رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
پشت پرده تخت طاووس
امتیاز دهید
5 / 4
با 14 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 14 رای
نویسنده در این کتاب پس از نقل مجمل از زندگینامه خود، ابتدا به شرح دوره‌‏اى می‌‏پردازد که متعاقب استخدام در وزارت خارجه، به عنوان منشى سفارت ایران در سوئیس به کار مشغول بوده است . سپس به شرح مفصلى از دوران خدمت خود در تشکیلات فرح و نابسامانیهاى موجود در دربار و همچنین به تحلیل مسائلى که ‌‏‌‏‌‏به‌‏ زعم‌‏‌‏‌‏‌‏ وى دلایل قیام مردم و پیروزى انقلاب اسلامى بوده است می‌‏پردازد.

... من بیشتر راضی بودم که پولی بابت برگزاری جشنها و مراسم تشریفاتی مصرف نکنیم و تمام اعانات مردم را یکسره در اختیار خانواده‌های مستمند و محروم جنوب شهر تهران قرار دهیم. ولی نه اینکه تمام پولها به سویی سرازیر شود که در نهایت جیب مدیر عامل و مدیر امور مالی سازمان را پر کند... و این حقیقت تلخی بود که اتفاق افتاد.
قبلاً شایعات زیادی راجع به اختلاس مبالغ کلان در سازمان شنیده بودم. اما دراین مورد خودم با چشمانم دیدم که چه پول هنگفتی هدر رفت؛ و به جای کمک به خانواده‌های محروم ـ و یا حتی فراهم کردن وسیله‌ی شادی و تفریح کودکان ـ کلاً در جیب حضرات انباشته شد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
236
236
1389/11/24
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پشت پرده تخت طاووس

تعداد دیدگاه‌ها:
4
این اثر را مینو صمیمی از مسئولان دفتر فرح پهلوی نوشته شده و توسط دکترحسین ابوترابیان ترجمه شده است.
مینو صمیمی (متولد آذر 1325) دختر «صادق صمیمی» (رئیس اسبق موزه ایران باستان) در این کتاب پس از نقل مجمل زندگینامه ی خود ـ از دوران نوجوانی تا پایان تحصیلات عالی در سوئیس و بازگشت به ایران ـ ابتدا به شرح دوره ای می پردازد که متعاقب استخدام در وزارت خارجه به عنوان منشی سفارت ایران در سوئیس بکار مشغول بوده است.
وی طی شش سال خدمت در سفارت ایران (از 1346 تا 1352) به سبب تسلط کامل به سه زبان فرانسه، آلمانی و انگلیسی، نقش مهمی در رتق و فتق امور مربوط به سفرهای متعدد شاه و فرح به کشور سوئیس داشته است؛ و مسائل گوناگونی از آنچه طی این سفرها رخ می داده در کتابش آورده که هر یک به سهم خود برای آگاهی به حقایق اوضاع دربار از اهمیت خاصی برخوردار است.
نویسنده در سال 1352 به دعوت فرح به ایران باز می گردد و سرپرستی دبیرخانه و دفتر روابط عمومی «سازمان ملی حمایت از کودکان» را (که زیر نظر فرح اداره می شد) به عهده می گیرد، تا آنگاه که در سال 1355 مستقیماً وارد تشکیلات دفتر مخصوص فرح می شود و به عنوان منشی مخصوص او در امور بین المللی بکار می پردازد.
در طول دو سالی که مینو صمیمی مقام منشی امور بین المللی فرح را به عهده داشت، با جریانهای پشت پرده بیشماری در دربار آشنا می شود و آنطور که خود مدعی است، سرانجام پی می برد که: در دربار پهلوی مرزی بین خدمت برای رژیم و استفاده های شخصی وجود ندارد و مقامات درباری از طریق کانالهایی که وجود آورده اند ثروت عمومی را به جیبهای خود سرازیر می کنند.
نویسنده در این کتاب ضمن شرح مفصلی از دوران خدمت خود در تشکیلات فرح ، یک یک معایب و نا بسامانی های موجود در دربار را نیز بر می شمارد و به تحلیل مسائلی می پردازد که به زعم وی دلایل قیام مردم و پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.
به خواندن کتابهای تاریخ و خاطرات بسیار علاقمندم . خانم صمیمی ، شخصیت مهمی در رژیم پهلوی نبودند ، با این حال کتابشان را با علاقه خواندم . برایم دانستن واقعیات آن زمان مهم است.
این کتاب یکی از کتابهائی بود که دنبالش می گشتم از شما تشکر می کنم .در ضمن مرحوم ابوترابیان از اساتید من در دوره لیسانس بودند ایشان یکی از نویسندگان ومترجمین چیره دستی بودند که اطلاعات بسیاری در مورد تاریخ معاصر ایران داشتند .خداوند قرین رحمتش گرداند.
پشت پرده تخت طاووس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک