رسته‌ها
داستان مردم آمریکا - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 77 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 77 رای
«داستان مردم آمریکا» یا «تاریخ مردمی ایالات متحده»

جلد نخست این کتاب از از ورود کریستف کلمب آغاز می کند تا اواخر قرن نوزدهم و انتخاب مک کینلی به عنوان رئیس جمهور ایلات متحده. هوارد زین تقریباً مثل یک خبرنگار عمل می کند و تاریخ را آنطور که روزمره رخ می دهد روایت می کند. او در حالی که مورخ وقایع نگار حال است مورخ روزگاران طولانی نیز هست. بین این دو لحظهء زمانی ست که او با ما سخن می گوید و بین این دو تنش است که در کتابش تاریخ را برایمان روایت می کند، یعنی آنچه ما مردم برای تاریخ انجام می دهیم و آنچه تاریخ برای ما انجام می دهد.

معروفترین اثر هوارد زین کتاب «تاریخ مردمی ایالات متحده» است که در سال ۱۹۸۰ بچاپ رسید. این اثر بر خلاف دیدگاه‌ها و روش‌های متداول در بازگویی تاریخ آمریکا که تاکید بر تشریح وقایع از دیدگاه اشخاص قدرتمند و مطرح زمان دارند، نوشته شده است. او وقایع تاریخی را از دیدگاه مردم عادی و افرادی که برای بدست آوردن آزادی٬ حقوق مدنی و بهبود شرایط اقتصادی خود تلاش می‌کردند مانند مهاجران فقیر اروپایی، برده‌های آفریقایی، کارگران، و زنان بازگو می‌کند. این کتاب دارای سهم بسزایی در بازنگری و تغییر برداشت آمریکایی‌ها از تاریخ کشورشان است و تصویر بسیار متفاوتی از قهرمانان سنتی تاریخ آمریکا مانند کریستف کلمب٬ اندرو جکسون و تئودور روزولت بنمایش می‌گذارد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
447
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
mohammad abedi
mohammad abedi
1392/02/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی داستان مردم آمریکا - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
4
قسمتی از متن کتاب:
موضع من نسبت به توصیف ایالات متحده آمریکا، کاملا متفاوت است. ما اجازه نداریم خاطرات کشورها را بجای خاطرات خود بپذیریم. ملت‌ها، یک جامعه نبوده و نیستند. تاریخ هر کشوری، که به همه به عنوان یک خانواده عرضه میگردد، کشمکش‌های تلخی میان منافع تسخیرکننده‌گان و تسخیرشوندگان، برده‌داران و بردگان، سرمایه‌داران و کارگران، غالبین نژادی و جنسی و مغلوبین نژادی و جنسی را در خود نهفته (که گه‌گاه غلیان میکند ولی اغلب سرکوب میگردد) و در یک چنین جهانی پر از تنش، جهانی پر از قربانی و جلاد، آنطور که «آلبر کامو» میگوید: «وظیفه هر انسان متفکری آنست که در جبهه جلاد قرار نداشته یاشد»
دوستان من تازه وارد این انجمن شدم نمیدونم چطوری باید دانلود کنم کتابا رو لطفا کمکم کنید.
من دانلودش کردم ولی نخوندم حتما میخونمش:-)
داستان مردم آمریکا - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک