رسته‌ها

لبنان به روایت امام موسی صدر و دکتر چمران

لبنان به روایت امام موسی صدر و دکتر چمران
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 32 رای
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 32 رای
گردآورنده: علی حجتی‌کرمانی

نگاهی به تاریخ جنگ‌های داخلی لبنان

از پیشگفتار:
این کتاب مشتمل بر تحلیلهای واقعی، مخلصانه و دردمندانه ی امام موسی صدر، رهبر شیعیان لبنان، و همکار و همفکر و هم رزم وفادار و صادق وی، سردار شهید دکتر مصطفی چمران می باشد که ما را به بسیاری از زوایا و ابعاد این فاجعه آشنا می سازد. و در میان تحلیلهای گونه گون که معمولا" از محافل غربی یا شرقی شرف صدور می یابد و یا حداقل صبغه شرقی یا غربی دارد، از آنچنان صداقت و صراحت و بی نظری و واقع نگری و حق پرستی برخوردار است که این ویژگیها را در سایر تحلیلها یا نمیتوان یافت و یا به ندرت یافت می شود!
نکته پایانی این پیشگفتار اینکه:
اولا: اگر فلسطین را گرفتاری اصلی جهان اسلام و عرب بدانیم، باید لبنان را متمم آن فاجعه بشمار آوریم از این رو بشدت بر این باوریم که شکست لبنان در برابر توطئه ی جدید! راه را برای زبونی و ذلت تازه ای از "کاپیتولاسیون " غرب بر شرق هموار ساخته و جهان اسلام و عرب با دوره سیاه تازه ای در تاریخ خود روبرو خواهد شد که عوارض تاریک و سهمناک و عواقب سیاه و رقت بار آنرا از هم اکنون نمیتوان ارزیابی نمود.
ثانیا: ملت از بندرسته، مسلمان و انقلابی ایران به حکم:
من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین ... و من سمع رجلا ینادی یا للمسلمین...
پایمردیها و ایثارگریهای پر شکوه مسلمانان لبنان را (اعم از شعیه و سنی) تجلیل نموده و حمایت بی دریغ خویش را از آرمان ملل مستضعف و مسلمان عرب در برابر جهانخواران امپریالیسم و صهیونیسم ابراز داشته، و نبرد مسلمانان لبنان را با اسرائیل و فالانژیسم و اربابان و حامیان آنها گوشه ای از جنگ حق علیه باطل و پیکار اسلام بر ضد کفر و الحاد میداند ... ما با اینکه خود در جبهه جنگ با بعث خائن عراق درگیر هستیم، اما دل و جانمان متوجه لبنان و نبرد سرنوشت ساز ملت مسلمان لبنان است به امید پیروزی قطعی و نهائی ... و الیس الصبح بقریب؟!
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
301
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1402/12/27
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی لبنان به روایت امام موسی صدر و دکتر چمران

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
لبنان به روایت امام موسی صدر و دکتر چمران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک