رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
گلستان
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 18 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 18 رای
به‌ ک‍وش‍ش‌: خ‍ل‍ی‍ل‌ خ‍طی‍ب‌‌ره‍ب‍ر

هر باب از این کتاب نگارین که بر کنی
همچون بهشت گویی از آن باب خوشتر است


سعدی علیه الرحمه در گلستان آموزگار خردمندی است که جوینگان فضیلت را گاه با نقل افسانه و داستان به شیوه مقامه نویسان و گاه با حجت و برهان با استناد به تاریخ ، به شناخت نیک و بد توان می بخشد. کلام بکرش هم فلسفی است و هم عرفانی . هم به معیار دین درست و هم به آیین اخلاق پسندیده.
وی فرزانه ای روانشناس است که « داروی تلخ نصیحت را به شهد ظرافت آمیخته » تا نازک طبعان جهان از گفتارش ملول نشوند.
این است که دانایان، سخن سعدی را زبده حکمت و خلاصه معرفت و گلستانش را چون بوستان و بوستانش را چون گلستان ، جان پرور می شمارند.

از سعدی مشهور سخن شعر روان جوی
کو کعبه فضل است و دلش چشمه زمزم
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
simin
simin
1392/10/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گلستان

تعداد دیدگاه‌ها:
4
بازاندیشی و سنجش همدلانه ـ انتقادی میراث فرهنگی در ایران ـ از جمله در خوانش گلستان و بوستان سعدی ـ هنوز آغاز نشده است ؛ پذیرش ، مطلق و همه جانبه و ستایش آمیز است و انتقاد نیز همه سویه و با سرزنش و خوارداشت و طرد و بی اعتنایی . نمونه : شماره 47 ( خرداد 1395 ) ماه نامه مهرنامه .
بنده همان به که ز تقصیر خویش
عذر به درگاه خدای آورد
ورنه سزاوار خداوندیش
کس نتواند که به جای آورد
پیش رویت دگران صورت بر دیوارند
نه چنین صورت و معنی که تو داری دارند

یکم اردی بهشت ماه_سالروز بزرگداشت سعدی_ گرامی باد.:x
سعدی از مهمترین شاعران ایران است.استادان ادبیات او را از پایه های ادبیات فارسی میدانند.سعدی در دوازده سالگی پدر خود را از دست داد.وقتی به بیست سالگی رسید٬برای ادامه ی تحصیل به دانشگاه نظامیه ی بغداد رفت.سعدی کسی نبود که در یکجا ارام بگیرد.او میخواست دنیا را بشناسد.میخواست مردم جهان را ببیند.بنابراین از شهری به شهر دیگر سفر کرد.سفرهای دور و دراز او٬بیشتر از بیست سال طول کشید.او شهرها و کشورهای مختلفی را زیر پا گذاشت.گفت و گو با مردم او را به قصه گویی توانا تبدیل کرد.بهد از سی سال به شیراز برگشت ولی عده ی کمی او را میشناختند.هیچ کس نمیدانست که او با چه ارمغانی از سفر امده است.
بوستان اولین ارمغان سعدی از سفرهای دور و دراز است.گلستان دومین ارمغان سعدی و شاهکار اوست.دنیای گلستان٬دنیایی است که در ان زندگی میکنیم؛دنیای واقعی با همه ی زیبایی ها و زشتی هایش٬با همه ی خوبی ها و بدی هایش.حکایت های گلستان معمولا اندیشه ای لطیف و زیبا را بیان میکنند.هیچ کس از خواندن حکایتهای گلستان خسته نمیشود.خود سعدی میگوید:کتاب گلستان باغ پرگلی است کخ هرگز پژمرده نمیشود.
اندیشه های لطیف سعدی با حکایتهای زیبا و زبان ساده ی او بر ذهن ها نشسته و ماندگار شده است.
به غیر از گلستان و بوستان٬غزلیات سعدی هم زیبا است.غزلیات او نشان میدهد که در رگهای او عشق جریان دارد.او خود میگوید:بعد از مرگ من٬از مزارم بوی عشق بر خواهد خاست.
گلستان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک