رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

تجرید: شرح نمط هفتم از کتاب الاشارات و التنبیهات شیخ‌الرئیس ابن سینا

تجرید: شرح نمط هفتم از کتاب الاشارات و التنبیهات شیخ‌الرئیس ابن سینا
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 15 رای
نویسنده:
مترجم:
احمد بهشتی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 15 رای
نسخه تایپی

شرح نمط هفتم کتاب الاشارات و التنبیهات ابن‏سینا از متون کلاسیک فلسفه مشایی ارسطویی است. نمط هفتم گسترش مباحث روان‏شناسی سینوی در نمط سوم است که طی چهار بخش مبحث علم را تفصیلاً و استدلالی تحلیل می‏کند. بخش اول در شش فصل ادله تجرد قوه عاقله و بقای نفس بعد از موت را بحث می‏کند. در بخش دوم ابن‏سینا نظری مخالف ایده‏اش در مسئله مبدا و معاد اتخاذ می‏کند. او در اینجا در شش فصل به نفی اتحاد عاقل و معقول می‏پردازد. احتمالاً آنچه در این نمط رد شده است اتحاد عاقل و معقول برحسب ماهیت است. بخش سوم به «علم واجب» به عنوان اتم علمهای مجرد اختصاص یافته است. از نظر ابن‏سینا علم واجب به جزئیات فوق زمان است. او اشیاء جزیی را همانگونه ادراک می‏کند که کلیات را. در بخش چهارم در این موضوع بحث می‏شود که از آنجا که خداوند عالم به تمام جزئیات است چگونه شر در قضای الهی راه یافته است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
javadshabanpour
javadshabanpour
1392/08/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تجرید: شرح نمط هفتم از کتاب الاشارات و التنبیهات شیخ‌الرئیس ابن سینا

تعداد دیدگاه‌ها:
4
زمان انتظار برای کتابهای پیش نمایش نامحدود است

[quote='پذیره']سلام کتاب تجرید احمد بهشتی قابل دانلود نیست پس چرا می گذارید[/quote]
کاربر محترم ، سایت کتابناک ، صرفا سایتی فقط برای دانلود کتاب نیست، بلکه همراه با کتاب های قابل دریافت ، اقدام به گذاشتن بعضی از کتاب های دارای حق نشر جهت معرفی به کاربران کرده است، تا تشویقی برای شما و دیگران برای تهیه کتاب و گسترش کتابخوانی در جامعه باشد.:-)
سلام کتاب تجرید احمد بهشتی قابل دانلود نیست پس چرا می گذارید
با سلام خدمت تک تک کاربران . متاسفانه به دلیل تنگ نظری برخی افراد و موسسات و وجود رقابت منفی از طریق اعمال فشار و احتمال بروز مسائل حقوقی برای مسئولین سایت در سطح گسترده فعلن امکان دانلود هیچ کتابی امکان پذیر نیست . بدیهی است این وضعیت موقت بوده و تا حصول نتیجه مطلوب در رایزنی ها جهت جلوگیری از ایجاد مشکل در کار سایت ناگزیر میباشد . از شکیبایی شما عزیزان و همراهان سپاسگزاریم و محتاج آرزوها و دعاهای قلوب پاکتان . لازم به ذکر است که با توجه به مشغله ایجاد شده برای مدیر سایت خواهشمندیم ضمن حفظ آرامش از ارسال پیام و پرسش به پروفایل ایشان خودداری فرمایید
تجرید: شرح نمط هفتم از کتاب الاشارات و التنبیهات شیخ‌الرئیس ابن سینا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک