رسته‌ها
وضعیت حق تکثیر و مالکیت حقوقی این کتاب مشخص نیست؛ بنابراین امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر در این باره اطلاعاتی دارید، با ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که شما نسبت به این اثر محق هستید، می‌توانید اجازه انتشار تمام یا بخشی از نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید، یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «فروش کتاب الکترونیکی» را در بخش راهنما مطالعه کنید.
تمرین فیلمنامه نویسی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 42 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 42 رای
از متن کتاب:
معمولاً در در پایان هر فیلمبرداری فیلمنامه ها به صورت پاره، چروکیده کثیف و رها شده روانه سطل زباله می شوند. نادرند افرادی که نسخه ای از آن را نگه دارند و نادرتر افرادی که آن را صحافی یا جمع کنند.
به زبان دیگر، فیلمنامه وضعیتی موقتی دارد، شکلی گذرا که قرار است استحاله یافته و ناپدید شود، همان گونه که کرم به پروانه تبدیل می شود. وقتی فیلم ساخته شد، از کرم، تنها پوستی خشک و از آن پس، غیر قابل مصرف باقی می ماند، پوستی که به خاک تبدیل خواهد شد. اگر چندی بعد فیلمنامه را به چاپ برسانند - کاری که گاه پیش می آید - در واقع دیگر ما با فیلمنامه سر و کار نداریم، بلکه حاصل کار، داستانی است که از روی فیلم بازنویسی شده است.
چیزی گذرا: فیلمنامه برای بقا نوشته نمی شود بلکه قرار است محو و به چیز دیگری مبدل شود. چیزی ناسازه (پارادوکسال): فیلمنامه در میان تمام آثار نوشتاری، کمترین خواننده را دارد، شاید یک صد نفر و هر یک از این خوانندگان دنبال خوراک خود هستند: بازیگر به دنبال نقش، تهیه کننده در پی موفقیت و مدیر تولید در پی مسیری مشخص جهت برنامه ریزی کار. این نحوه خواندن را «خواندن خودخواهانه» می نامند یا به زبان دیگر، بخش بخش. فقط کارگردان (کسی که اغلب اوقات در نوشتن فیلمنامه سهیم است) فیلمنامه را کامل می خواند و مدام به آن رجوع می کند، همچون مراجعه به جعبه کمکهای اولیه جایی که همه چیز در آن یافت می شود دفترچه یادداشتی بی نقص که گاه آن را انجیل نیز می نامند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1392/06/20

کتاب‌های مرتبط

تئاتر پداگوژیک و برشت
تئاتر پداگوژیک و برشت
5 امتیاز
از 2 رای
۱۵۰ چالش فیلمنامه نویسی
۱۵۰ چالش فیلمنامه نویسی
3 امتیاز
از 3 رای
فن سناریو نویسی
فن سناریو نویسی
4.2 امتیاز
از 6 رای
در
در
4 امتیاز
از 24 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تمرین فیلمنامه نویسی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تمرین فیلمنامه نویسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک