رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

جنگ آمریکا با تروریسم در تحلیل نظم نوین جهانی

جنگ آمریکا با تروریسم در تحلیل نظم نوین جهانی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 11 رای
مترجم:
ج. نوائی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 11 رای
چكيده يكى از صدها شعبده خانمان بر باد ده در شهر فرنگ «نظم نوين جهانى» اين بود كه همه عالم باور كنند كه تنى چند به دستور رهبر يك شبكه فرقه‌اىِ تروريستى بدون هيچ سابقه قبلى، تنها از سر بدخواهى و دشمنى ذاتى، چند هواپيماى مسافربرى را ربودند و به دو برج و ساختمان وزارت دفاع كوبيدند و سبب كشته شدن بيش از سه‌هزار تن شدند. نكته جالب اين ماجرا اين بود كه آنان روى دست زبده‌ترين و كاركشته‌ترين سازمان اطلاعاتى و جاسوسى جهان ]سى‌آى‌اى[ با بودجه ساليانه چهل ميليارد دلارى بلند شدند و به ايالات متحد امريكا اعلان جنگ كردند.
در برابر اين ماجرا اكثريت خاموش و بى‌خبر مردم ايالت متحد انگشت به دهان ماندند و همراه با بيشتر مردم عامى عالم كه افسون شده شنيده‌هاى خودند، به دولت امريكا حق دادند كه دمار از روزگار «تروريست‌ها»ى دست‌پرورده خود برآورد و به آنها بفهماند كه نبايد «نمكدان» را بشكنند، زيرا ولى‌نعمت حالا حالاها با آنها كار دارد!
رئيس‌جمهور بوش در واكنش به اين ماجرا در شب همان روز گفت : «ميان تروريست‌هاى عامل اين اقدام‌ها و كسانى / دولت‌هاى خارجى / كه به آنها پناه مى‌دهند هيچ فرقى نمى‌گذارد.» اين بود كه لشكركشى آغاز شد و كار موشك‌پرانى و بمب‌افكنى بالا گرفت و صدها هزار تن به خاك و خون غلتيدند و شهرها و دهكده‌ها و آثار گران‌قدر فرهنگ معنوى و مادى در افغانستان و عراق و باز افغانستان ويران گشت و مى‌شود و جيب صاحبان «جنگ‌افزارسازى» و سرمايه شركتى انباشته شد و مى‌گردد كه گفت «آبادانى ميخانه ز ويرانى ماست».اما چندى نگذشت كه درستى اين سخن كاسترو نمايان گرديد، «دروغ پاى لنگى دارد كه به راه دراز نمى‌رود».
و يكى از صدها گواه اين گفته نغز، كار سترگ و پر زحمت پروفسور ميشل شوسودوفسكى، استاد بلندآوازه اقتصاددانشگاه اوتاوى كانادا و مدير مركز پژوهش در باب جهانى شدن است. اتكا به شواهد و مستندات فراوان؛ روش‌مندى سنجيده و عنوان‌بندى همپيوند منطقى؛ تحليل و بررسى ژرف‌گفتار و كردار بازيگرانِ جنايتكار صحنه سياست و اقتصاد ايالات متحد و اروپا بر اساس جهان‌نگرى علمى عارى از غرض، از جمله ويژگى‌هاى پژوهشى اين كتاب هست. و اما انگيزه پروفسور شوسودوفسكى از نگارش اين كار آگاهى‌بخش افشاگرانه به گفته خودش در پيشگفتار چاپ دوم اين كتاب از اين قرار است:
«گذران ميليون‌ها انسان در سرتاسر جهان به خطر افتاده است. اميد صادقانه من اين است كه حقيقت چيره شود و دركى كه در اين پژوهشِ دربرگيرنده فراهم آمده است به كارِ آرمان صلح جهانى بخورد. با اين وصف، به اين هدف تنها از راه افشاى دروغ‌گويى‌هاىِ پسِ پرده «جنگ» امريكا «با تروريسم» و زير سؤال بردن قانونيت بازيگران اصلى سياسى و نظامى مسئول جنايت‌هاى گسترده جنگى مى‌توان دست يافت».
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1398/05/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جنگ آمریکا با تروریسم در تحلیل نظم نوین جهانی

تعداد دیدگاه‌ها:
4
[quote='walterbenjamin']ارتش آمریکا، سی‌آی‌ای و ناتو در حوزه بالکان از القاعده حمایت کرده بودند. [/quote]
تازش و کشتار غیرنظامیان که فرانسه در مالی انجام داده است، بهانه اش را کشته شدن 5 سرباز از سوی گروهکی دانسته که با همین القاعده پیوند دارد.
برپایه منابع محلی، 2-3 روز پیش، نیروی هوایی فرانسه، 100 تن از مردم بی گناه را در یک جشن عروسی در جایی دورافتاده در کشور مالی کشتار کردند و بهانه اش را مبارزه با تروریست گذاشتند.
http://bit.ly/3hPJL64
گرچه، برخی خبرگزاری ها‌ آمار کشته شدگان را بیش از 20 غیرنظامی گفته ‌اند و فرانسه زیر بار جنایتش نمی رود و با نام بردن از گروهک تروریستی بر آن می کوشد که از کردار تروریستی خود بگریزد، ولی «آداما گریابا» شهردار شهر «موتی» در مالی از تازش هوایی به یک جشن عروسی در روستای «بونتی» در بامداد روز دوشنبه خبر داد و گفت که در این تازش بیش از ۱۰۰ تن کشته شده ‌اند.
در همین تارنگار آمده است: وسبق أن کشف موقع "میدیابارت" الفرنسی، عن التهدید البالغ الذی تمثله الطائرات العسکریة الفرنسیة المسیرة (درون) فی مالی، على حیاة المدنیین.
گفته است که پیش تر تارنگار MediaPart فرانسوی گفته بود که هواپیمای بدون سرنشین ارتش فرانسه در مالی، تهدید بزرگی برای جانِ غیرنظامیان هستند.
در این تارنگار:
https://www.aljazeera.net/news/2020/9/7/%D8%A7%D9%84%D8%B7%D8%A7%D8%A6%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%B1%D9%86%D8%B3%D9%8A%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%B3%D9%8A%D8%B1%D8%A9-%D8%AA%D9%82%D8%AA%D9%84-%D9%81%D9%8A
نوشته است: کانت تلک مقدمة تحقیق لموقع "میدیابارت" (Mediapart) الفرنسی بقلم ریمی کارایول، قال فیه إن هذه الطائرات المسیرة الموجهة من قاعدة فی نیامی بالنیجر، تلقی بصمت ودون أی تنبیه للسکان على الأرض، قنابل بزنة 250 کیلوغراما، موجهة باللیزر وقادرة على قتل أی شیء فی نطاق 10 أمتار حول الهدف.
می گوید ریمی کارایول (Remi Carayol) در مدیاپارت گفته است که هواپیماهای بدون سرنشین فرانسوی که از پایگاهی در نیامی پایتخت نیجر بلند می شوند، بدون هیچ هشداری بمب های 250 کیلوگرمی را بر سر مردم می اندازد....
چندی پیش، در یک دعوا یک آموزگار فرانسوی کشته شد، رسانه هایشان چنان داد از خرتناق خود بلند می کردند که با دیدن پنیر فرانسوی هم یاد آن عزیز از دست رفته می افتادیم؛ همه ی جهان یک ماه از آن گفتند و آگاهی هاش را پوشش دادند. ولی این کشتار همگانی را پذیرا نمی شوند و گویند چند تروریست کشته شد!
این مدعیان حقوق بشری به بهانه ی جنگ با تروریست هایی که خودشان برای فروش جنگ ابزارهاشان بنیان نهادند، به سرزمین های پربار و بارور تازش می آورند.
فرانسه یکی از کشورهای یک رقمی در زمینه زر و طلا است، مالی هم که از این سنگ گرانبها کم ندارد.

از سخنانِ ترامپ که اوباما و کلینتُن را پایه گذاران داعش دانسته بود که بگذریم، به سخنان خودِ او در واپسین گفتمان انتخاباتی با جو بایدن (نامزد دیگر ریاست جمهوری) نمارش کنیم که گفت:
«ما برای نخستین بار در انرژی مستقل شده ایم و دیگر نیازی به هیچ کدام از آن کشورهایی که از برای سوختِ آنها، با آنها وارد جنگ شده ایم، نداریم!» آری، این به درستی سخن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا است: «از برای منابعشان با آنها وارد جنگ شدیم»!
دونالد ترامپ در نوبرانه ترین شاهکارِ خود، با فرمانی، چهار تن از دادباختگان پرونده ی «‌کشتار میدان نسور بغداد» را بخشید!
در سال ۲۰۰۷، چهار کهنه سرباز آمریکایی بدون برهان و دلیلی، به سوی مردم در خیابان بغداد تیراندازی کردند و مایه کشته شدن ۱۴ تن از جمله یک کودک ۹ ساله و زخمی شدن ۲۰ نفر شدند. شگفت اینکه خودشان در جریان دادگاهی که ۷ سال پس از این آدمکشی و تبهکاری، برگزار شد، اتهام قتل خواسته و ناخواستۀ خود را پذیرفتند و گفتند شرایط ویژه (؟) باعث شده بود به این کار دست بزنند.
پدر محمد کنانی الرزاق، پسربچه ۹ ساله کشته شده در این رویداد، در پی صدور فرمان بخشش، گفته است که فرمان بخشش سربازان آمریکاییِ قاتلِ پسربچه‌اش «قلب او را برای بار دوم شکسته است».
per.euronews.com/2020/12/24/pardons-in-killings-of-iraqi-civilians-stir-angry-response-from-un-hr-office
البته از حکومت آمریکا که هواپیماها و نظامیانش شبانه روز کشورهای اسلامی را بمباران و روزانه مسلمانان زیادی را به کشتار می کنند انجام چنین کرداری، شگفت آور نیست.
باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در سال ۲۰۰۹ برنده ی جایزه ی صلح نوبل شد. این در حالی است که در گذر دوره ی حکومت او، سدها هزار بار ارتش کشورش، دامنه ها و مناطق گوناگونی از کشورهای سوریه، افغانستان، پاکستان، لیبی، عراق، سومالی و لیبی را بمباران کرده است و در زمان این تازش ها، هزاران غیرنظامی و بی گناه کشته شده اند.
برپایۀ گزارش تارنگار گاردین، تنها در سال ۲۰۱۶، شمار 26171 بمب از هواپیماهای بدون سرنشین بر سر خانه ها و مردم این کشورها فرود آمده است - تیزنگر باشید که این آمار تنها برای به یک سال است. بیندیشید که در ۸ سال حکومت اوباما و ۴ سال حکومت ترامپ اوضاع چگونه بوده است؟ - و این یعنی کمابیش۳ بمب در هر ساعت از شبانه روز! http://bit.ly/3kTL5Fi
تفرقه افکنی و پایه گذاری گروهک های تروریستی در خاورمیانه از سوی اتاق های فکر، نیرنگ خوبی برای اسلحه فروشی و کاروکاسبی است! خاورمیانه حکم همان گاو شیرده را برای این چشم آبی های کله بور دارد! جنگ آمریکا با تروریسم هم از شوخی های این جماعت است که به درد ساده لوح ها می خورد!
«ارتش آمریکا، سی‌آی‌ای و ناتو در حوزه بالکان از القاعده حمایت کرده بودند. هدف واشینگتن این بود که ستیزه قومی را دامن بزند و فدراسیون یوگسلاوی را بی‌ثبات کند، اول در بوسنی، بعد در کوزوو.»
«در سال 1997، کمیته حزب جمهوریخواه سنای ایالات متحد گزارش مفصلی منتشر کرد که رییس جمهور کلینتن را به همکاری با «شبکه مبارز اسلامی» در بوسنی و داشتن ارتباط کاری نزدیک با سازمانی مرتبط با اسامه بن لادن متهم می‌کرد. با این وصف، برای گزارش به‌صورت گسترده تبلیغ نشد. در عوض، جمهوریخواهان تصمیم گرفتند کلینتن را از برای رابطه‌اش با مونیکا لوینسکی، کارآموز کاخ سفید، بدنام کنند.»
سلام و تشکر از آپلودکننده محترم
گویا در ترجمه های فارسی و همچنین در کتابناک نام نویسنده michel chossudovsky چند گونه ثبت شده:
https://ketabnak.com/persons/میشل+شوسودوفسکی
https://ketabnak.com/persons/میشل+خوسودفسکی
میشل کاسادوفسکی
میشل چاساداوسکی
میشل چوسودوفسکی
انتخاب یک نام، به دسترسی بهتر به آثار نویسنده کمک میکند.
جنگ آمریکا با تروریسم در تحلیل نظم نوین جهانی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک