رسته‌ها
وصیتنامه اسپانیایی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 24 رای
نویسنده:
مترجم:
سیروس سهامی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 24 رای
وصیتنامه اسپانیایی (به انگلیسی: Spanish Testament)‏ کتابی است از آرتور کستلر که در ۱۹۳۷ نوشته و منتشر شده است. او در این اثر وقایع جنگ داخلی اسپانیا در هنگام تصرف شهر مالاگا از سوی شورشیان سلطنت‌طلب (به رهبری فرانکو) و جریان بازداشت خود توسط آنان را شرح می‌دهد و از خاطرات و روزنوشت‌های خود در سلول انفرادی زندان شهر سویل می‌نویسد. نسخه دیگری از این کتاب در سال ۱۹۴۲ با عنوان گفتگو با مرگ (به انگلیسی: Dialogue with Death)‏ منتشر شده است.

آرتور کستلر به عنوان خبرنگار روزنامه انگلیسی نیوز کرونیکل در ۱۵ ژوئن ۱۹۳۷ به اسپانیا می‌رود. پنج روز پیش از آن لشکر کئیپو دو للانو حمله خود به مالاگا را آغاز کرده بود. ژنرال گونزالس کئیپو دو للانو از مخالفین سابق دربار و مقاله‌نویس روزنامه لیبرتا مادرید بوده که اکنون به کودتاگران پیوسته و در رأس لشکر دوم ارتش شورشی قرار داشت. آرتور که در اسپانیا آرتورو خوانده می‌شد در ماه‌های قبل برای گزارش جنگ به پرتغال، اردوگاه فالانژیستها، مادرید و کاتالان سفر کرده‌بود و به‌تازگی کتابی را در مورد جنگ داخلی اسپانیا به زبان انگلیسی به چاپ رسانده بود. کستلر در این کتاب آشکارا از جمهوریخواهان جانبداری کرده و روی جلد کتاب تصاویری از افراد شکنجه شده توسط نظامیان فالانژ را قرار داده‌بود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
232
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ebne arabi
ebne arabi
1392/03/24

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی وصیتنامه اسپانیایی

تعداد دیدگاه‌ها:
3
کویستلر نویسنده ای است که روشنفکران ایرانی سمپاتی بسیاری با او دارند. خواندن آثارش را به کسانی که هنوز او را نمی شناسند پیشنهاد می کنم.
:-)
آرتور کستلر در 1905 در بوداپست مجارستان بدنیا آمد و مرگ او در سال 1983 در لندن اتفاق افتاد. معروفترین اثر کستلر ظلمت در تاریکی است. کستلر به دانشگاه وین رفت. مدتی خبرنگار جنگی نیوزکرونیکل انگلستان در جنگ داخلی اسپانیا بود. ظلمت در تاریکی که به بیش از سی زبان زنده دنیا ترجمه شده است . کستلر در سالهای آخر عمر به سرطان خون مبتلا شد و بیماری پارکینسون زمین گیرش کرد. او همراه همسرش داوطلبانه خودکشی کرد.
:-)
با سپاس از آپلود کننده گرامی
(( یک زندگی به هیچ نمی ارزد.
ولی هیچ چیز ارزنده تر از یک زندگی نیست .))
آتدره مالرو (فاتحان)
وصیتنامه اسپانیایی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک