
175
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1395/11/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دیوان کامل اشعار فتحعلیشاه قاجار

تعداد دیدگاه‌ها:
5
شاعر پیشه گی از پرستیژهای کلاسیک شاهان و حاکمانبوده و هست
شاعر پیشه گی از پرستیژهای کلاسیک شاهان و حاکمان ایرانی بوده و هست (البته در حاکمان بی لیاقت شایع تره). معمولا اغلب اشعار را کس دیگه میگفت و بنام سلطان نشر میشد.البته والله اعلم..
[quote='mahdiavax']واقعا خیلی مسخره است این حیوان انسان نما هزار زن داشته ( بلکه ام بیشتر) یعنی کی وقت می کرده شعر به گه شاید وقتی داشتند عهد نامه ننگین گلستان و ترکمنچای را به ایران تحمیل می کردن ناگهان از خوشحالی ذوق شعر گفتن پیدا می کنه[/quote]
مراقب توهین به پادشاهان این سرزمین باشید تا عزیزان به باب هفتم گلستان سعدی ارجاعتان ندهند و نگویند بدلیل مخالفت با یک پادشاه، از فرهنگ و کشور خود نفرت دارید.
واقعا خیلی مسخره است این حیوان انسان نما هزار زن داشته ( بلکه ام بیشتر) یعنی کی وقت می کرده شعر به گه شاید وقتی داشتند عهد نامه ننگین گلستان و ترکمنچای را به ایران تحمیل می کردن ناگهان از خوشحالی ذوق شعر گفتن پیدا می کنه
دیوان کامل اشعار فتحعلیشاه قاجار
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک