رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
وقتی نیچه گریست
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 34 رای
نویسنده:
مترجم:
سپیده حبیب
درباره:
فردریش نیچه
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 34 رای
✔️ وقتی نیچه گریست، آمیزه ای است از واقعیت و خیال، جلوه ای از عشق، تقدیر و اراده در وین خردگرای سده ی نوزدهم، و در آستانه ی زایش دانش روانکاوی.
فردریش نیچه، بزرگ ترین فیلسوف اروپا… یوزف برویر، از پایه گذاران روانکاوی… دانشجوی پزشکی جوانی به نام زیگموند فروید، همه اجزایی هستند که در ساختار رمان در هم تنیده می شوند تا حماسه ی فراموش نشدنی رابطه ی خیالی میان بیماری خارق العاده و درمانگری استثنایی را بیافرینند. در ابتدای رمان، لو سالومه، این زن دست نیافتنی از برویر می خواهد با استفاده از روش آزمایش “درمان با سخن گفتن”‌به یاری نیچه ی ناامید و در خطر خودکشی بشتابد. در این رمان جذاب، دو مرد برجسته و اسرارآمیز تاریخ، تا ژرفای وسواس های خویش پیش می روند و در این راه، به نیروی رهایی بخش دوستی دست می یابند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1393/07/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی وقتی نیچه گریست

تعداد دیدگاه‌ها:
7
تنها کتابی (در تمام عمرم ) که وقتی داشتم به آخر کتاب می رسیدم ناراحت بودم که داه تموم میشه
کتابی ساده که مخاطب صرفا درکی مقدماتی و سطحی از علم روان شناسی و فلسفه نیچه دریافت می کنه.
رمانیست فوق العاده 8-)8-)
دکتر یوزف برویر سرگشته و افسرده که به دنبال راهی برای فرار از روزمرگی و زندگی یکنواخت خویش است، لو سالومه جسور و بی پروا که زندگی خود را در آزادی خویش خلاصه کرده و نیچۀ عاشق لو سالومه که در عین داشتن افسردگی شدید و نیاز به کمک مبرم، خود را در پشت حصار آهنین فلسفۀ خویش پنهان کرده است.
شخصیت های داستان کاملا واقعی هستند اما برخی وقایع از جمله رویارویی یوزف برویر و نیچه هرگز اتفاق نیفتاده است. کتاب در واقع رمانیست که به روان درمانی اگزیستانسیالیسم مربوط است.
تصویر روی جلد کتاب نیز شامل نیچه، دوستش پل ره و لو سالومه است که به قول خودشان تثلیث نامقدسی که چندان دوام نیافت و از هم پاشید.
ترجمه دیگری از کتاب به نام مهشید میرمعزی موجود است که ترجمه سپیده حبیب به مراتب بهتر و روان تر است.
خواندن این کتاب به دوستان کتابناکی شدیدا توصیه می شود.
در برابر هر زن زیبا،مرد بدبختی هم هست که از بودن با او خسته شده است!زیبایی یکی از ملزومات عاشق شدن در ذهن تمام مردان است،اما زنی که تنها زیباست و از داشتن قدرت درک عاجز است،به زدوی برای مردش تبدیل به یکی از وسایل گوشه و کنار منزل،می شود،عادی و گاهی هم کسالت بار
از متن کتاب
رمان قشنگیه هر چند از نظر تاریخی هیچ وقت دیدار فروید و نیچه و بروئر و وقایع کتاب اتفاق نیفتاده ولی از نظر محتوای فلسفی و مبنای روانکاوی مسائل جالب بیان شده و قابل درک برای همه. حتما بخونید و جملاتی را به خاطر بسپرید
وقتی نیچه گریست کتاب محشریه هم به لحاظ روانشناسی و هم به لحاظ ارزش ادبی
خوندش رو به همه خصوصا علاقمندان روان تحلیل گری پیشنهاد میدم کتابیه که ارزش خوندن و وقت گذاشتن رو داره
یه دنیا است و یه نیچه !
وقتی نیچه گریست به نظیره . شاهکاره . دوستان بخونن بیاین در موردش صحبت کنیم .
وقتی نیچه گریست
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک