رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخ اسماعیلیان
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 102 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 102 رای
لویس در سال ۱۹۱۶ در لندن متولد شد. تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه لندن، مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی (SOAS) گذراند. در سال ۱۹۳۶ مدرک کارشناسی خود را در رشته تاریخ- با تاکید بر تاریخ خاورمیانه و خاور نزدیک- و در سال ۱۹۳۹ در رشته تاریخ اسلام دکتری گرفت . مدتی به تحصیل علم حقوق پرداخت تا شغل وکالت را برای خود انتخاب کند، اما چون آن را مناسب خود ندید به مطالعات و پژوهشهای خود بازگشت و به تدریس خاورمیانه مشغول شد. وی مدتی نیز در دانشگاه پاریس به سر برد و دیپلم پژوهش‌های سامی را از آن دانشگاه اخذ کرد. او کار تدریس را به طور جدی در سال ۱۹۳۸ و در مدرسه مطالعات شرقی و آفریقایی آغاز کرد و تا سال ۱۹۷۴ در دانشگاه لندن ماند. از سال ۱۹۷۴ به بعد را در دانشگاه پرینستون مشغول به تدریس شد. پس از بازنشستگی نیز، با آنکه در دانشگاه تدریس نمی‌کند، راهنمایی چند رساله دکتری را بر عهده داشته است.
لویس در طی دوران مطالعه و تحقیق خود به موضوعات متنوعی پرداخته است. علاقه او در ابتدا به تاریخ اسلام در سده‌های میانی و به ویژه جنبش‌ها و حرکت‌های مذهبی نظیر اسماعیلیه بود. سپس به خاورمیانه معاصر روی آورد و پس از آن تاریخ امپراتوری عثمانی را موضوع اصلی پژوهش‌های خود قرار داد. در نهایت به این نتیجه رسید که این سه موضوع را از طریق بررسی تاریخ روابط اروپا و اسلام از اوایل عثمانی تا به امروز، با یکدیگر تلفیق کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
miran2009
miran2009
1389/11/26

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ اسماعیلیان

تعداد دیدگاه‌ها:
7
علاقمندان این چنین کتاب ها هستم . متشکر از مالک سایت
سلام و درود.
نسک "آشیانه عقاب‌ها" را هم بخوانید. پژوهش خوبی درباره‌ی
شاهنشاهی کمتر شناخته شده‌ی اسماعیلیان می‌باشد.
پایدار باشید.
کتابها ی تاریخی را باید خواند ومنطقی و بدون تعصب داوری کرد و نباید با محققین ونویسندگان مغرضانه ومتعصبانه برخورد کرد
برنارد لوییس صاحب نظریه ی تجزیه خاورمیانه می باشد از جمله پیشنهادات او که اکنون در قالب برنامه خاورمیانه بزرگ و بهار عربی پی گیری می شود تجزیه ایران به 5 کشور-به وجود آمدن آذربایجان از پیوند اذربایجان شرقی،اردبیل ،زنجان و شهرهای تُرک زبان گیلان چون آستارا و انزلی و جمهوری آذربایجان،به وجود آمدن کشور کردستان از پیوند نواحی کرد نشین -آذربایجان غربی،کردستان،کرمانشاه،ایلام-و لُرنشین ایران-لرستان،همدان،کهکیلویه و بوئر احمد،بخش های از استان فارس و خوزستان و نواحی بختیاری نشین اصفهان ،چهارمحال و بختیاری و اقلیم کردستان عراق و شهرهای مورد اختلاف کرکوک و نواحی کُردنشین کشورهای سوریه و ترکیه به وجود آمدن کشور بلوچستان از پیوند استان کرمان و بلوچستان ایران و پاکستان ،به وجود آمدن عراق شیعه از پیوند استان های خوزستان و بوشهر و نواحی از هرمزگان با نواحی شیعه نشین عراق و شرق عربستان،تجزیه ی عربستان به سه کشور و ایجاد یک کشور مقدس از جدا شدن حرمین الشریفین و بزرگتر شدن اردن برای جذب اعراب فلسطینی،تجزیه سودان و لیبی و مصر،پیوند اعراب سنی عراق و سوریه با هم می باشد.پلان او از سال های پیش توسط محافل یهودی به شدت پیگیری می شود و این سال ها زمزمه های فدرالیسم قومی در ایران و خاورمیانه در راه تسهیل به این نقشه می باشد.رصد کردن تحرکات در آذربایجان ایران و کردستانات و سخنان ناسیونالیست های کُرد و تُرک و بلوچ و روابط گسترده این طیف با اسراییل -نشریه کُرد و اسراییل چاپ اقلیم کردستان و سخنان سران حکومت اقلیم کردستان عراق و سخنرانی ها اخیر مسعود بارزانی و...-نشانگر آغاز ورود به عملیاتی شدن این طرح می باشد در ضمن خانم کاندولیزا رایس به عنوان یکی از باورمندان به این اندیشه در ساختار نظام آمریکا سعی در تبیین طرح خاورمیانه جدید داشت غایت و هدف این طرح موزاییکی کردن و ایجاد ناحیه ای کنفدرال از خاورمیانه می باشد که با افول و تجزیه قدرت های سنتی این ناحیه چون ترکیه و پاکستان و ایران و عربستان پذیرش و دست بالای قدرت در این ناحیه با دولت اسراییل گردد.این خطر بارها از سوی ملیون و دلسوزان ایران زمین از جمله روانشاد مهندس عزت الله سحابی در مناسبت های مختلف گوشزد شده بود
ای کتابناک ای لطف خداوند چی بگم در بارت آخه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 8-)8-)8-)8-)
خیلی ممنون کتاب خیلی خوبیه و کاملا هم جزئیات رو دقیق نوشته
کتاب های جالبی هستند ممنون از شما چون خودم دانشجوی رشته تاریخ هستم
تاریخ اسماعیلیان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک