رسته‌ها
لیلی و مجنون
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 77 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 77 رای
به همت: حسن وحید دستگردی

منظومه «لیلی و مجنون» مشهورترین داستان عشقی کلاسیک در ادبیات اسلامی است. نظامی در تنظیم این منظومه به منابع عربی توجه داشتنه و تا حد امکان ریشه داستان را از اخبار عربی اقتباس کرده و منظومه‌ای گرانبها و بی‌بدیل که به چهار هزار بیت بالغ می‌شود، پدید آورده است. این منظومه در نظر صاحب‌‌نظران و ادبا خوش آمده و شاعران بسیاری در ایران و ترکیه و هندوستان به تقلید از آن منظومه‌های دیگر پرداختند و حتی در ادبیات معاصر شرق تأثیر عظیم آن منظومه همچنان محسوس است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
285
فرمت:
MP3, PDF
آپلود شده توسط:
HeadBook
HeadBook
1392/09/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی لیلی و مجنون

تعداد دیدگاه‌ها:
7
سومین اثر از پنج گنج نظامی است که به واقع توسط این شاعر بی نظیر برای همیشه در بین شاهکارهای ادبی خواهد درخشید و اگر چه روایتهای فراوانی از قصه لیلی و مجنون موجود است اما این اثر که آفریده بلاشک آن نظامی است همچون ستاره ای پرنور در کمال زیبایی می درخشد و قابل مقایسه با هیچ روایتی دیگر از این داستان نیست . خصوصا اوج زیبایی آن در پایان به تصویر کشیده شده توسط این داستان سرای بزرگ به خوبی نمایان است.مطالعه این کتاب نیز برای خوانندگان اهل ذوق توصیه می شود.
ممنون. اسکن شده و کامل بود. نظامی بزرگترین شاعر کلاسیک در زمینه داستان پردازیه. همون طور که یکی از دوستان هم گفتن، تصحیح دستگردی یکی از معتبر ترین تصحیح ها برای آثار نظامی هست. حالا که قراره کتابش رو داشته باشیم بهتره از درست بودن متنش هم مطمئن باشیم.
توصیه می کنم این کتاب رو از دست ندید. تصحیح مرحوم دستگردی فوق العاده است و اصولا کتب نظامی رو با تصحیح ایشون بخونید. ایشون با تحقیق بلند مدتشون پی بردند که به مقدار نه چندان کمی ابیات به لیلی و مجنون اضافه شده و در تصحیحشون ابیاتی رو که احتمال تحریف دادن ریزتر و با خطی از باقی ابیات جدا کردن...
با اظهار شادمانی از فعالیت مجدد «کتابناک».
توصیف نظامی از خود:
نظامی اکدشی خلوت نشین است / که گاهی سرکه گاهی انگبین است
لازم به یادآوری است که واژه ی «اکدش» به معنی دو رگه است.با سپاس
لیلی و مجنون
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک