رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مهمانسرای دو دنیا
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 72 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 72 رای
✔️ پشت جلد کتاب: هیچ یک نمی‌دانند چگونه گذارشان به مهمانسرای دو دنیا افتاد و چه زمانی از آن خارج خواهند شد و سرانجام به کجا خواهند رفت. شخصیت‌ها در این مکان رازآمیز گرد هم آمده‌اند تا درباره زندگی خود تامل کنند و به دغدغه‌های همیشگی بشر بیندیشند. نمایشنامه‌ی «مهمانسرای دو دنیا» حکایتی است پر رمز و راز، شگفت‌انگیز و غافلگیرکننده در فضایی میان رویا و واقعیت، مرگ و زندگی، کمدی و تراژدی.

صدایی سهمگین و رویا آغاز می‌شود، درب آسانسور باز می‌شود و ژولین خودش را در فضایی مانند مهمان‌سرا می‌یابد. مبهوت است و گیج. درست نمی‌داند کجاست. یا برای چی به اینجا آمده. قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ اصلا در کدام زمان قرار گرفته؟ آدم‌های می‌آیند تا او از دست این دو خدمتکار سفید پوش راحت شود که اصلا نمی‌توانند حرف بزنند. مسافران دیگر می‌آیند و بحث شروع می‌شود. ژولین جذاب است: یک تازه وارد. سوال‌ها عجیب است: تصادف کرده؟ چیزهایی یادش می‌آید، تند می‌راند، مست بود ... خانوم دکتر س می‌آید و برایش توضیح می‌دهد کجاست:‌تصادف کرده و در مهمانسرای بین دو دنیاست، از جسم‌ش جدا شده، منتظر که چه خواهد شد؟ زنده بماند با آسانسور پایین فرستاده خواهد شد و اگر نه،‌آسانسور رو به بالا حرکت خواهد کرد. همه منتظر، تا چه شود.

نمایش‌نامه‌یی دیگر از اریک امانوئل اشمیت، همانند دیگر آثار چشم‌گیر او، فضایی رویایی، آدم‌هایی در بهت و حیرت برای‌مان ساخته است، تا با شوک ادبی آقای اشمیت رو‌به‌رو‌ شویم؛ زنده‌گی چیست؟‌زنده‌گی برای چیست؟‌زنده‌گی کجاست؟ اشمیت مستقیم سوال نمی‌پرسد. فضا می‌سازد و گفت‌و‌گو. در اولین قدم خوب خواننده را جذب خود می‌کند و سپس با گفت‌و‌گوهای نرم خویش، وارد روح‌تان می‌شود و شما اسیر هستید: حالا دیگر این ذهن شماست که می‌سازد و پیش می‌رود، زیر انبوه سوال‌های خودتان مستاصل می‌شوید. اریک امانوئل اشمیت دوست داشتنی است. دنیای ساده و معمولی را یک بار دیگر برای‌مان نقش می‌زند: حیرت‌انگیز واقعی.

بریده‌یی از کتاب: ژولین: قبلا فکر می‌کردم که این دنیایی که حالم رو به هم می‌زنه برحسب تصادف و اتفاق به وجود اومده، آره فکر می‌کردم از ترکیب و مخلوط مولکول‌ها این آش شلم‌شوربا درست شده. اما حالا وقتی به لورا نگاه می‌کنم ...به خودم می‌گم آخه مگه می‌شه که از برخورد تصادفی مولکول‌ها لورا درست شده باشه؟ همون ضربه‌هایی که سنگ‌ریزه‌ها و دردها را به وجود آوردن، مگه می‌شه که همون‌ها آفریننده‌ی زیبایی لورا، لبخند لورا و صفای باطن لورا باشن. (صفحه‌ی 98 کتاب.)
شرح از:شهلا حائری- نشریه ادبی جن و پری
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
m_A_n7777
m_A_n7777
1390/01/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مهمانسرای دو دنیا

تعداد دیدگاه‌ها:
12
من احتیاج دارم این نمایشنامه رو دانلود کنم.خودم کتاب رو دارم ولی ۶ نسخه از آن را برای اجرا لازم دارم.امکانش هست برای دانلود بزاربن؟
اگر از نمایشنامه خوشتون میاد، نوشته های امانویل اشمیت فوق العاده است. به نظرم نوای اسرار آمیز رو بخونین.
موسیو ابراهیم و گل های قرآن هم خیلی قشنگه.
بخرید و بخونین، پشیمون نمیشین
نمایشنامه های این نویسنده واقعا جای تامل داره
عشق لرزه و خرده جنایت های زن و شوهری هم عالی هستن
به نظر من اشمیت توی این نمایشنامه اش نسبت به بقیه نمایشنامه هاش کمتر خلاقیقت به خرج داده بود .یعنی از همون اول که ژولین وارد میشه و میبینه که اسمش از قبل اونجا ثبت شده یه جورایی میشه حدس زد که ژولین مرده . توی قسمت های عاشقانه بین لورا و ژولین هم "به نظر من" زیادی اغراق شده بود ولی باز هم مکالمه های بین غیب آموز و رئیس خیلی جالب و غیر منتظره بود . به غیر از موضوع و قسمت های عاشقانه میشه گفت که این کتاب خوبه.
این دیدگاه به علت نگارش فینگلیش حذف گردید.
[edit=Mohammah_H]1391/12/03[/edit]
به نظر من این کتاب تعییرات زندگی آدم ها را در موقع کما نشون می ده ولی به نظر من توی آسانسور یک بی انصافی خاصی وجود داشت
آیا خلاصه پشت جلدش مثل همه ی کتابا هیچ ربطی به کتاب نداره یا نه؟؟
از اسمش خوشم اومد ولی وقتی خلاصشو خوندم رقبت نمی کنم بخونمش(با عرض پوزش مطمئن نیستم رقبت با چه ق ای یه!!:D)
می خواستم خواهش کنم عشق لرزه رو هم توی سایت بگذارید
این دیدگاه به علت نگارش فینگلیش حذف گردید.
[edit=Mohammah_H]1391/12/03[/edit]
مهمانسرای دو دنیا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک