رسته‌ها

پادیاوند: پژوهشنامه یهود ایران - جلد ۳

پادیاوند: پژوهشنامه یهود ایران - جلد ۳
امتیاز دهید
5 / 4
با 5 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 5 رای
با سرمایه و همت بنیاد جامعه دانشوران

از پیشگفتار:
بنیاد جامعه دانشوران در راستای اهداف و تعهدات خود جلد سوم پژوهشنامه یهود ایران «پادیاوند» را تقدیم دوستداران و پژوهشگران تاریخ و فرهنگ و ادب یهودیان ایران می نماید.
هر چه زمان پیش میرود علاقه و اشتیاق طبقه روشنفکر جامعه و محققین و دانشمندان به مطالعه تاریخ و فرهنگ و ادب بطور محسوس بیشتر می شود، و توجه و کمک های مادی و معنوی آنان این بنیاد را در ادامه انتشار کتب تاریخی و فرهنگی یهودیان ایران مصمم تر می کند.
اصل بقاء هر قوم و ملتی مبنی بر حفظ میراث فرهنگی آنست و پایداری این میراث جز از راه تحقیق و ثبت و انتشار تاریخ و فرهنگ آن قوم و ملت و سپردن آن به نسل های بعدی امکان پذیر نمی باشد. تاریخ و فرهنگ ما که از ۲۷ قرن اقامت در ایران سرچشمه می گیرد و عظمت آن برای اهل علم و دانش و تحقیق پوشیده نیست، حاوی فراز و نشیبها و مصائب و مشکلات فراوان می باشد. این ویژگی ها همواره مورد توجه محققین و دانشمندان بوده و همه آنان در یک نکته اتفاق نظر دارند که دلیل ادامه حیات قوم یهود در ایران داشتن میراث بسیار غنی ناشی از اعتقادات مذهبی و فرهنگی و نیز اثرات عمیق فرهنگ و ادب ایران زمین می باشد.
ما معتقدیم در این برهه از زمان و موقعیت مناسب خاصی که بدست آمده، و شاید برای آیندگان میسر نگردد به عهده تمام افراد جامعه ما است که امکانات و زمینه های تحقیق و انتشار جنبه های گوناگون تاریخ و فرهنگ یهود ایران را فراهم آورده و به نسل های بعدی بسپارد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
658
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1402/10/21
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پادیاوند: پژوهشنامه یهود ایران - جلد ۳

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
پادیاوند: پژوهشنامه یهود ایران - جلد ۳
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک