پرواز در ظلمت: زندگانی سیاسی شاپور بختیار
"من مرغ توفانم، نییندیشم ز توفان/ موجم نه آن موجی که از دریا گریزد".
یک بستر و دو رویا: تاریخ تنش زدایی ۱۹۸۱ - ۱۹۶۲
آندره فونتن (پاریس، فرانسه؛ 30 مارس 1921 - همانجا، 17 مارس 2013) مورخ و روزنامه نگار فرانسوی بود. او کار در Temps Present را آغاز کرد و سپس در سال 1947، در آغاز رسمی جنگ سرد، مدیر لوموند بود. او از سال 1969 تا 1985 سردبیر روزنامه و از سال 1
هدف: تهران، تهاجم کارتر و وقایع پشت پرده
قای جولیتو کیه زا Giulietto Chiesa
سردبیر و مالک تلویزیون اینترنتی پاندورا 355705798 1940
آکویی ترمه، آلساندریا [email protected]
سوابق حرفه ای: نامبرده از سال 1981 به عنوان خبرنگار حرفه ای فعالیت خود را آغاز نمود و همچنین از س
ستاره سینما - شماره ۱۱۲ - آبان ۱۳۵۴
بارویر گالستیان (به ارمنی: Պարոյր Գալստեան) در سال ۱۳۰۲ خورشیدی در قزوین به دنیا آمد. در کودکی همراه خانواده اش به مسجدسلیمان رفت. پس از پایان تحصیلات دورهٔ متوسطه در ۱۳۲۱ به تهران آمد و در خیابان لالهزار مقابل سینما متروپل (رودکی کنونی) ی
شورش
ژول گابریل ورن (به فرانسوی: Jules Gabriel Verne) (زاده ۸ فوریه ۱۸۲۸ – درگذشته ۲۴ مارس ۱۹۰۵) نویسنده، شاعر و نمایشنامهنویس فرانسوی بود که بیشتر شهرتش را مدیون نگارش داستانهای ماجراجویانهای است که دنیای داستانهای علمی–تخیلی را دگرگون ک
گردش به دور ماه
ژول گابریل ورن (به فرانسوی: Jules Gabriel Verne) (زاده ۸ فوریه ۱۸۲۸ – درگذشته ۲۴ مارس ۱۹۰۵) نویسنده، شاعر و نمایشنامهنویس فرانسوی بود که بیشتر شهرتش را مدیون نگارش داستانهای ماجراجویانهای است که دنیای داستانهای علمی–تخیلی را دگرگون ک
ستاره سینما - شماره ۱۲۰ - دی ۱۳۵۴
پرویز نوری (متولد ۱۱ اردیبهشت ۱۳۱۷) کارگردان، نویسنده، منتقد و مترجم اهل ایران است.
ستاره سینما - شماره ۱۲۰ - دی ۱۳۵۴
ستاره سینما یک نشریهٔ سینمایی است که نخستین شماره آن در ۲۸ آبان ۱۳۳۲ در ۲۴ صفحه منتشر شد. از این نشریه تا سال ۱۳۵۷، هزار و شصت و هفت شماره (تا دوم دی ۱۳۵۷) منتشر شد و با دوامترین نشریه سینمایی تاریخ مطبوعات ایران لقب گرفت
فرماندهان کرمان
یحیی احمدی کرمانی، در وز چهارشنبه، 29 ربیعالاول 1287ق/1249ش، در کرمان به دنیا آمد. او پنجمین فرزند آیتالله حاجآقا احمد فقیه کرمانی بود.
نهضت ادبی ایران در عصر قاجار
تحقیقات اصیل و بنیادی دربارة موضوع شعر دورة بازگشت و عصر پس از صفویه، نسبت به دورههای دیگر شعر فارسی بسیار اندک است. این مقطع تاریخی شاید بهدلیل تقلید و تکرار از دیگر دورههای ادبی کماهمیتتر باشد؛ ولی ترک و طرد بخش عظیمی از تاریخ و فرهن