رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سلوک الملوک
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 60 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 60 رای
.
«سلوک الملوک» کتابى است به زبان فارسى از فضل ‏الله بن روزبهان خنجى اصفهانى(متوفاى  ٩٢٧ ق)، فقیه، متکلم و مورخ اهل سنت که در روزگار خود به «خواجه ملا» و «خواجه مولانا» شهرت داشت.
به نظر مى‏رسد که فضل الله در بیستم ذى الحجه  ٩١٩ ق مقدمه کتاب را آغاز کرده و در آخر ربیع الاول  ٩٢٠ ق آن را به پایان رسانیده؛ یعنى یکصد روز تمام صرف گردآوردن کتاب شده است و انصافاً انجام چنین کارى در آن مدت کوتاه گواهى حضور ذهن و آمادگى فکر و تسلط و احاطه مولف بر مسائل فقهى مى‏باشد.
کتاب مشتمل بر یک مقدمه به قلم مصحح، آقاى محمد على موحد، یک دیباچه و یک مقدمه به خامه مولف و پانزده باب است که هریک به فصل‏ هایى تقسیم مى‏ شود. انگیزه مولف از نگارش این کتاب راهنمایى و ارشاد عبیدالله خان ازبک به اقامه یک دولت اسلامى و تطبیق حکومت با موازین شرعى بوده است.
فهرست مطالب در ابتداى کتاب آمده است. کتاب مشتمل بر پاورقى‏ هایى به قلم مصحح است.واژه‏ نامه، فهرست منابع متن کتاب به ترتیب حروف الفبا و یادداشت‏ هاى مصحح در انتهاى اثر آمده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1393/10/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سلوک الملوک

تعداد دیدگاه‌ها:
3
عالیه
از زحمات متولیان این سایت کمال تشکر را دارم.
واقعا در این شرایط دست محققین را گرفته اند.
هر روز که می گذره دُز اعتیادم بالا تر میره (( البته به کتاب خوندن )) ، سیمین گرامی ، از اینکه کتاب های مرجع و نایاب می گذاری سپاس گزارم ؛ کتاب تفسیر طبری چاپ دهه 40 یا 50 را خواهشاً تهیه کنید .
سلوک الملوک
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک