رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دوئل
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 30 رای
نویسنده:
مترجم:
احمد گلشیری
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 30 رای
✔️ کتاب دوئل یکی از مشهورترین آثار آنتون چخوف است که روایتگر روابط انسانى و تقابل جامعه‌ى اشراف شوروى و طبقه‌ى روشنفکر آن زمان است که منجر به کشمکش درونى شخصیت اصلى و تضاد اعتقادى شخصیت‌ها مى‌شود. رمان دوئل (Duel) تصویر تقریبا حقیقی آشفتگی روحی روس‌ها در پایان قرن گذشته است و انسان را به تامل در روابط انسان‌ها وا می‌دارد. در پس این جهان، نویسنده در پی یافتن حقیقت است؛ حقیقتی که گویا هرگز کامل نمی‌شود. تقریباً همه شخصیت‌های داستان موجوداتی ضعیف هستند و آرمان‌هایی را می‌­جویند که خود می‌­دانند بیرون از دسترس آن‌هاست و برده‌­ عادات خویش‌اند.
در کتاب دوئل، لایوسکی (یکی از شخصیت‌های اصلی رمان) با زنی به نام نادیژوا فیودورونا آشنا می‌شود و او را از شوهرش می‌رباید و به قفقاز می‌برد. عشقی دروغین که بعد دو سال دل لایوسکی را می‌زند و لایوسکی منتظرِ فرار از این شهری که ساحل گرم و شرجی‌اش غیر قابل تحمل است.
لایوسکی کارمند و تحصیل کرده‌ای بسیار چرب زبان است و توانسته دل پزشک ارتش روسیه را به نام ساموئیلنکو برباید. ساموئیلنکو همواره تا پایان داستان حمایت‌گر جدی لایوسکی است. نزدیکان و آشنایان این دو زن و مرد را که با هم زندگی می‌کنند نمی‌پذیرند و آن‌ها را همواره درحال گناهی کبیره می‌دانند. فن کورن و شماس از همسایگان مشترک آن‌ها هستند. فن کورن جانور شناس است و نسبت به عقاید مذهبی مورد باور مردم بدبین و شماس در راه کشیش شدن است و انسانی متدین. این دو بحث‌های جالبی در مورد جهان هستی و خداوند می‌کنند. فن کورن کینه سختی از لایوسکی به دل دارد. نادیژوا چندباری از روی فشار و اصرار پلیسی جوان به نام کیریلین تن به تن‌فروشی می‌دهد تا اینکه یکبار لایوسکی آن دو را عریان در کنار هم می‌بیند. علت اساسی نگاه تلخ آدم‌های داستان با لایوسکی زندگی او با زن شوهردار، رواج شراب‌خوارگی در شهری است که گویا چنین چیزی مرسوم نبوده و قماربازی است. فن کورن، لایوفسکی را شیاد می‌داند اما ساموئیلنکو، لایوسکی را مردی خوش قلب و مهربان می‌داند. کینه‌توزی فن کورن در نهایت به پیشنهاد دوئل می‌انجامد. در یک صبح رو به روشنی در حالی که لایوسکی اختیار از کف داده است، علیرغم پا درمیانی شاهدان برای آشتی، دوئل انجام می‌شود. لحظه آخر شماس که در میان باغ ذرت پنهان بوده است آن‌ها را خطاب قرار می‌دهد و تیر فن کورن به خطا می‌رود و... .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1391/08/23

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دوئل

تعداد دیدگاه‌ها:
4
واقعاهزاران هزاربارازتون ممنونم آرشیوخیلی کاملی دارید...ازته دلم حسته نباشیییییییید
این کتابو به کسایی که تا حالا نخوندنش توصیه میکنم .من کتابای دیگشم خوندم ولی این یه چیز دیگست.عالیه عالی.عاشق شخصیتاش میشید
داستان های چخوف را دوست دارم اما نمیدانم چرا این یکی اصلا به دلم ننشست.اصلا ازش سر درنیاوردم دوست دارم نظر دوستان کتابناکی رو هم بدونم....
دوئل
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک