رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
قدیس مانوئل
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 56 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 56 رای
✔️ قدیس مانوئل، نیکوکار شهید یا نیک مرد شهید، آخرین داستان نوشته میگل داونامونو است و به نظر اغلب ناقدان، عمیق ترین و نافذترین اثر تمام زندگی اوست. رمانی تکان دهنده و بی مانند.

از مقدمه کتاب:
نمیدانم این قدیس مانوئل واقعیت داشته و یا افسانه ایست ساخته و پرداخته ذهن خلاق اونامونو. حتی اگر افسانه باشد، چقدر با حقیقت پهلو می زند و بلکه از حقیقت راست تر و درست تر می نماید. به تعبیر خود اونامونو، می توان گفت که قدیس مانوئل واقعی تر و حقیقی تر از خالق خویش - نویسنده - شده است. قدیس مانوئل شخصیتی است که با هر بار خواندن کتاب، خود را حقیقی تر و مملوس تر از پیش می نمایاند و خواننده را به جستجوی قدیسانی دیگر مشتاق می کند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ebne arabi
ebne arabi
1392/07/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قدیس مانوئل

تعداد دیدگاه‌ها:
3
ترجمه و انتشار ادبیات زیبای اسپانیایی ستودنی است اما در صفحه 18 - 19پیشگفتار این کتاب که از انگلیسی (و نه از اسپانیایی ) ترجمه شده است آنکدوتی جعلی بازگو شده گویا ژنرال ناسیونالیست "میلان آسترای "در مراسمی در شهر سالامانکا که میگل د-اونامونو در آن مراسم بوده است به باسک ها و کاتالان ها توهین میشود و شعار زنده باد مرگ و مرده باد روشنفکران سر میدهند و اونامونو سخنرانی بر ضد ناسیونالیست ها میکند که یکسره ساختگی و بدور از حقیقت است ، و ساخته ذهن کسی با نام "لوییس پورتیلیو Luis Portillo" است که از جمهوری خواهانی بوده که در آنهنگام در تبعید در انگلیس بسر میبرده و این حکایت ساختگی را نخست او در روزنامه ایی انگلیسی منتشر میکند و بی بی سی و روزنامه های دیگر انگلیسی آنرا در همه جهان پخش میکنند و این آدم حتی در آن مراسم حضور نداشته و هیچ سند دیگری بر تایید این حکایت ساختگی نیست در این واپسین سالها پژوهشگران اسپانیایی ثابت کرده اند که این سخنرانی که به اونامونو و میلان آسترای نسبت داده اند دروغ است ، و در ضمن کسانی که با اونامونو آشنایی داشته باشند میدانند که او خود بشدت ملی گرا و بر ضد تجزیه طلبی بوده است.
نوشتاری در روزنامه معتبر El Pais با سر نویس
Lo que Unamuno nunca le dijo a Millán Astray ( آنچه که اونامونو هیچگاه به میلیان آسترای نگفت ) هست که بطور کامل این حکایت جعلی را رد میکند.
در بعضی شرایط خاموش ماندن دروغ گفتن است ، چون سکوت ممکن است علامت تایید و تصدیق تلقی شود .
قدیس مانوئل
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک