رسته‌ها
خرس و خر یا مشاعره دو شاعر
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 5 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 5 رای
گردآورنده: فضل الله زهرائی

از پیشگفتار کتاب:
در سال پیش دوست گرامی من و شاعر آزاده گرانمایه خوانسار آقای یوسف بخشی يك جلد كتاب تذكره شعرای خوانسار را که از تالیفات خود او است، برسم ارمغان برای آقای شهاب الدین لاهوتى (وکیل درجه يك دادگستری و سردفتر اسناد رسمی) ارسال داشت.
آقای لاهوتی که علاوه بر واجد بودن فضایل ذاتی و معارف اکتسابی و علیرغم مشاغل گوناگون و اشتغالات فراوان گاهی از ذوق سرشار و طبع روان خود نیز افاده و استفاده مینماید در پاسخ آقای بخشی اولین قطعه مندرجه در این کتاب را سروده و آن نامه منظوم را بتهران ارسال داشت. طبعاً این طبع آزمائی که با این مقدمه شروع شده بود تکرار گردید و بشرحی که در متن ملاحظه میفرمائید حرفهای دیگری هم بمیان آمد.
این دو شاعر ارجمند پس از تمامی اشعار و تبادل افکار در صدر دیدار نیز بر آمده و در نوروز امسال بود که بخشی بنا بدعوت لاهوتی بگلپایگان و خوانسار آمد و هفته ای را با هم بسر بردند.
من نیز با اینکه شاعر نیستم ولی از آنجائیکه بهر دو ارادت میورزم و از نظر سوابقی که با هر يك دارم مانند چغندری که داخل میوه جات شود از لذت محضرشان بهره مند گردیدم. پس از این دیدار یکی دو قطعه دیگر نیز از طرفین مبادله گردید و نسخی از این مکاتیب منظومه که مملو از لطائف و ظرائف حلاوت آمیز است ماشین شده و بدست علاقمندان رسید و چون عده دیگری نیز در خوانسار و گلپایگان مراجعه و تقاضای طبع و انتشار این اشعار را داشتند برای امتثال امر دوستان در صدد جمع آوری و انتشار آن برآمدم...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
82
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ملا ممدجان
ملا ممدجان
1402/06/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خرس و خر یا مشاعره دو شاعر

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خرس و خر یا مشاعره دو شاعر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک