رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سفر فیل
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 27 رای
نویسنده:
مترجم:
زهرا رهبانی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 27 رای
✔️ «سفر فیل» در سال 2008 برای نخستین بار منتشر شد و آخرین رمان «ژوزه ساراماگو» است.
داستان این کتاب در اواسط قرن شانزدهم میلادی، در زمان ژوان سوم اتفاق می‌افتد. ژوان سوم، به عموزاده‌اش دوک بزرگ ماکسیمیلیانوی اتریشی، فیلی آسیایی هدیه می‌‌کند. این رمان ماجرای سفر قهرمانانه آن فیل است که سالمون نام داشت و به دلیل تمایلات شاهانه و استراتژی‌های پوچ می‌بایست اروپا را می‌پیمود.
سفر فیل ترکیبی است از ماجراهای حقیقی و ساختگی، که همچون هر اثر ادبی بزرگ، امکان درک واقعیت و خیال را به صورتی تفکیک‌ناپذیر میسر می‌‌کند. بازتابی از انسانیت که طنز و طعنه را با شفقتی که ژوزه ساراماگو در تحلیل ضعف‌های بشری دارد، درهم آمیخته است.
ساراماگو در «سفر فیل» تلاش نمی‌کند به درون ذهن سالمون راه یابد، اما با گفتگوهایی که در سراسر کتاب آورده شده، خواننده اثر با احساسات و تمایلات این فیل آشنا می‌شود. در این رمان، مخاطب نکاتی در مورد انسان‌ها و فیل‌ها کشف می‌کند که بسیار فراتر از مرزها و طبقه‌بندی‌های بیان شده درباره موجودات جهان است. این رمان، داستانی است که گروه‌های سنی متفاوت مخاطب آن هستند. تمرکز نویسنده در رمان «سفر فیل»، بر رفتار بشریت است که در مجرای فشارهای اجتماعی و فرهنگی، تا حد زیادی تاسف‌آور و خنده‌دار می‌شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mohammad abedi
mohammad abedi
1392/02/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سفر فیل

تعداد دیدگاه‌ها:
7
ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ ﺩﯾﮕﺮ،
ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﻧﺘـﻈﺎﺭِِ ﮐﺴﯽ ﺭﺍ ﻣﯽﮐِﺸﺪ ﮐﻪ ﻫﺮﮔﺰ ﻧﺨـﻮﺍﻫﺪ
ﺁﻣـﺪ !

.....
ﮊﻭﺯﻩ ﺳﺎﺭﺍﻣـﺎﮔـﻮ _ ﺗﻮﻗﻒ ﺩﺭ ﻣﺮﮒ
یکی از بهترین نویسنده های دنیا بایدم کتابش به این خوبی باشه
اما به گرد پای کتاب مرد تکثیر شده نمیرسه;-)
هنوز نتونستم بخونمش.اما مطمئنم کارای ساراماگو حرف و یا حرفهایی برای گفتن دارند.
ترجمه ی ته جمله ملکه گفت دوست ندارم خوب این چه این کاریه با کتاب می کنن!!!(!)
داشتم می خونمدا مترجم عزیز مانع شد :(
این رمان به ماجرای واقعی سفر معجزه‌آسای یک فیل هندی به نام «سالومون» (سلیمان) از لیسبون به وین اشاره می‌کند که در سال 1551 و درست پس از زمانی که مساله تفتیش عقاید مقدس در اروپا به شدت تاثیر گذاربود، به وقوع پیوست.
«سالومون» نخستین فیل مسافر کوه‌های آلپ نبود و چند قرن پیش از وی، هانیبال مسیر این کوهستان را با موفقیت در مقابل رومیان پشت سر گذاشته بود. اما روایتی که «ساراماگو» بدان پرداخته، بسیار گسترده تر از سفر سلیمان است.با این وجود قطعا هیچ گزارشی پیدا نمی‌شود که مانند این اثر ادبی پرتغالی، چنین سرگرم کننده، فلسفی و آشکارا در مقابله با کلیسای کاتولیک نوشته شده و لبریز از نابهنگامی تاریخی باشد.
«یوهان سوم» پادشاه پرتغال می خواهد به «ماکسیمیلیان» پسر عمویش که آرشیدوک اتریش است، یک هدیه عروسی مناسب اهدا کند. وی در یک چراگاه قدیمی به یاد سلیمان می افتد که سال‌ها پیش در جریان یک سفر دور و دراز دریایی به قصر لیسبون پایتخت پرتغال آورده شده استو اینجاست که سرنوشت جدیدی برای سلیمان و «سابهرو» فیلبان هندی قصر رقم زده می شود. از طریق راهنمایی طنز «ساراماگو»، یک سفر بی معنی و پوچ در سرزمین ، در آب و بیش از همه در ذهن آغاز می‌شود که در افکار «سابهرو» و نیز اندکی در افکار سلیمان جاخوش کرده است.
فیلبان به شکلی تعجب آور و قطعی در پرسش‌های مذهبی دنیا و نسبتا با مهارت در برتری ذهنی فروتنانه ای خود را به عنوان واسطه میان انسان و حیوان مطرح می کند. «ساراماگو» بیش از همه از طریق این فیلبان به سرد کردن آتش روحانیت مسیحی، رژیم سلطنتی، و قدرت نظامی آن در اروپاییان رده بالا و در کوتاه مدت در تمامی جنبه‌های فطرت انسانی پرداخته است.
آنچه این فیل و فیلبان او در این سفر از سر می گذرانند و ما شاهد آنیم، ،به سیاست، کلیساها ،فلسفه و اقتصاد امروزی ما منتقل شده است.ساراماگو به شخصه با مشاهده آگاهانه از منظر چشم خواننده دائم به پاس‌کاری توپ ها در فضای داستان می پردازد.
با سپاس فراوان از این که این اثر را گذاشته اید.
امیدوارم به زیبایی کارای دیگه این نویسنده بزرگ باشه .
سفر فیل
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک