رسته‌ها
دارالمجانین
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 100 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 100 رای
سید محمد علی جمال زاده در سال ۱۳۱۹ کتابی انتشار داد به نام دارالمجانین. یکی از قهرمانان این کتاب دیوانه ای است به نام هدایتعلی خان که در دارالمجانین اسمش را “مسیو” گذاشته بودند. انتشار این کتاب ۴-۵ سال پس از تکثیر بوف کور، در تهران ایجاد بحث و جنجال بسیاری کرد. و با نقل عین قسمتهایی از کتاب بوف کور در دارالمجانین آشکار بود که جمال زاده می خواسته در سلامت عقل و نبوغ صادق خان از خود تردید نشان دهد.شاید جمال زاده اولین کسی بود که آشکارا نویسنده ی نابغه ی بوف کور را در اجتماع مفلوک آن روز ایران دیوانه و اهل تیمارستان نامید و موجب شد از آن بهره برداری های درست و نادرست بسیار شود. داستان در مورد پسرک یتیمی هست که در خانه عموی ثروت مند و خسیسش زندگی می کند و عاشق دختر او بلقیس می شود اما عمو پسر را از خانه می راند . در این بین ماجراهایی اتفاق می افتد که پسر ترجیح می دهد خودش را به دیوانگی بزند تا در دیوانه خانه بستری گردد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
284
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
HeadBook
HeadBook
1392/07/30

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دارالمجانین

تعداد دیدگاه‌ها:
11
یک شاهکار جذاب، بدون شاخ برگ اضافی! از این کتاب باید یک فیلم سینمایی ساخت
اگر راستی راستی میخواهی چیزی بفهمی بیش از همه چیز باید
از خر تقلید پیاده شوی و چنین گفته اند و چنین میگویند را
به دور بیندازی و مرد شعور و فهم خودت بشوی.
روانش شاد و یادش همواره سبز
اگر از این کتاب خوشتون اومده "در ستایش دیوانگی" اراسموس رو بخونین... فقط مواظب خودتون باشین!
هر چه قدر کتاب جذابه و مطمینی که تا اخر با کتاب همراهی به همون اندازه نسخه چاپی قدیمی و ناخوانایی داره اما به هر مشقتی که خونده بشه بازم ارزش داره
دوست داشتم کتابو با اینکه از کاراکتراش اصن خوشم نمیومد. بحثای خیلی خوبی داره و یه جورایی ادمو یاد اهنگ قربانی گروه اوانیسنس میندازه. کلن از کتابایی ک بفکر وادارم میکنن خوشم میاد و این کتاب خیلی تو فکر برد منو. چند فصلیشو سر کلاس خوندم دو سه خط میخوندم 10 دیقه خیره میشدم بصورت استاد و تو فکر معنای حرفای کتاب و مربوط کردن اتفاقا بهم بودم.
از دستش ندید. تقریبا تمام اثار جمالزاده رو خوندم و به ضرس قاطع میگم این کتاب جزو 5 اثر برترشون میتونه باشه.
واقعا کارهای اقای جمال زاده رو دوست دارم بیخود نیست به ایشون میگن پدر داستان نویسی ایران8-)
واقعا ک حظ کردم. عجب کتابیه. بیسته بیسته. سه بار این کتابو کامل خوندم ولی باز برام تازگی های خاص خودش رو داره. هر کی نخونده زود دانلود کنه بشینه بخونه.
من قبلا فقط جمالزاده رو از دریس ادبیات دبیرستان میشناختم . ماجرای دارالمجانین خیلی جالب بود
درست است که به معنای واقعی یک داستان بلند است، ساختار محکم و مشخصی دارد و به سبک نویسنده بزرگی مثل توماس مان شبیه است و همچنین در آن به مباحث روانشناختی جالبی اشاره می گردد، اما چون در آن هدایت بزرگ را به سخره می گیرد، مورد علاقه خیلی ها واقع نشده است.
منم موافقم افسوس که نسل امروز کم میخواند
دارالمجانین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک