رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
آمریکایی آرام
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 63 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 63 رای
ترجمه دیگر

✔️ کتاب در سال 1955 انتشار یافت. نویسنده، در پی اقامت خود در مالزی و هند و چین، از مشاهدات خود به عنوان خبرنگار جنگی استفاده کرده، ضد امریکایی بودن خویش را در قالب اثری طنزآمیز، بیشتر شبیه مرد سوم تا رمانهای به صبغه «مابعد طبیعی» خود، ابراز می­دارد. وی با طنزی مؤدبانه و سهولت بیانی درخشان، طرز فکر امریکایی را به محاکمه می­کشاند.

یک روزنامه­ نویس انگلیسی به نام فاولر ، که نقش نظاره ­گر آسان­­ طلب و بی ­غم را ایفا می­کند؛ فوئنگ، معشوقه زیبای ویتنامی وی که نه زیاده اهل معنی است و نه زیاده شهوی؛ و آلدن پایل ، جوان امریکایی اهل بوستون که به میدان جنگ کشانیده شده است و رستگاری جهان را به پذیرش نهادهای شگفت دموکراسی امریکایی وابسته می­داند، چهره ­های داستانی اصلی این رمان ­اند.

«آدمی هرگز برای خرابیهایی که به بار آورده چنین انگیزه ­های خوبی نداشته است.» از این­رو، پایل درصدد «بازخرید» فوئنگ برمی­آید و او را از چنگ فاولر به درمی­آورد و با خود به نیوانگلند می­برد. وی که از استقلال زیادی برخوردار است و فقط زیر نفوذ به اصطلاح کارشناسی به نام هاردینگ است، در این تردیدی به دل راه نمی­دهد که، به بهانه پاسداری از ویتنام، کودکانی را قربانی کند. فاولر خود را ناگزیر می­بیند که در مقابل ابتکارات پایل، کسی که جان وی را نجات داده است بایستد و به نابودسازی وی کمک کند. در اینجا، از ورای افشای مانورهای امریکایی‌ها، سر از مسئله مسئولیت فردی درمی­آوریم: فاولر ناچار می­شود کینه خود را به عنوان عاشق معشوق از کف داده بروز دهد، انگیزه­ های خود را بررسی کند، و خلاصه از موضع بی­ طرفانه ­ای که اصل و قاعده زندگی خویش را بر آن ساخته بود، دست بردارد.

رمان با کشف جسد پایل آغاز می­شود و از یادآوری ماجراهای گذشته به فراوانی استفاده می­کند، ولی راوی داستان فاولر است؛ در حالی که همچنان ترتیب ساده زمانی را رعایت می­کند. این اثر، هرچند فاقد بُرد داستان اصل قضیه است، از لحاظ تعادل و سبک نگارش موفقیتی خیره ­کننده شمرده می­شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آمریکایی آرام

تعداد دیدگاه‌ها:
5
گراهام گرین چند تا ویژگی خاص دارد: یکی این است که عمدۀ‎ رمان‎هایش در کشورهایی نوشته شده و یا حاصل زیستن در سرزمین‎هایی بوده که مستعمرۀ‎ انگلیس یا یکی دیگر از استعمارگران معروف بوده. حتی کشورهایی خیالی که مورد استعمار بوده اند!
دیگر این که با نهاد کلیسا خیلی مشکل داشته و فرا تر از آن حتی با باورهای عمیق مسیحیت مثل تعریف گناه،اعتراف، آخرت، دنیا و خیر و شر درگیر بوده و در "جان کلام" می‎بینیم که با جان کلام مسیحی گری کاتولیک سر ناسازگاری دارد وشخصیت اصلی‎اش جانش را بر سر همین ناسازگاری می‎گذارد و خودکشی آرامی را برای خودش رقم می‎زند.
از خصوصیات دیگر آثار گرین موفقیت وی در آمیختن اندیشه های منتقدانه‎اش با فضاهای سیاسی – پلیسی است. گراهام گرین به اعتباری یکی از سیاسی‎نویس‎ترین نویسندگان غرب است. چرا که در همۀ‎ رمان‎هایش شخصیت اصلی ارتباطی مهم با کانون "قدرت" دارد و ارادۀ‎ قهرمان اراده‎ای معطوف به قدرت است. در "مامور معتمد" ماموری به نام د راهی انگلیس است تا برای کشورش زغال سنگ بخرد و از فروش زغال سنگ به رقیب جلوگیری کند .قرار گرفتن قهرمان اصلی در این جایگاه است که این قهرمان را وادار میکند در ماهیت قدرت و استعمارگری مداقه کند. جالب اینجاست که نتیجۀ‎ مداقۀ‎ شخصیت قرمان معمولا با سردرگمی، سرخوردگی، فرار به مسکرات و مواد مخدر و حتی خودکشی همراه است. فضای سیاسی پیچیدۀ‎ کارهای او بعضا به فضای پلیسی تمام و کمالی تبدیل می‎شود تا جایی که نام سه رمان "مرد سوم"، "صخرۀ‎ برایتون" و "مامور ما در هاوانا" در فهرست بهترین رمان‎های جنایی جهان آمده است.
جنگ بر سر معشوقه ای فریبا و بی وفا
رمان "آمریکایی آرام" از یک صحنۀ‎ آرام شروع می‎شود. تریاک کشیدن راوی به همراه معشوقۀ‎ پیشینش، فونگ. زنی که مدتی بود او را ترک کرده بود حالا باز به منزل وی آمده تا برای راوی انگلیسی رمان بساط وافور را رو به راه کند. این آرامش خیلی زود به هم می‎خورد و یک افسر پلیس ویتنامی با خبر مرگ "پایل" آن دو را به ادارۀ‎ پلیس محلی ویتنام می‎خواند تا مورد بازجویی قرار بگیرند. یک آمریکایی کشته شده است و ما تا پایان داستان مشغول رمزگشایی از شخصیت این آمریکایی آرام و راز قتل مرموز او هستیم.
"پایل" یک آمریکایی به شدت مبادی آداب و قویا پایبند به آرمان‎های دولت آمریکاست. او از فسادی که به صورت غریزی در جامعۀ‎ سنتی ویتنام می‎بیند دل آشوب می‎شود و ابتدائا می‎پنداریم که این ادب‎دانی وی با نوع‎دوستی نیز همراه است. اما هر چه پیش می‎رویم بیشتردر میابیم که حدود اخلاق برای او صرفا در حیطۀ‎ اهداف دولت مطبوعش پذیرفته شده.
فاولر، راوی انگلیسی رمان که در پوشش روزنامه‎نگاری وظیفۀ‎ یک مخبر را برای دولت فخیمۀ‎ انگلستان انجام می‎دهد در ابتدا رفتاری دوستانه با پایل دارد. امریکا استعمارگر تازه‎ای با روش‎های تازه است که دنبال جای پایی میان فرانسوی‎ها و انگلیسی‎ها و آلمان‎ها میگردد و شعار دموکراسی را در همه حال تکرار می‎کند. پایل به شیوه‎ای مودبانه معشوقۀ‎ فاولر را از چنگش در می‎آورد و به شکلی استعاری نشان می‎دهد که این تازه وارد عرصۀ‎ سیاست جهانی میتواند رقبا را بدون دردسر از میدان به در کند. راوی مدام سعی دارد با پایل مهربان و جدی باشد اما جهان‎بینی سودمحور کورکورانه‎ای که در کتاب‎های علوم سیاسی به او دیکته کرده‎اند را به تمسخر می‎گیرد. سال‎ها زندگی کردن در ویتنام این جاسوس انگلیسی را به دید تازه‎ای نسبت به شرقی‎ها رسانده است اما با همۀ‎ این‎ها او نمی‎تواند معشوقه‎اش، فونگ (بخوانیم ویتنام) را از چنگ این دزد تازه در امان نگاه دارد.
فونگ نیز به راحتی دل از فاولر پیر (بخوانیم انگلستان) می‎کند و به رفیق تازه‎اش پایل میپ‎یوندد.
"آمریکایی آرام" نقدی است تند و سرشار از خشم که در شکلی استعاری از طرف یک استعمارگر کهنه‎کار به یک جهان‎خوار تازه کار وارد می‎شود.

دیدگاه شما به علت درج سایت فیلتر شده ، حذف گردید.
[edit=simin]1394/07/28[/edit]
mer3000000000000000000000000 kheily donbal in ketab bodam age mishe anne shirley ro ham bezarid:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
با تشکر از اسپارتا
این کتاب با ترجمه آقای دکتر عزت الله فولادوند نیز چاپ شده است . این کتاب نیز در لیست هزارو یک کتاب سایت معروف آمازون موجود می باشد که قبل از مرگ باید خوانده شود.
کتایهای دیگر از این نویسنده که در لیست فوق موجود و به فارسی ترجمه شده است عبارتند از :
صخره ی برایتون - جلال و قدرت - جان کلام - مرد سوم - پایان رابطه - کنسول افتخاری -
کتاب بسیار خوبی از این نویسنده است. دست مریضاد دوست خوب.
آمریکایی آرام
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک